Bekijk volle/desktop versie : Ervaringen Keizersnede



Pagina's : [1] 2

15-03-2005, 00:07
Hallo mama's,

Kunnen jullie mij vertellen over jullie ervaringen met een keizersnede.
Ik lees wel van alles erover maar ik wil liever zelf van mensen horen die het hebben meegemaakt hoe het is. Hoe is de pijn na de keizersnede of hoe maak je het mee tijdens de keizersnede in ieder geval ik wil details zodatik weet wat me te wachten staat. Natuurlijk hoop ik op veel positieve reacties want het lijkt mij heel eng.

15-03-2005, 10:00


weet je al zeker dat je met een keizersnede moet bevallen?
Ik heb een keizersnede gehad. Wat wil je weten?

15-03-2005, 21:14
Ik heb ook een keizersnede gehad,ik heb een rugprik gehad en dat wou ik graag omdat ik mijn kindje gelijk wilde zien en niet pas als het al schoon en aangekleed is.Ik heb 8 dagen in het ziekenhuis gelegen.Ik had een beetje pijn maar het viel reuze mee.

15-03-2005, 21:29

Citaat door wittewarda:
weet je al zeker dat je met een keizersnede moet bevallen?
Ik heb een keizersnede gehad. Wat wil je weten?
waarschijnlijk wel ik mag zelf kiezen omdat mijn kindje in een stuit ligt en daarom lijkt keizersnee mij het veiligst dus ik wil weten hoe je wordt verdoofd, hoe het voelt tijdens de keizersnee als je iets voelt tenminste en of je veel pijn hebt daarna

15-03-2005, 21:30



Citaat door 1ladymaroc1:
Ik heb ook een keizersnede gehad,ik heb een rugprik gehad en dat wou ik graag omdat ik mijn kindje gelijk wilde zien en niet pas als het al schoon en aangekleed is.Ik heb 8 dagen in het ziekenhuis gelegen.Ik had een beetje pijn maar het viel reuze mee.
waarom moest je zo lang in het ziekenhuis blijven???????????

15-03-2005, 22:02
ik heb ook een ks gehad, en heb t superpositief ervaren!
ik heb een ks gehad omdat ik maar geen weeen of ontsluiting kreeg terwijl ik al 2 wkn overtijd was.
nou heeeeeeeeeeerlijk ervaring.

nou we spraken dus een tijd af met de gyn.
mijn man en ik gingen er blij naartoe want ik wist dat ik mijn kindje eindelijk ging zien.
ik zat er absoluut niet tegenop.
ik moest zo'n operatiejurk aan, en ik werd naar zo'n ruimte gereden waar je een infuus in je hand kreeg, voor vocht.
die prik die je in je hand kreeg was wel pijnlijk maar goed te doen.

nou toen werd ik naar de ok gereden.
mijn jurk werd van de achterkant opengeknoopt en toen moest ik mn rug hol maken om de ruggeprik te krijgen.
die vond ik ook wel meevallen qua pijn. wel te doen ook.
gelijk daarna voelde ik een tinteling in mn benen alsof ze wilden 'slapen'
dat betekende dat de verdoving begon te werken.
toen moest ik op de operatietafel liggen en toen kreeg ik zon blauwe doek voor me neus zodat ik niets kon zien.

nou en toen begonnen ze te snijden.
ik had niks in de gaten dat ze al waren begonnen, zo apart.
het enige wat je voelt is dat ze aan je zitten maar absoluut geen pijn ofzo.

mn man zat naast me en af en toe keekt ie wat ze deden, ondertussen praatten we gezellig. ik voelde me heel goed.

een paar minuutjes later hoorde ik mn meisje huilen, en lieten ze haar zien, toen brachten ze haar gelijk weg om te controleren enzo en mn man ging mee.
ik begon me een partij te huilen toen ik r hoorde huilen!! prachitge ervaring!!

safie, toen ging ik naar zon kamer waar de verdoving uit moet werken, en daarna naar mn meisje en mn man.
ik moest 5 dgn blijven.
de genezing was wel pijnlijk de 1e 2 dgn zeg maar, met rechtopstaan enzo, maar heeeeeeeeel goed te doen vond ik. je kreeg natuurlijk ook pijnstillers.
ik had alleen enge verhalen gehoord ervan, maar ik heb t absoluut positief ervaren!
ik hoop dat de 2e inchaAllah ook een ks wordt.

16-03-2005, 08:56

Citaat door tatouania_025:
waarom moest je zo lang in het ziekenhuis blijven???????????
Bij mij is het al 14 jaar geleden dat ik dat heb gehad en die tijd moest je 8 dagen in het ziekenhuis blijven.En tegenwoordig is het maar 3 a 4 dagen dat je in het ziekenhuis mag liggen, behalve als het niet goed gaat met moeder of kind?
Ik zou echt niet bang zijn voor een keizersnede het is zo gepiept en tegenwoordig is het zo'n kleine ingreep dat je er amper er wat van ziet.
Het belangrijkste is dat het kind gezond is en hoe het te wereld komt is niet belangrijk.Succes met alles meid.

16-03-2005, 08:58
hoi,

Ik heb ook een keizersnede gehad. Omdat dat me 1ste zwangerschap was weet ik ook niet of een natuurlijke bavalling beter was.
Ik heb ook een ruggeprik gehad en voor dat ik het wist was me zoontje er al.
Maar die moest gelijk nadat hij onderzocht werdt de couveuse in omdat het niet goed ging met hem.
Dus ik had hem maar even kunnen zien.
En ik moest verder ook 8 dagen in het ziekenhuis blijven.
Na de operatie is het wel pijnlijk vooral bij het opstaan en hoesten.
Tenminste bij mij dan. Maar als je het rustig aan doet dan geneest het ook verder goed.
Je kunt altijd nog wat vragen als wat wil weten.

succes verder en heel erg veel sterkte.

17-03-2005, 15:25
klopt ja, hoesten moet je niet doen na de operatie want dan verga je!!

17-03-2005, 18:41
hoi,

Ik ben nu voor de 2de keer zwanger en ben bang dat het weer op een kz.
eindigt.
Ook al zeggen de artsen dat het niet altijd hoeft.
Zijn hier dames waar het voor de 2de keer gewoon goed ging?

groetjes sab.

17-03-2005, 20:06

Citaat door saabtje:
hoi,

Ik ben nu voor de 2de keer zwanger en ben bang dat het weer op een kz.
eindigt.
Ook al zeggen de artsen dat het niet altijd hoeft.
Zijn hier dames waar het voor de 2de keer gewoon goed ging?

groetjes sab.
salaam saabje,

ik ben nu ook zwanger van de tweede, en heb met de eerste ook een ks gekregen, maar wil nu heel graag op de normaale manier bevallen insha allah

en ik had een keizersnee gehad omdat mijn zoontje verkeerd lag niet stuitliging maar ze noemde het ''sterre kijken'' hij wou met zijn gezichtje naar buiten komen inplaats van zijn achter hoofdje, vond het wel eng maar alles kwam goed elhamdulilah en ik was trouwens ook 10 dagen overtijd, maar ben nu dus 2 maanden zwanger en vind een zwangerschap echt een prachtige gesgenk van allah swt

meid de ks valt reuze mee en zoals je hebt gehoord niet veel lachen en niezen

veel liefs najat

17-03-2005, 23:34
ik denk dat ik toch maar voor de natuurlijke bevalling ga vind mijn gyn beter aangezien ik al twee kinderen heb en die bevallingen gingen ook harstikke goed alhamdulilah en ze zegt ook keizersnee kan altijd dus ik vertrouw op allah en ga ervoor insaallah
nog bedankt voor jullie reacties

07-04-2005, 18:21


dag meid,

Wanneer ben je uitgerekend dan?

07-04-2005, 22:23

Citaat door saabtje:
hoi,

Ik ben nu voor de 2de keer zwanger en ben bang dat het weer op een kz.
eindigt.
Ook al zeggen de artsen dat het niet altijd hoeft.
Zijn hier dames waar het voor de 2de keer gewoon goed ging?

groetjes sab.
ik heb 3 kinderen. en allemaal via keizersnede geboren en het zijn gezonde kinderen allhamdoelilah.

08-04-2005, 11:37

Citaat door saabtje:
hoi,

Ik ben nu voor de 2de keer zwanger en ben bang dat het weer op een kz.
eindigt.
Ook al zeggen de artsen dat het niet altijd hoeft.
Zijn hier dames waar het voor de 2de keer gewoon goed ging?

groetjes sab.
Ik heb mijn 1e ook met een keizersnede gekregen, maar mijn 2e kindje kwam via de normale weg. Was wel heel erg kiele kiele, bijna toch nog een keizersnede maar gelukkig hoefde het niet. Dus het kan wel hoor. Ze wachten eerst af hoe het gaat en keizersnede doen ze pas als het niet anders kan.

Ik hoop voor jou op een hele makelijke bevalling inshallah!

Pagina's : [1] 2