Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk hoe lang is make-up houdbaar??



Pagina's : [1] 2

14-03-2005, 20:08
ik ben een dom blondje vandaar

maar goed.er staat geen eind datum bij. ik heb een mascara al 1 jaar.maar of ie nog houdbaar is???? kan iemand me helpen

bij voorbaat dank

het gaat o.a over mascara.

14-03-2005, 20:15


bedankt voor alle hulp

14-03-2005, 21:59

Citaat door ala_dounia:
ik ben een dom blondje vandaar

maar goed.er staat geen eind datum bij. ik heb een mascara al 1 jaar.maar of ie nog houdbaar is???? kan iemand me helpen

bij voorbaat dank

het gaat o.a over mascara.
Gewoon gebruiken tot het op is , der staat tog geen houbaarheidsdatum op dus die mascare is nog wel goed joh..

bay bay (k)

14-03-2005, 23:04

Citaat door Make-up Artist:
Jawel hoor, ik zal jullie morgen vertellen hoelang alles houdbaaris van lipstick to mascara en foundation, morgen i promise,
ik ben nu moe en het is al laat,
tot morgen
Oke, zou het ook graag willen weten ...

Groetjes
Blue

15-03-2005, 08:56


Mascara is eigenlijk maar 3 maanden goed..

15-03-2005, 13:43
Ik zou mascara niet gebruiken als het al oud is, kan je oog namelijk ontstoken worden en dan gaat het jeuken en irriteren. Had mijn vriendin ook

15-03-2005, 14:06
kijk je moet het opdoen en als je pukkels of uitslag of een groen gezicht of zo krijgt dan is het dus niet meer goed dus je moet het even uitproberen

15-03-2005, 14:07
om de drie maanden phieeeeeeeeeeeeeeeee dure grap om de drie maanden weer alles opnieuw kopen

15-03-2005, 14:08
maar laat ons even weten of het nog houdbaar is ( dus heb je groen gezicht pukkels of uitslag gekregen?????)

15-03-2005, 14:41
ja hoelang is het houbaar??

15-03-2005, 15:44
hallo ik heb een keer een progamma op televisie gezien en de meeste make-up is ongeveer 5 jaar houdbaar.

15-03-2005, 17:42
he meid

ik wou effe zeggen dat je je mascara weg moet pleuren want een jaar is wel heel lang. ik gooi m na 3 maanden weg haal ik een nieuwe. je merkt het ook is heel droog en is niet zo goed meer.

greetz

16-03-2005, 14:31


Ik heb gehoord dat je het na 1 jaar niet meer kunt gebruiken...

16-03-2005, 20:56
zo zal wel veel centjes kosten dan , om de 3 maanden nieuwe kopen

17-03-2005, 00:20
Mascara mag je maar max. 3 tot 4 maanden gebruiken.... ivm bacterien, ogen zijn hier gewoon gevoeliger voor. Dit is ook reden waarom het geadviseerd wordt om je mascara niet met iem anders te delen. Het is inderdaad een dure grap. Moet eerlijk zeggen dat ik soms ook langer als 4 maanden over mn mascara doe.. Maar goed, ogen zijn toG best belangrijk vind ik.... dus jah...

Dit heb ik net op internet gevonden:
De houdbaarheid van make-up varieert van product tot product. Je kunt make-up rustig een paar jaar bewaren. Maar vijf jaar is wel een beetje te lang!



Eigenlijk is de koelkast de ideale opbergplaats voor cosmetica. Alles blijft koel het beste bewaard, dus je hebt er langer plezier van. Maar wie bewaart daar nou zijn crèmetjes? Je kunt het beste aan je producten ruiken: gaan ze vies ruiken, dan moeten ze weg. Ook als de kleur of de substantie verandert - er drijft bijvoorbeeld een laagje op de foundation of de poeder wordt klonterig - dan moet je ze weggooien.

Een paar uitgangspunten voor het bewaren: oogschaduw blijft twee jaar goed, nagellak een jaar, mascara een half jaar, vloeibare make-up twee maanden. Geen enkele cosmetica houdt het vijf jaar vol, ook niet als je het bijna nooit gebruikt. Je mascara is waarschijnlijk uitgedroogd, de lipstick ruikt misschien niet lekker meer. Dus: tijd om te shoppen.




Pagina's : [1] 2