Bekijk volle/desktop versie : Goede Marokkaanse Profs die niet voor Marokko uitkomen



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

20-09-2014, 21:07
Mijn visie hierop is als volgt.

Als een Marokkaanse prof goed is maar in zijn geboorte land veel betere spelers voor zich moet dulden. Dan is de kans groot dat hij een bankzitter wordt of daarna helemaal niet meer wordt geselecteerd. Eind resultaat je speelt niet meer voor je geboorte land noch speel je voor je vaderland (Marokko).

Zo'n speler zal eerder voor Marokko kiezen dan voor zijn geboorteland.

Maar als zo'n speler de beste is in zijn positie en weet dat veel mensen dat ook vinden dan zal hij natuurlijk willen cashen. Hij weet dat zijn geboorteland 90% bij een eindtournooi aanwezig zal zijn. Kijk naar voorbeelden als Mounir ElHadadi heel Spanje kijkt naar hem. Hij zal echter wel moeten blijven presteren.

Marokko is nu helaas 16 jaar niet aanwezig op een WK. Dat is toch jammer maar kheer inchaAllah

Ik lees vaak berichten als verrader etc maar zo'n speler kijkt puur zakelijk naar zijn toekomst als prof voetballer.

Wat vinden jullie?

20-09-2014, 21:17


Vroegâh riep ik wel "verraders! ", maar nu heb ik zoiets van het is graag of niet. Kvind het alleen wel jammer dat die spelers er elke keer weer een soap van maken. Wil je het liefst spelen voor je geboorteland? Prima, maar hou Marokko niet aan het lijntje. Dat neem ik ze dan weer wel kwalijk. Zwak.

20-09-2014, 21:18
1. Je interland keuze heeft niks met succes te maken
2. Als 66% je liever niet in de selectie wilt dan moet je daar niet voor kiezen (in geval van Haddadi)
3. Politiek speelt een grote rol, als jou voorouders zijn uitgemoord door de zelfde mensen wat je wilt presenteren mag je inderdaad een verrader genoemd worden
4. Als de spelers niet voor Marokko beginnen te kiezen dan blijft het elftal zoals het is.
5. Als je puur sportief kijkt dan moet je Marokko juist kiezen om het te helpen naar zijn niveau

20-09-2014, 21:21
Het zijn geen Marokkanen maar slaven die bang gemaakt worden door hun clubs,kiezen ze voor Marokko dan zijn ze gedoemd om in tweede te spelen.maar deze ezels denken dat Nederland of een andere land hen voor eeuwig omarmt.

20-09-2014, 21:31


Als zij gewoon een keus maken, is dat prima.

Ik heb een hekel aan die politieke correcte antwoorden. Kies dan gelijk voor je geboorteland en ga er niet om heen dansen.

Alleen echte mannen hebben het recht om voor Marokko te spelen. Spelers als Labyad die vanaf het begin zeggen dat ze voor Marokko willen spelen.

Spelers als Haddadi, die zweed enz heb je niets aan.

Wat betreft cashen, dat doe je bij je club. Echt goede voetballers komen wel, zie Benatia, Drogba, Eto o. en ga zo door.

20-09-2014, 21:34

Citaat door Mokerslag2013:
Als zij gewoon een keus maken, is dat prima.

Ik heb een hekel aan die politieke correcte antwoorden. Kies dan gelijk voor je geboorteland en ga er niet om heen dansen.

Alleen echte mannen hebben het recht om voor Marokko te spelen. Spelers als Labyad die vanaf het begin zeggen dat ze voor Marokko willen spelen.

Spelers als Haddadi, die zweed enz heb je niets aan.

Wat betreft cashen, dat doe je bij je club. Echt goede voetballers komen wel, zie Benatia, Drogba, Eto o. en ga zo door.
Bij Bahoui is het een andere verhaal.. hij wordt niet opgeroepen ook al zegt hij constant open te staan.. Zaki wilt hem niet geen idee waarom..

20-09-2014, 21:37

Citaat door DracullaLN:
1. Je interland keuze heeft niks met succes te maken
2. Als 66% je liever niet in de selectie wilt dan moet je daar niet voor kiezen (in geval van Haddadi)
3. Politiek speelt een grote rol, als jou voorouders zijn uitgemoord door de zelfde mensen wat je wilt presenteren mag je inderdaad een verrader genoemd worden
4. Als de spelers niet voor Marokko beginnen te kiezen dan blijft het elftal zoals het is.
5. Als je puur sportief kijkt dan moet je Marokko juist kiezen om het te helpen naar zijn niveau


1. Waarom heeft je interland keuze niks te maken met succes? Zou Zidane bij Algerije hetzelfde succes hebben als bij Frankrijk? Ik denk het niet . Ten tweede als je echt goed bent speel je liever een EK en een WK of de Africa cup en misschien een WK?. Ik denk het eerste.

2. Ik weet niet of dat zo is van ElHaddadi lees ik nu voor het eerst. Moet het een reden zijn om niet te kiezen ik weet het niet. Straks speelt hij een goede interland dan draaien ze wel bij.

3. Als ze nu goed voor je zijn dan heeft het geen zin om stil te staan bij het verleden. Wellicht bedoel je nu Spanje maar dit is een topic in Algemene zin.

4. Ben ik wel met je eens echter Marokko heeft niet spelers nodig van kaliber Messi, Ronaldo. 70% zijn van dat kaliber zijn bezorgt je al de Africa cup en wk kwalificatie.

5. In deze tijd speelt je eigen toekomst als speler meer een rol dan sportiviteit naar Marokko toe. Ik begrijp ze wel. Ik heb liever anders gehad begrijp mij niet verkeerd. Ik wil graag met Marokko winnen maar ik probeer.mezelf te verplaatsen in zo'n speler.

20-09-2014, 21:41

Citaat door DracullaLN:
Bij Bahoui is het een andere verhaal.. hij wordt niet opgeroepen ook al zegt hij constant open te staan.. Zaki wilt hem niet geen idee waarom..
Dat Bahoui geval riep zelf "Marokko is mijn tweede keus".. ja, donder op dan.

20-09-2014, 21:45

Citaat door DracullaLN:
Bij Bahoui is het een andere verhaal.. hij wordt niet opgeroepen ook al zegt hij constant open te staan.. Zaki wilt hem niet geen idee waarom..
Ik ga die discussie niet weer met je aan. Ik hoop dat die zweed nooit voor Marokko gaat spelen.

Maar de bond is sowieso zwak. Wanneer het gaat om het strikken van talenten en wanneer het gaat om het selecteren van spelers die Marokko als tweede keus zien.

20-09-2014, 21:46

Citaat door Frozen:
Dat Bahoui geval riep zelf "Marokko is mijn tweede keus".. ja, donder op dan.
Het is niet zo moeilijk te begrijpen.

Je moet voor 100% voor Marokko willen spelen en geduldig op je kans wachten. Die scoort net een paar in een nietszeggende competitie en is gelijk hoogmoedig gaan doen.

20-09-2014, 21:46

Citaat door MaRouaN:
1. Waarom heeft je interland keuze niks te maken met succes? Zou Zidane bij Algerije hetzelfde succes hebben als bij Frankrijk? Ik denk het niet . Ten tweede als je echt goed bent speel je liever een EK en een WK of de Africa cup en misschien een WK?. Ik denk het eerste.

2. Ik weet niet of dat zo is van ElHaddadi lees ik nu voor het eerst. Moet het een reden zijn om niet te kiezen ik weet het niet. Straks speelt hij een goede interland dan draaien ze wel bij.

3. Als ze nu goed voor je zijn dan heeft het geen zin om stil te staan bij het verleden. Wellicht bedoel je nu Spanje maar dit is een topic in Algemene zin.

4. Ben ik wel met je eens echter Marokko heeft niet spelers nodig van kaliber Messi, Ronaldo. 70% zijn van dat kaliber zijn bezorgt je al de Africa cup en wk kwalificatie.

5. In deze tijd speelt je eigen toekomst als speler meer een rol dan sportiviteit naar Marokko toe. Ik begrijp ze wel. Ik heb liever anders gehad begrijp mij niet verkeerd. Ik wil graag met Marokko winnen maar ik probeer.mezelf te verplaatsen in zo'n speler.
1. Kijk naar Ronaldo, Bale, Ibra etc.. etc.. Zidane heeft meer succes met zijn clubs behaald dan met Frankrijk. Je carrière bestaat meestal uit clubs en niet interlands zelfs voor Mardonna de WK koning geldt dit.

2. Hij gaat nooit geaccepteerd worden als Spanjaard, zo te zien heb jij je nooit verdiept in het racisme van Spanje tegenover Marokkanen. Hij heeft nu een keuze gemaakt die kei dom was, want ze nu kan hij nooit meer terug op zijn keuze komen als hij nooit meer wordt geselecteerd.. kijk naar Bojan die wilt nu ook voor zijn vaderland uitkomen.

3. Tuurlijk heeft dat wel zin, dat zou net als zijn als een Jood goed voor je geweest is en dat je dan Israël volgende dag gaat promoten, als ik jou was zou ik verdiepen in de Imazighen oorlog tegen de Spanjaarden, het ergste is dat hij nog uit omgeving Hoceima komt Abdelkarim Khattabi zou zich omdraaien in zijn graf als hij dit wist.

4. Klopt maarja dan moeten ze wel voor hun vaderland spelen.

5. Klopt ook dus hun keuzes hebben niks met sportiviteit te maken maar met egoïsme.

20-09-2014, 21:47

Citaat door Frozen:
Dat Bahoui geval riep zelf "Marokko is mijn tweede keus".. ja, donder op dan.
Dat heeft hij ontkend, dat was een Zweede krant die dat zei, Bahoui zei dat hij dat nooit heeft gezegd.

Ik vind het trouwens wel logisch dat je een andere land kiest als je niet opgeroepen wordt door Marokko.

20-09-2014, 21:56



Citaat door Mokerslag2013:
Het is niet zo moeilijk te begrijpen.

Je moet voor 100% voor Marokko willen spelen en geduldig op je kans wachten. Die scoort net een paar in een nietszeggende competitie en is gelijk hoogmoedig gaan doen.
Kzeg eerlijk kheb die gozer nooit zien spelen. Maar ben het met je eens wat betreft dat laatste. Boussoufa is daar een mooi voorbeeld van.

Je ziet ook op het veld voor wie Marokko de eerste keus was. Chamakh, hij stond er altijd en gaf 100%. Benatia idem. Labyad bij het Olympisch elftal. Belhanda overigens ook.

Kzie de toekomst somber in, grote talenten raken we kwijt aan Europese landen. Zonde.

20-09-2014, 22:02

Citaat door Frozen:
Kzeg eerlijk kheb die gozer nooit zien spelen. Maar ben het met je eens wat betreft dat laatste. Boussoufa is daar een mooi voorbeeld van.

Je ziet ook op het veld voor wie Marokko de eerste keus was. Chamakh, hij stond er altijd en gaf 100%. Benatia idem. Labyad bij het Olympisch elftal. Belhanda overigens ook.

Kzie de toekomst somber in, grote talenten raken we kwijt aan Europese landen. Zonde.
De gemiddelde voetballiefhebber denkt ook nu op een zaterdagavond: 'Zo nu ga ik naar de Zweedse competitie kijken' dus nogal begrijpelijk. Heb hem ook nooit zien voetballen.

Juist die spelers die je opnoemt zijn strijders. Je hebt niks aan spelers als Dirar enzo.

Ik heb echt geen probleem met spelers die kiezen voor hun geboorteland. Maar wees daar eerlijk en open over.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand echt twijfelt. Je weet gelijk voor welk land je wilt spelen. Maar ze zijn voorzichtig omdat ze bang zijn geen kans te maken bij hun geboorteland en dan alsnog ze3ma altijd voor Marokko wilden spelen.

20-09-2014, 22:12

Citaat door Mokerslag2013:
De gemiddelde voetballiefhebber denkt ook nu op een zaterdagavond: 'Zo nu ga ik naar de Zweedse competitie kijken' dus nogal begrijpelijk. Heb hem ook nooit zien voetballen.

Juist die spelers die je opnoemt zijn strijders. Je hebt niks aan spelers als Dirar enzo.

Ik heb echt geen probleem met spelers die kiezen voor hun geboorteland. Maar wees daar eerlijk en open over.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand echt twijfelt. Je weet gelijk voor welk land je wilt spelen. Maar ze zijn voorzichtig omdat ze bang zijn geen kans te maken bij hun geboorteland en dan alsnog ze3ma altijd voor Marokko wilden spelen.
Vorige wedstrijden van Dirar waren toch gewoon goed?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6