Bekijk volle/desktop versie : Getrouwde vrouwen en (gewijzigde?) kledingstijl , Le3robiya,



16-09-2014, 17:37
salaam aleikoum Le3robiya , je hebt je topic verwijderd maar je topic deed me denken aan een vroeger koppel die ondertussen beiden het leven hebben verlaten , de zuster deed me helemaal denken aan jouw ,

want ze vroeg vaak aan me voordat ze trouwde of haar kledingstijl door de vingers kon , ik was ook helemaal niet praktiserend dus zei tegen haar ja natuurlijk ,

maar haar verhaal geeft me toch kippevel
ze was bang voor niets of niemand ,ze zei altijdt dat ze nooit zal veranderen voor een man , dat hij zich maar moest aanpassen aan haar. ja ze was een harde tante

na een tijd was het zover ze ging trouwen met een man die gematigd was in zijn geloof , bad niet , deed dingen die helemaal niet door de vingers konden , en zei deed hetzelfde , na een tijd kregen ze vaak ruzie door de kledingstijl , altijdt als ze naar buiten ggingen kwamen ze altijdt terug met hevige ruzie soms zelfs zo erg dat de man met iemand anders had gevochten omdat hij naar zijn vrouw keek .

de situatie verslechterde en ze kwamen tot punt om te scheiden , maar soubhanallah Allah leidt wie Hij wil en Zijn weisheid gaat veel verder dan ons vermogen maar kan inbeelden


ik zag dat ze beiden ineens begonnen te verdiepen in islam , ze begon de hijaab correct te drage, veranderdre haar karakter van hard naar zacht en had ineens veel schaamte , alsook de man veranderde , liet zijn oude levenswijze en verdiepte zich ook in islam , ze bloeiden beiden open , en ik weet nog toen ik bij hen was uitgenodigd dat ze echt veel met islam bezig waren en dat de man mij nauwelijks aandacht gaf uberhaupt naar me keek wat vroeger helemaal anders was , ze vertelden me dat ze gingen plannen voor de komende hajj ,


en soubhanallah na een uitstapje naar brussel met de tante van de man zijn ze verongelukt , de vrouw en de tante stierven ter plekken en de man stierf een paar uur later na zijn verwondingen. ik krijg nog steeds rillingen als ik eraan denk , maar soubhanallah Allah leidt wie Hij wil

16-09-2014, 17:48


soubhanallah

16-09-2014, 17:52
Bijzonder verhaal subhanAllah

BarakAllahu fiekie voor t delen.

16-09-2014, 18:04
Inderdaad bijzonder. Geloof moet vanuit jezelf komen niet omdat de omgeving zegt dat het 'moet'.

16-09-2014, 18:09


ik had deze verhaal ook ooit gehoord , had de man een renault laguna oude versie ??? want mijn vader kende zijn oom ,

16-09-2014, 18:12
Subhan Allah!!!

16-09-2014, 18:14
Subhana Allah, inna llilahi wa ina ilayhi raji3oen, moge Allah hen genadig zijn en alle overleden gelovigen amien...het wereldse leven stelt niets voor, het kan zomaar voorbij zijn het is zo eng...Allaho almosta3aan, elhamdoellilah dat Allah hen geleid heeft voor het einde....

16-09-2014, 18:19
subhanallah...wat een mooie verhaal...Allah leidt zeker wie hij wil.....gelukkig waren zij beide op het juiste pad toen hun dag was gekomen...moge wij ook in die toestand eindigen.

16-09-2014, 18:46
ja soubhanallah , daarmee dat ik dit topic openden omdat de vraag van de topicstarter me hard aan de zuster allahrahma herrinerde ,

16-09-2014, 19:14
Subhan Allaah.. Zij hebben geluk gehad. Moge Allaah hen vergeven en belonen met Djannatul Firdaus.. Hoeveel stellen tegenwoordig helpen elkaar juist om de andere pad te volgen. Een man hoort jaloers te zijn, zijn vrouw te wijzen op verkeerde zaken. Anders is hij geen man meer maar een dayyouth. Maar wel op een bepaalde manier natuurlijk. Moge Allaah van ons vrome gelovige maken en onze (toekomstige) echtgenoten. Moge Allaah de pad naar Djannah voor ons vergemakkelijken!

17-09-2014, 15:59
SubhanaAllah. Een echte eye-opener.