Bekijk volle/desktop versie : Ik kan dat beeld maar niet uit m'n hoofd zetten



Pagina's : [1] 2 3

09-09-2014, 23:14

Citaat door Hero_:
Ik wil jullie niet weer lastigvallen, maar mag ik even hier mijn hart luchten, omdat ik niemand anders heb die mij begrijpt.


Bij elke gebed zie ik dat beeld van haar op haar sterfbed langskomen, bij elke recitatie tijdens het gebed zie ik dat beeld weer voor me. Net ook weer tijdens het Maghreb en Ishaa gebed kon ik met moeite mijn tranen in houden en steeds denk ik aan haar op haar sterfbed. Hoe verrot is dit leven wel niet en hoe hard kunnen mensen wel niet zijn. Soms denk ik waarom heeft Allah (Soebhanna wa ta3ala) niet ingegrepen toen zij het zo moeilijk had en haar familie haar het leven zuur maakte. Wat haat ik hen uit het diepste van m'n hart, ik hoop met elke vezel in mijn lichaam dat zij ook zullen voelen wat zij voelde in dit leven en erger. Want zij belichamen de duivel en diens praktijken.

Hoe krijg ik ooit deze beelden uit mijn hoofd!

O Allah, Openbaarder van het Boek (de Qor-aan), Degene Die snel in oordeel is. Laat deze familie van haar verliezen in dit leven. O Allah tref hen met ziektes waar geen medicijn tegen bestand, O Allah stel hen op de proef met iets van vrees, honger, verlies van rijkdom, leven en vruchten, totdat zij verlangen naar de dood, de dood die maar niet komt. Yaa Rabb, Yaa Rabb.


Deze doe3a ga ik in het nachtgebed opzeggen, Incha'Allah, zodat ik mijn hart kan luchten

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5072924
.

09-09-2014, 23:18


Wat is die link. Enge foto?

09-09-2014, 23:36

Citaat door Hero_:
Ik wil jullie niet weer lastigvallen, maar mag ik even hier mijn hart luchten, omdat ik niemand anders heb die mij begrijpt.


Bij elke gebed zie ik dat beeld van haar op haar sterfbed langskomen, bij elke recitatie tijdens het gebed zie ik dat beeld weer voor me. Net ook weer tijdens het Maghreb en Ishaa gebed kon ik met moeite mijn tranen in houden en steeds denk ik aan haar op haar sterfbed. Hoe verrot is dit leven wel niet en hoe hard kunnen mensen wel niet zijn. Soms denk ik waarom heeft Allah (Soebhanna wa ta3ala) niet ingegrepen toen zij het zo moeilijk had en haar familie haar het leven zuur maakte. Wat haat ik hen uit het diepste van m'n hart, ik hoop met elke vezel in mijn lichaam dat zij ook zullen voelen wat zij voelde in dit leven en erger. Want zij belichamen de duivel en diens praktijken.

Hoe krijg ik ooit deze beelden uit mijn hoofd!

O Allah, Openbaarder van het Boek (de Qor-aan), Degene Die snel in oordeel is. Laat deze familie van haar verliezen in dit leven. O Allah tref hen met ziektes waar geen medicijn tegen bestand, O Allah stel hen op de proef met iets van vrees, honger, verlies van rijkdom, leven en vruchten, totdat zij verlangen naar de dood, de dood die maar niet komt. Yaa Rabb, Yaa Rabb.


Deze doe3a ga ik in het nachtgebed opzeggen, Incha'Allah, zodat ik mijn hart kan luchten

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5072924
Het is echt heel erg wat je hen toewenst.

Ik wens haar familie in shaa Allah leiding, opdat ze zullen inzien wat ze haar aangedaan hebben en dichter bij Allah soubhana wata'ala zullen komen.

09-09-2014, 23:40
Dat beeld krijg je niet uit je hoofd, iemand zien sterven is iets wat je je leven lang bij blijft. Huil en rouw

En ik kan nu wel zeggen dat je haar had moet redden uit die situatie, maar alles is mekteb.. Je moet niet zo hard zijn voor jezelf en voor haar familie, het was allemaal onwetendheid, waarschijnlijk voelen zij zich ook schuldig Allah ou3lam.

09-09-2014, 23:45



Citaat door Hero_:
Soms denk ik waarom heeft Allah (Soebhanna wa ta3ala) niet ingegrepen toen zij het zo moeilijk had en haar familie haar het leven zuur maakte
Pas je wel op met wat je zegt. Dat is haar lot, en wellicht haar sleutel tot het paradijs. Is het dan nog steeds zo erg dat HIJ niet ingreep? Lijkt me niet he.

09-09-2014, 23:53
Ik begrijp je gevoelens hierover wel, alleen wil ik wel duidelijk maken dat je echt beter zulke verwensingen achterwege kan laten.
Ipv dat kun je hopen dat ze ooit gaan inzien dat zij heel erg fout hebben gehandeld die tijd en dat gevoel is het ergst wat je kan hebben. Doordat je weet dat je niks meer kan terug draaien en op die manier iemand zo ongelukkig her keven heeft verlaten.
Er zijn alleen jammer genoeg geen juiste woorden die ik kan vinden om jouw pijn en verdriet hierover te kunnen verzachten.
Want het is nu eenmaal verschrikkelijk wat haar is aangedaan, maar daar kon je toen en nu niets aan doen.

10-09-2014, 00:07
SubhanAllaah...misschien had zij haar lot geaccepteerd en jij zit hier vol wraak en kwaadheid mensen het ergste te wensen, daar heeft jouw nicht toch niks aan..? En jij uiteindelijk ook niet..
Wens hen het goede en vraag Allaah jouw hart te verzachten en 't te verruimen om plaats te maken voor vergiffenis en liefde.

10-09-2014, 21:36
Subhana 'Allaah.

Moge Allah haar Ziel de djannah Firdauws betreden. Haar geduld, maar ook haar gehoorzaamheid tegenover haar ouders.., hoe gek dit ook klinkt.., hoe dwars haar ouders tegen hun dochter waren en om wille het geluk van een andere te vervullen, zijn zij die van hun dochter alsmaar vergeten, niet wetend hoe zij zich voelde en wat haar dwarszat. Wat kunnen sommige mensen hypocriet en harteloos zijn. Zij is veilig bij Allah, want Allahu a3lam, wat er dan ooit van " het huwelijk" zal zijn geweest.

Ik hoop dat die ouders en broers beseffen wat voor hel ze hebben veroorzaakt, en dat dit elke dag hen achtervolgt om te beseffen dat ze fout waren geweest.

Akhi, je hebt een goede hart.., neem haar in je Dua tijdens je salaat of wanneer dan ook.

Sbar..

10-09-2014, 21:40
Hoe is ze overleden als ik vragen mag? Ina lilahi wa ina ilayhi raji3oen.

10-09-2014, 21:50


O Allah, vergeef haar, schenk Uw genade aan haar, schenk haar kracht en aanvaard haar berouw. Schenk haar een voortreffelijke eindbestemming en maak haar ingang naar het graf wijd. Reinig haar met water, sneeuw en hagel en zuiver haar van haar zonden, zoals witte kleding van vlekken gereinigd wordt. Geef haar een beter onderkomen dan dat zij gekend heeft, een betere familie dan die zij gekend heeft en een betere echtgenoot dan haar echtgenoot op aarde. Neem haar op in het paradijs en bescherm haar tegen de bestraffing van het graf en tegen de bestraffing van het hellevuur.

Ameen.

10-09-2014, 21:51
Ik heb het gevoel dat je ook veel van haar houd, jou hart zit vol. Je bent kwaad, gefrustreerd en je voelt je schuldig of niet?
ik weet het niet maar dat gevoel heb ik bij jou.
Jij kon er niets aan doen toendertijd. Allah houd van haar en zal degene die een ander onrecht heeft aangedaan vroeg of laat straffen.
Subhanna Allah je bent woedend begrijpelijk hoor? sterkte hiermee.

10-09-2014, 21:52
Jeetje heftig...


Moge Allah haar graf verruimen en haar toelaten in het paradijs!...

10-09-2014, 21:54


Hero, bel me ff, dan praten we erover

10-09-2014, 22:09

Citaat door Tantetje:
Hero, bel me ff, dan praten we erover
Wauw had niet gedacht dat het zo triest gesteld is met jou

12-09-2014, 16:53
Zuster, houdt je tong in bedwang. Niets of niemand kan oordelen over de betreffende familie behalve Allah azzawajal. Breng jezelf niet in de problemen door je "tong". Je kan beter vragen naar leiding voor de betreffende personen. Wees barmhartig ondanks dat het moeilijk zal zijn.


Citaat door Hero_:
Willen jullie doe3a doen voor mijn nicht op deze dag, soukhran. Haar familie is denk ik druk bezig met zichzelf en hun leventje, dus van hen hoeft ze niet veel te verwachten.

Pagina's : [1] 2 3