Bekijk volle/desktop versie : Marokkaanse politica uit Italië gevlucht na doodsbedreigingen



08-09-2014, 17:06
Een raadslid voor de Democratische Partij in Italië is gevlucht na het ontvangen van bedreigingen en xenofobe boodschappen.





De Marokkaans-Italiaanse Aicha Mesrar maakt zich ernstige voor haar eigen veiligheid maar vooral dat van haar kinderen. Na twee jaar lang bedreigingen te hebben ontvangen voelt ze zich gedwongen om haar huis in Rovereto te verlaten, aldus persbureau ANSA. In een boodschap aan de gemeenteraad zegt ze te vluchten na vier jaar trouwe dienst. 'Ik ben niet bang voor mezelf, maar voor de veiligheid van mijn kinderen. Ik kijk met trots en tevredenheid terug naar wat ik heb gedaan en wat ik heb ontvangen', valt te lezen.


Raadsvoorzitter van Trento Bruno Dorigatti sprak lovende woorden over Mesrar. Het spijt hem dat het zo ver moest komen. Mesrar was solidair en een uitstekend voorbeeld van maatschappelijke betrokkenheid. De plaatselijke krant La Voce del Trentino sprak zich ook uit over de vluchtende politica.


'Als een vrouwelijke inwoner, die hier 23 jaar heeft geleefd, die een referentiepunt is voor de islamitische gemeenschap en door de burgemeester is aangewezen om de stad te bevorderen en te verzoenen, moet toegeven aan intimidatie en anonieme bedreigingen hebben we de gevaarlijke kiemen van intolerantie nog lang niet verslagen.'


Volgens velen is de vlucht van Mesrar een rekening op het lijstje van de toenemende islamofobie in Europa.

08-09-2014, 17:12


dit is deprimerend, politie zit hier niet op?

08-09-2014, 17:27
ze had juist moeten blijven en bescherming moeten vragen,zo winnen de racisten.

08-09-2014, 17:32
twee jaar lang bedreigingen ontvangen .... right, neef van de UNAbomber fzo uhu, ik denk dat het racisme daar diep zit hoor

08-09-2014, 21:31


@nordin2014, ze had een m16 in huis moeten halen en de eerste de beste die zijn poten op haar kinderen legt vol lood pompen.


08-09-2014, 21:55
Elke moeder zou dit doen.. veiligheid van je kinderen komt op nummer 1

09-09-2014, 02:09
Deze mensen hebben eeuwenlang een opstand tegen de onderdrukking van kerk gevoerd, dan komt zijn met haar enkel religieuze symbolen(Hoofddoek) in hun parlement zitten,
Dan Ik heb zoiets van , je zoekt zelf problemen

09-09-2014, 13:14

Citaat:
Deze mensen hebben eeuwenlang een opstand tegen de onderdrukking van kerk gevoerd, dan komt zijn met haar enkel religieuze symbolen(Hoofddoek) in hun parlement zitten,
Dan Ik heb zoiets van , je zoekt zelf problemen
Ik denk dat jij te simpel denkt en hoop ook dat je een keer je hersens gebruikt ipv van je kont.

Daarnaast zou ik toch blijven en mijn veiligheid eisen, ook voor de kinderen. Nu loopt ze weg van het probleem en dat is precies wat ze juist willen.



10-09-2014, 04:32
Mysterie Boeler ,Vraag je zus over mij ,dan gaat je precies vertellen Dat Een BIGI PIE had Bij haar gebruikt,

10-09-2014, 13:00
Het is ook nooit goed met deze vreemde westerlingen.
Blijf je thuis om voor je kinderen te zorgen =onderdrukking

Ga je studeren en bekleed je een goede functie wordt je bedreigd.........


I dont wanna live on this planet anymoreeeeeee


28-09-2014, 18:25
salaam,
dat is mijn tante ze is niet 'gevlucht' maar ze heeft gewoon effe afstand genomen door naar belgie en frankrijk te komen.
ze is inmiddels allang terug.
ze heeft in haar brievenbus een brief gekregen waarin in een foto haar kinderen en zij zelf in de auto zaten. ze wou gewoon dat haar kinderen effe weg gaan van alle problemen. ze is totaal niet bang maar ja de pers moet er altijd een korreltje zout bij doen

28-09-2014, 18:31
btw racisme daar is veel erger dan hier