Bekijk volle/desktop versie : When dark turns to light



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

05-09-2014, 21:02

When dark turns to light
[Size=3]Allah belast geen ziel boven haar vermogen.[/size" -->

Al-Baqarah, 286.


Proloog
Dit verhaal gaat over een jonge man die samen met zijn vrouw en kind op vakantie gaan naar Spanje.
Als ze eenmaal hun vlucht hebben weten te halen, gaat het dramatisch mis. Het vliegtuig stort neer..

Dit is een verhaal dat leerzame en aangrijpende momenten met zich mee brengt. Ook zullen er islamitische punten naar voren gebracht worden. Mijn doel is namelijk om jullie te laten amuseren, maar ook meteen om jullie ogen te laten openen. Dit verhaal is anders dan alle andere verhalen. Het is een verhaal dat jou laat mee sleuren naar de realiteit van deze tijdelijke wereld en de islam een positieve kijk wilt geven.

Ik wens jullie veel leesplezier toe.

Loubna.


06-09-2014, 09:21


Inhoudsopgave

[/size]

[FONT=Microsoft Sans Serif]Hoofdstuk 01
1.1
1.2
1.3[/FONT]

Hoofdstuk 02
2.1
2.2
2.3

Hoofdstuk 03
3.1
3.2
3.3

Hoofdstuk 04
4.1 Nieuw!
4.2 Nieuw!
4.3 Nieuw!

Hoofdstuk 05 Nieuw!
5.1 Nieuw!
5.2
5.3

06-09-2014, 09:26

[/FONT]
[FONT=Microsoft Sans Serif]Hoe het allemaal begon.[/FONT]



[FONT=Microsoft Sans Serif" -->Mijn naam is Aron White. Aron White? Precies. Je zegt het goed. Ik ben geboren en getogen in het land Groot-Brittannië. Sinds een paar maanden, acht maanden als ik het goed heb, ben ik afgestudeerd van de universiteit in Londen. Daar heb ik Sarah ontmoet. Sarah is mijn vrouw. De eerste dag dat we elkaar zagen was het meteen raak. Nog steeds zijn wij als kleine pubers verliefd op elkaar. Voorzichtig liet ik mijn vingers tussen de hare glijden. Glimlachend keek ze op. Wat was ik dol op haar mooie glimlach. "Mama, papa! Kijk!" Het geschreeuw van Adam, ons zoontje, liet ons verbaasd op kijken. "Vliegtuig, vliegtuig!" Hij wees met zijn kleine wijsvinger naar de lucht. "Zeg maar dag, vliegtuig! Tot ziens!" riep Sarah met een grote glimlach. Ze schoof haar zonnebril ietwat omhoog voor de felle zon die op ons scheen. "Dag, dag vliegtuig!" riep hij luid, bang als of hij nooit meer zou terug komen. Algauw liepen we verder. De koffers en het gebrabbel van Adam na verbraken slechts de stilte. Daar stond hij dan. Een joekel van een vliegtuig was het. De grote groene letters dat was versierd was met blauw gaven het toestel een vriendelijke uitstraling. "Door lopen, Adam. Er staan mensen achter ons en die willen ook mee met het vliegtuig." "Oké, mama." Glimlachend betrad ik de witte trap. Dit keer geen lange gangpad. Twee vrouwelijke werknemers stonden bij de deuropening. Ze hadden elk passagier vriendelijk begroet.

In stilte keek ik om mij heen, terwijl de rest vrolijk door ratelden in allerlei vreemde talen. "Kijk, Adam. Dat is onze plek." Ik wees naar een aantal stoelen die ergens verder op zaten. Blij rende Adam richting de aangewezen stoelen. Toen hij eenmaal zat begon hij vrolijk in zijn handjes te klappen. "Jij hebt er wel heel erg zin in, hm?" Sarah knuffelde hem stevig vast, waardoor hij het uit schaterde. "Mijn kleine boefje." gromde ze speels, waarna ze hem zachtjes kuste. Glimlachend had ik naar hen gekeken. Dit was het mooiste wat mij was overkomen.xInmiddels hadden wij onze gordels om gedaan. Het vliegtuig reed langzaam maar zeker vooruit. Sarah greep voorzichtig mijn hand vast. Ze liet haar blik voor even op Adam rusten, maar algauw keek ze mijn kant op. "Aron, ik heb hier geen goed gevoel over." begon ze zachtjes. Haar heldere groene ogen begonnen de hele ruimte te scannen. "Wat bedoel je, lieverd? Heb je last van hoogtevrees?" Ze schudde haar hoofd. "Nee, dat is het niet." "Wat dan?" Ik verstevigde mijn greep, waarop zij hetzelfde deed. "Ik weet het niet." zuchtte ze, terwijl ze weer naar Adam keek. "Misschien zijn het de zenuwen, Sarah. Dat is heel normaal." Ze knikte slechts. "Ja, misschien is dat het wel." Ze klonk niet overtuigend. Ze klonk eerder erg onzeker en constant had ze haar blik op onze Adam gericht. Zuchtend staarde ik voor mij uit. Het zal straks wel weer over gaan. Het vliegtuig begon nu op volle toeren te draaien.

De enorme power die de motoren bezaten, liet het toestel razendsnel naar voren rijden. Haar zachte hand greep mijn hand nu nog steviger vast. Ik keek haar weer aan, maar haar ogen waren gesloten. Ook Adam's handje had ze stevig vast. Het vliegtuig vloog langzaam omhoog en algauw had hij de juiste hoogte bereikt. "Sarah?" Voorzichtig opende ze haar ogen. Geruststellend wreef ik met mijn duim over haar hand. "Zie je? Er is niks gebeurd. Ik ben bij je." fluisterde ik. Zachtjes plantte ik een kleine kus op haar hand, waarop ze mij een kleine glimlach toe zond. Dit was ook haar allereerste keer, dus had ik hier zeker begrip voor. Maar toch.. Iets zegt me dat er meer speelt. Misschien zal ze het zo meteen wel zeggen. Sarah kennende zegt altijd alles als haar iets dwars zit. Het heeft gewoon tijd nodig. Dat zal het vast zijn. Inmiddels hadden we al een half uur erop zitten. Nog een uurtje en dan zijn we er. Ik kon niet wachten om de Spaanse stranden te bezoeken. Ik houd namelijk erg veel van zwemmen en surfen. Volgens mijn Spaanse vriend Xavi, zijn er erg goede golven te vinden op de Spaanse kust. Glimlachend sloot ik mijn ogen. Ik begon nu al te fantaseren hoe ik lachend de zee in zou rennen. Een zacht getik op mijn schouder liet mij weer in de realiteit terug keren. Vragend had ik mijn vrouw aan gekeken. "Sorry, schatje. Maar ik moet heel nodig." piepte ze met haar rode wangetjes. Grijzend liet ik mijn wenkbrauwen op en neer dansen, waarop ze mij beschaamd een duw gaf.

"Schaam je." mompelde ze verlegen. Grinnikend stond ik op en liet ik haar gaan. Ik vond het heerlijk om haar te plagen. Mijn blik liet ik algauw op Adam rusten. Die arme knul. Hij zat vredig te slapen. Zo voorzichtig als ik maar kon greep ik naar de blauwe stoel en stelde ik hem zo in, zo dat mijn zoontje nog comfortabeler zat. Inmiddels was Sarah weer terug gekeerd. Samen namen we weer plaats. Ze greep weer naar mijn hand en keek me toen diep in de ogen aan. Het was geen blik uit verlangen, liefde of lust. Het was een blik die ik niet zo snel kon plaatsen. Ik kreeg er zelfs de rillingen van. Mijn speeksel slikte ik moeizaam weg. "Wat is er, liefje?" Nog steeds bleef ze me aan kijken. Net voordat ik weer kon reageren, opende ze haar mond. "Beloof me dat je goed op hem zult passen, Aron." Ik wist waar zij op doelde, maar ik wist niet waarom ze dit opeens en uit het niets zei. "Sarah, waarom zeg..-" "Ssht." Haar zijdezachte wijsvinger lag nu op mijn droge lippen. Verbaasd staarde ik haar aan. "Je.. je doet zo eng, Sarah." mompelde ik met moeite, aangezien haar vinger nog steeds op mijn lippen rusten. Haar vinger gleed langzaam weg, waarna ze plotseling mij stevig vast hield. "Ik houd van je en ik zal van je blijven houden. Alsjeblieft, vraag me niks." fluisterde ze hees.

06-09-2014, 20:59
Ben benieuwd.

07-09-2014, 00:52


Uuupppsssaaa

07-09-2014, 14:42
Uuupppsssaaa

07-09-2014, 17:08

Citaat door Always-Sad:
Ben benieuwd.


Citaat door iesiej:
Uuupppsssaaa


Citaat door Always-Sad:
Up.


Citaat door iesiej:
Uuupppsssaaa
Bedankt! Mijn excuses dat het soms lang duurt. Mijn berichten moeten elke keer goed gekeurd worden. Straks zal ik het eerste hoofdstuk plaatsen, in shaa Allah.

07-09-2014, 22:24
I love it and I'm sure I will love ig till the end ;-)

07-09-2014, 23:19
Uuupppsssaaa

08-09-2014, 20:13
Uuupppsssaaa

08-09-2014, 21:04

1.1

[/SIZE]

Nog een half uur en dan zouden we gaan landen. Sarah's woorden bleven maar in mijn hoofd rond spoken. Waarom zei ze dat? Wat bezielde haar, eigenlijk? We zouden gewoon op vakantie gaan. Veilig landen, een huisje boeken en dan lekker vakantie vieren. Wat viel er te vrezen? Helemaal niks, toch? Was ze soms bang? Bang om neer te storten? Maar dat gebeurde nauwelijks. Een keer om de zoveel tijd stortte er wel eens eentje neer, maar dat betekende toch niet meteen dat dit toestel ook neer zou gaan storten? Met een diepe zucht staarde ik haar aan. Ze lag vredig met haar hoofd op mijn borstkast te slapen. Voorzichtig streek ik een lichtbruin plukje uit haar zicht. Ze heeft gewoon te veel van die documentaires gekeken. Dat zal het vast zijn. De kleine schermpjes dat vanuit het plafon kwamen, kwamen langzaam naar beneden. Een plattegrond van Spanje zelf kreeg ik te zien. We waren er bijna. Nog een paar kilometers en dan zouden we in Madrid landen. Het toestel begon zachtjes te bewegen, waarop Sarah abrupt wakker schrok. Angstig keek ze me aan. Mijn blik stelde haar ietwat gerust. "Het is de wind maar, lieverd." Ze beet zachtjes op haar lip en keek toen om zich heen. Iedereen zat vredig en al met elkaar te praten of te slapen. En toen.. Toen gebeurde het. Al die tijd had ze het juist. Haar voorgevoelens hadden het dit keer goed. Ik zag hoe een vleugel uit het niets uit elkaar barstte. Het vuur zat gevaarlijk dichtbij. Mensen begonnen te gillen en te schreeuwen. Mijn ogen werden groot. "Adam! Adam!" schreeuwde ik. Sarah greep onmiddellijk ons zoontje vast en keek me toen bedroefd aan. Haar tranen gleden als een waterval naar beneden, terwijl ze haar armen om Adam heen sloeg. Die blik.. Die ene intense blik zal ik nooit meer vergeten. "Aron.." fluisterde ze onverstaanbaar. Ze stak haar hand uit en die nam ik meteen aan. Mijn armen sloeg ik beschermend over mijn twee geliefden heen. Het toestel vloog in een hoge tempo naar beneden. Het geschreeuw werd als maar luider. Ik hoorde Adam huilen en Sarah wild snikken en jammeren. Mijn greep verstevigde ik en mijn ogen kneep ik dicht. Na denken kon ik niet meer. Het enige wat er door mij heen ging waren mijn vrouw en mijn zoon. Ik wou nog zo veel doen in mijn leven. Maar dat leek nu haast onmogelijk te zijn. Ik zat mij voor te bereiden. Ik zat mij voor te bereiden op de dood.

Stilte. Dat was het enige wat ik hoorde. Moeizaam opende ik mijn ogen. Het eerste wat ik zag was bloed. Overal. Ik werd er bijna onwel van. Bewegen kon ik niet. Het deed veel te pijn. Het besef dat ik nog leefde drong me pas binnen toen mijn ogen de ruimte verkenden. Lichamen. Ik zag ze overal. Het bloed rook nog vers, wat mij lichtjes maakte in mijn hoofd. Een diepe pijnscheut drong mijn benen binnen. Ik kreunde het uit. Het deed zo'n ongelofelijke pijn. Het viel niet te beschrijven. Voorzichtig liet ik mijn blik op Sarah rusten. Pijnlijk sloot ik mijn ogen dicht. Dit deed mij veel te pijn. Haar levenloze lichaam zorgden ervoor dat ik bijna moest overgeven. Ze was dood. Dood. Recht voor mijn neus en ik moest dat aanschouwen. Mijn tranen baanden een weg naar beneden. Ze was gewoon dood. Weg. Voorgoed. Hoe kon ik dit nou accepteren? Nooit. Nooit zou ik dit kunnen accepteren. Ik probeerde mijn hand op te heffen, maar het lukte me niet. De pijn was gewoon ondragelijk. Ik wou het niet geloven. Nog niet. Daarom schreeuwde ik paar keer naar haar naam, maar reageren deed ze niet. Mijn tranen kenden geen stop en bleven maar door stromen. Mijn zoontje.. mijn lieve zoontje. Hij zal vast ook dood zijn. Pijnlijk sloot ik mijn ogen dicht en barstte ik in tranen uit. Ik kon niet meer. Mijn geluk werd me ontnomen en waarom wist ik niet. "S-Sarah.. Adam.." Snikkend boog ik mijn hoofd langzaam naar voren. Dit kon gewoon niet waar zijn. Ben ik serieus de enige overlevende? Een licht gekreun liet mij abrupt de andere kant op kijken. Was ik toch niet de enige? Het gekreun werd langzamerhand een gesnik. "M-mama.. P-papa.." Mijn zoon! "Adam! Adam!" riep ik het uit. Het gesnik stopte abrupt nadat het mijn stem had mogen aan horen. "Adam, papa is bij je! Papa komt je halen, lieverd." De gordel om mijn buik zat nog stevig vast. Met moeite maakte ik die los, waarna ik hijgend mijn vrouw aanstaarde.

09-09-2014, 00:35
Uuupppsssaaa

10-09-2014, 19:49


Uuupppsssaaa

10-09-2014, 22:41
Salam alaikom. Wauw! Zoveel reacties binnen een paar dagen.. dank jullie wel, haha. Geniet ervan. Zodra de goedkeuring voorbij is, zal ik meer proberen te plaatsen, in shaa Allah.

10-09-2014, 22:46

1.2

[/SIZE]

Ik moest haar overeind duwen, maar ik durfde niet. Haar levenloze lichaam bezorgden mij de rillingen. Ik sprak mezelf moed in en schoof mijn dierbare emoties voor even opzij. Pijnlijk beet ik op mijn lip. Ze voelde ijskoud aan. Haar bloed drupten langzaam op mijn licht getinte handen. Weer begonnen mijn ogen te prikken. Ik kon dit gewoon niet meer aan. Gauw sloeg ik mijn blik neer. Adam had zich klein gemaakt en liet zijn moeders shirt maar niet los. Mijn hart brak. "Papa is hier, Adam. Stil maar." probeerde ik hem stil te sussen, hoe moeilijk het ook was voor mij. Adam liet mij niet meer los. Ik zuchtte het uit. Wat een leuke vakantie had moeten worden, is omgeslagen tot een ware nachtmerrie. Dit soort drama gunde je niemand. Zelfs je allergrootste vijand niet. Luide stemmen lieten mij langzaam op kijken. Ik was te vermoeid om alert te reageren. Ik weet alleen nog dat een aantal brede gedaantes mijn kant op liepen en Adam hard begon te huilen. Toen.. toen werd alles weer zwart voor mijn ogen. Fel licht scheen plots op mijn gezicht. Kreunend opende ik mijn ogen. Mijn licht blauwe kijkers verkenden de kamer. Wit. Overal zag ik wit en dat vertelde mij genoeg. Ik was beland in het ziekenhuis. Adam schoot mij meteen te binnen. Mijn ogen schoten heen en weer, hopend om een glimp van hem te kunnen ontvangen. Wilde voetstapjes liet mij mijn hoofd voorzichtig omdraaien. Via het gigantische raam zag ik hem vrolijk op de gladde gangpaden rennen. Een kleine glimlach sierden mijn lippen.

Hij was weer helemaal de oude. Een mollige vrouw rende achter hem aan. In het Spaans blèrde ze hem na. Waarschijnlijk dat hij terug moest komen, aangezien ik het woord "papa" elke keer hoorde vallen. Giechelend rende hij weer terug, op weg naar mijn kamer. "Papa!" schreeuwde hij het uit. "Adam!" Ik spreidde mijn armen voorzichtig uit elkaar, hopend om geen enkele pijnscheut te ontvangen. Adam sprong op mijn bed en knuffelde mij stevig vast. "Ik heb je gemist, mijn jongen." De mollige vrouw van daarnet uitte een lichte kreet. "Je doet hem nog pijn!" blèrde ze weer in het Spaans. Adam en ik keken elkaar aan en schoten in de lach. Hoofdschuddend liep ze op ons af en begon ze mijn bloeddruk te testen. Adam keek aandachtig toe. Gelukkig, alles zag er goed uit op mijn linkerbeen na. Die had ik namelijk gebroken. "Papa, au?" vroeg Adam met zijn grote groene ogen. Glimlachend aaide ik over zijn bol. "Nee, lieverd. Papa heeft geen au meer." Opgelucht staarde Adam mij aan. De mollige vrouw mompelden nog wat tegen me en liep toen de kamer uit. Adam sprong van het bed af en rende toen naar een rood tafeltje dat in een hoekje zat. Daar begon hij op een blaadje te tekenen. Zuchtend liet ik mijn hoofd weer in het kussen vallen. Hoe kon dit nou allemaal plotseling gebeuren? Stond het soms voorgeschreven? Ook al was ik zelf niet zwaar gelovig, kon dit best wel eens waar zijn. Was het dan toch waar? Zou mijn hele leven al voorgeschreven zijn van A tot Z?

Het gegil van Adam haalde mij uit mijn diepe gedachtes. Hij was zo fanatiek bezig, dat hij het blijkbaar nodig vond om te gillen. Typisch mijn zoontje. Mijn scheve glimlach vervaagde algauw toen Adam trots zijn blaadje omhoog hield. "Kijk, papa! Adam, papa en mama." Zijn kleine vinger gleed over het papier. Mijn ogen volgden zijn bewegingen. Het bruine gekras, de groene puntjes en een rode glimlach waren voor mij genoeg om diegene te herkennen. Ik wist niet dat zo'n simpele tekening zoveel emoties omhoog kon trekken. Zuchtend wreef ik in mijn rechter oog, hopend om geen enkele traan te laten vallen. "Mooi, Adam. Heel mooi." Mijn stem klonk schor en het werd voor mij als maar moeilijker om mijn brok weg te slikken. Gelukkig draaide Adam zich om en kon ik mijn tranen in mijn vrije loop laten gaan. De deur vloog open, waarop ik gauw mijn tranen weg veegde. Een lange man kwam mijn kamer binnen gelopen. Dat zal vast de dokter zijn. Hij wreef over zijn kleine baard en keek mij toen vriendelijk aan. "Dag, meneer White. Mijn naam is Mark Clemente. Ik ben uw dokter." Ik knikte met een gebroken glimlach. Ik hoopte maar dat hij niet zag dat ik gehuild had. Hij stelde mij een aantal vragen en noteerde dat vervolgens op zijn grote notitie blok. "Heeft u verder nog vragen, meneer White?" "Ja." "En dat is?" "Wanneer komt de lunch? Ik heb ontzettend honger." De dokter glimlachte zijn spierwitte tanden bloot. Iets te wit, lijkt mij. "Over een half uurtje komt er een zuster uw eten brengen."

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9