Bekijk volle/desktop versie : Franse komiek noemt onthoofding Foley teken van beschaving



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

05-09-2014, 16:24
De omstreden Franse komiek Dieudonné M'Bala M'Bala is opnieuw in opspraak geraakt. Het Openbaar Ministerie in Parijs heeft volgens de Franse zender RTL een onderzoek geopend naar een video op You Tube. Daarin trekt Dieudonné een vergelijking tussen de onthoofding van de Amerikaanse journalist James Foley en de manier waarop de Iraakse dictator Saddam Hussein en de Libische 'gids van de revolutie' Muammar Kaddafi aan hun einde kwamen.

Dieudonné zegt dat de onthoofding van Foley 'boven alles vooruitgang symboliseert, een toegang tot de beschaving'. Het Openbaar Ministerie beschuldigt de komiek van het goedpraten van een terreurdaad. Hij zou vijf jaar cel kunnen krijgen.

De komiek (46) heeft al voor duizenden euro's aan boetes gekregen voor antisemitische uitlatingen. Hij maakt gebruik van internet om zijn ideeën te verspreiden, omdat hij niet meer op de televisie verschijnt en zijn voorstellingen vaak worden verboden.

Dieudonné staat het komend jaar zeker twee processen te wachten. Hij moet zich verantwoorden voor uitlatingen over de Joodse journalist Patrick Cohen en voor zijn uitspraak dat de huidige premier, Manuel Valls, 'een Mussolini is die voor de helft een mongool is'.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3740108/2014/09/05/Franse-komiek-noemt-onthoofding-Foley-teken-van-beschaving.dhtml

05-09-2014, 16:27


Geen gevangenisstraf, gedwongen opname in een psychiatrische kliniek is meer aangewezen.

"Dieudonné zegt dat de onthoofding van Foley 'boven alles vooruitgang symboliseert, een toegang tot de beschaving"

05-09-2014, 17:12

Citaat door Leonidas:
Geen gevangenisstraf, gedwongen opname in een psychiatrische kliniek is meer aangewezen.

"Dieudonné zegt dat de onthoofding van Foley 'boven alles vooruitgang symboliseert, een toegang tot de beschaving"
flauw maar is sarcastisch bedoeld tegen over de westen. Zij waren immers ook aan het juichen toen de officiele leiders van Irak en Libie illegaal en onrechtmatig vermoord werden, Saddam door ophanging wat voor mij net zo erg is als onthoofding en Kadaffi eerst vernederd gemarteld en uiteindelijk met vastgebonden handen een kogel door de kop. In alle gevallen voor mij een terreurdaad, de onthoofding van Foley en moord op Saddam en Khadaffi.
Geef mij 1 westerse bron die deze daden toen veroordeelde. Werd toegejuicht en als begin van nieuwe beschaving voor landen als Irak en Libie gezien.

05-09-2014, 17:19

Citaat door Al-Mukhtar:
flauw maar is sarcastisch bedoeld tegen over de westen. Zij waren immers ook aan het juichen toen de officiele leiders van Irak en Libie illegaal en onrechtmatig vermoord werden, Saddam door ophanging wat voor mij net zo erg is als onthoofding en Kadaffi eerst vernederd gemarteld en uiteindelijk met vastgebonden handen een kogel door de kop. In alle gevallen voor mij een terreurdaad, de onthoofding van Foley en moord op Saddam en Khadaffi.
Geef mij 1 westerse bron die deze daden toen veroordeelde. Werd toegejuicht en als begin van nieuwe beschaving voor landen als Irak en Libie gezien.
Vreemd om de dood van twee afschuwelijke dictators die tot hun knieën in het bloed stonden te vergelijken methet onthoofden van een journalist.

05-09-2014, 17:33



Citaat door Leonidas:
Vreemd om de dood van twee afschuwelijke dictators die tot hun knieën in het bloed stonden te vergelijken methet onthoofden van een journalist.
Daar heb je gelijk in, maar zelfs een dictator zou volgens de westerse maatstaven wel een eerlijke proces moeten krijgen.

05-09-2014, 18:35

Citaat door Leonidas:
Vreemd om de dood van twee afschuwelijke dictators die tot hun knieën in het bloed stonden te vergelijken methet onthoofden van een journalist.
Dit is wel grappig, Khadaffi tot zijn knieën in het bloed en gelijktrekken aan Saddam.
Mbt. die Saddam, wie heeft hem alle middelen gegeven om maar om zich heen te slaan? En zelfs met die daden van hem -mede mogelijk gemaakt door zijn partners in het westen- heeft hij nog lang niet zoveel bloed aan zijn handen als die partners.

Ach, beschaving, een eerlijk proces, mensenrechten, vrijheid van meningsuiting etc. is natuurlijk alleen van toepassing voor diegene uit de 'westerse wereld'.

05-09-2014, 18:44

Citaat door Al-Mukhtar:
flauw maar is sarcastisch bedoeld tegen over de westen. Zij waren immers ook aan het juichen toen de officiele leiders van Irak en Libie illegaal en onrechtmatig vermoord werden, Saddam door ophanging wat voor mij net zo erg is als onthoofding en Kadaffi eerst vernederd gemarteld en uiteindelijk met vastgebonden handen een kogel door de kop. In alle gevallen voor mij een terreurdaad, de onthoofding van Foley en moord op Saddam en Khadaffi.
Geef mij 1 westerse bron die deze daden toen veroordeelde. Werd toegejuicht en als begin van nieuwe beschaving voor landen als Irak en Libie gezien.


Heb je al een serieuze reactie hierop gekregen ?

05-09-2014, 18:45

Citaat door logiveis2:
Saddam heeft een proces gekregen.


Foley ook

05-09-2014, 18:48

Citaat door Khalief:
Heb je al een serieuze reactie hierop gekregen ?
Not really ....

05-09-2014, 18:48

Citaat door logiveis2:
Ah zo, waar werd hij dan schuldig aan bevonden?


Geen idee was niet bij de uitspraak aanwezig maar gezien de straf zal het wel ernstig geweest zijn.

05-09-2014, 18:50

Citaat door Al-Mukhtar:
Not really ....



Well guess what...........die zal je ook niet krijgen die tokie's doen aan "hit and run" reactie's plaatsen

05-09-2014, 18:50

Citaat door Al-Mukhtar:
Daar heb je gelijk in, maar zelfs een dictator zou volgens de westerse maatstaven wel een eerlijke proces moeten krijgen.
Goede reacties van jou in dit topic.

Mijn eigen reactie:

Citaat:
Dieudonné zegt dat de onthoofding van Foley 'boven alles vooruitgang symboliseert, een toegang tot de beschaving'.
Ik zie niet hoe een onthoofding naar beschaving leidt. Weet iemand hoe hij dit beargumenteert, of is hij echt alleen maar een provocateur?

05-09-2014, 18:51


Foley nam foto's voor de pers. Sadam Hoessein en Khadaffi hebben bij elkaar hoeveel doden op hun geweten, in gevangenissen naar believen gemarteld en verkracht.
Vraag me af welke rechtbank van betere kwaliteit was.



Citaat door Khalief:
Foley ook

05-09-2014, 18:52

Citaat door Al-Mukhtar:
flauw maar is sarcastisch bedoeld tegen over de westen. Zij waren immers ook aan het juichen toen de officiele leiders van Irak en Libie illegaal en onrechtmatig vermoord werden, Saddam door ophanging wat voor mij net zo erg is als onthoofding en Kadaffi eerst vernederd gemarteld en uiteindelijk met vastgebonden handen een kogel door de kop. In alle gevallen voor mij een terreurdaad, de onthoofding van Foley en moord op Saddam en Khadaffi.
Geef mij 1 westerse bron die deze daden toen veroordeelde. Werd toegejuicht en als begin van nieuwe beschaving voor landen als Irak en Libie gezien.
Juist!

Saddam werd uitgerekend op el eid-adha opgehangen. Gewoon... om moslims (soenies) nog even te treiteren.

05-09-2014, 18:55

Citaat door jakko:
Foley nam foto's voor de pers. Sadam Hoessein en Khadaffi hebben bij elkaar hoeveel doden op hun geweten, in gevangenissen naar believen gemarteld en verkracht.
Vraag me af welke rechtbank van betere kwaliteit was.
Maliki en Assad hebben er nog veel meer op hun geweten en moorden en verkrachten nog steeds... met steun van de VS en de rest van deze zieke hoerenwereld.
En Bush in z'n eentje heeft er het meest op z'n rekening staan... en die leeft gewoon nog.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6