Bekijk volle/desktop versie : Hoeveel getuigen heb ik nodig voor het tekenen?



03-09-2014, 21:05
Salaam 3aleikom dames,

Over 2 weken ga ik InshaaAllah tekenen bij de Marokkaanse consulaat.
Nou weet ik dat ik getuigen moet meenemen, mijn vader en 2 ooms.
Nu is mijn vraag of dat genoeg is.
Verder is mijn man geboren in Marokko, en zijn ouders wonen niet hier in Nederland.
Hoe zit dat met zijn getuigen, hij heeft verder wel alle papieren geregeld die hij denkt nodig te hebben, van geboorteaktes tot identiteitsbewijs. Kan iemand mij precies vertellen wat ik nodig heb?

Wa salaam

03-09-2014, 21:21


Niemand die mij kan helpen?

03-09-2014, 22:09
Up heb hetzelfde vraag!

03-09-2014, 22:42
Heeft hij de papieren van nl? Hij is legaal hier in nl? Zoja je moet eerst voor de nl wet trouwen dan pas kan je de marokaande wet trouwen. Twee getuigen zijn voldoende. Ik had twee getuigen mee genomen maar ze hebben helemaal nergens getekend. Allah i kemel bighair insha Allah.

04-09-2014, 11:26


Je hebt 2 Marokkaanse getuigen nodig. Dus je ooms en je vader zullen prima zijn!

04-09-2014, 13:07

Citaat door Steun:
Heeft hij de papieren van nl? Hij is legaal hier in nl? Zoja je moet eerst voor de nl wet trouwen dan pas kan je de marokaande wet trouwen. Twee getuigen zijn voldoende. Ik had twee getuigen mee genomen maar ze hebben helemaal nergens getekend. Allah i kemel bighair insha Allah.
Ik heb net gebeld naar de gemeentehuis, ze kunnen hem niet vinden in het systeem ahhaha. Ik ben bang dat hij illigaal hier is, nee maar goed ik heb zijn BSN nodig, zodat ze mij precies kunnen vertellen hoe ik het moet aanpakken. Ik hoop dat hij snel reageert moet voor 5 uur bellen. Dankjewel meid, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Als het goed is moeten zijn ouders ook aanwezig zijn toch? Want moet hij ook getuigen hebben bij de consulaat en de NL wet?

04-09-2014, 20:43

Citaat door FathersAngel:
Ik heb net gebeld naar de gemeentehuis, ze kunnen hem niet vinden in het systeem ahhaha. Ik ben bang dat hij illigaal hier is, nee maar goed ik heb zijn BSN nodig, zodat ze mij precies kunnen vertellen hoe ik het moet aanpakken. Ik hoop dat hij snel reageert moet voor 5 uur bellen. Dankjewel meid, zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Als het goed is moeten zijn ouders ook aanwezig zijn toch? Want moet hij ook getuigen hebben bij de consulaat en de NL wet?
Als hij hier iligaal is lieve zuster dan moet jij dat toch wel weten. Dan moet hij terug gaan naar Marokko. Dan moet je daar gaan trouwen en dan kan je de procedure beginnen van Ind. en anders moet je echt eerst voor de Nederlandse eet trouwen dan pas marokaanse. Want de consulaat moet je nl trouwakte zien. Nee zijn ouders hoef niet persee maar gewoon getuigen.