Bekijk volle/desktop versie : Moeders die hertrouwen met kinderen



30-08-2014, 16:15
Salaam wa3likoem
Ik heb een vraagje,
Stel je ouders zijn gescheiden en je moeder hertrouwt. De man waarmee ze trouwt is dat dan een mahram van haar dochter? Mag hij haar bijvoorbeeld zonder hoofddoek zien etc.? En mag ze met hem in een kamer zitten zonder haar moeder?

Shokrane.

30-08-2014, 16:36


Als je naar Surat Nissa kijkt zie je dat het voor een man haraam is om met zijn stiefdochter te huwen. Dus valt dit onder mahram

23. Verboden zijn u uw moeders en uw dochters en uw zusters en uw vaders zusters en uw moeders zusters en uw broeders dochters en uw zusters dochters en uw minnen en uw zoogzusters en de moeders uwer vrouwen en uw stiefdochters, die uw beschermelingen zijn door uw vrouwen tot wie gij zijt ingegaan, maar als gij niet tot haar zijt ingegaan zal er geen zonde op u rusten en de vrouwen uwer eigen zonen (zign ook verboden) alsmede twee zusters tezamen te hebben, met uitzondering van wat reeds voorbij is; gewis, Allah is Vergevensgezind, Genadevol;

Je kan hem gewoon als jouw vader beschouwen op vlak van hoofddoek enz..

30-08-2014, 16:37
Hij mag wel trouwen met haar wat ik weet als ze nog geen gemeenschap hebben gehad

30-08-2014, 17:03

Citaat door Oemi:
Als je naar Surat Nissa kijkt zie je dat het voor een man haraam is om met zijn stiefdochter te huwen. Dus valt dit onder mahram

23. Verboden zijn u uw moeders en uw dochters en uw zusters en uw vaders zusters en uw moeders zusters en uw broeders dochters en uw zusters dochters en uw minnen en uw zoogzusters en de moeders uwer vrouwen en uw stiefdochters, die uw beschermelingen zijn door uw vrouwen tot wie gij zijt ingegaan, maar als gij niet tot haar zijt ingegaan zal er geen zonde op u rusten en de vrouwen uwer eigen zonen (zign ook verboden) alsmede twee zusters tezamen te hebben, met uitzondering van wat reeds voorbij is; gewis, Allah is Vergevensgezind, Genadevol;

Je kan hem gewoon als jouw vader beschouwen op vlak van hoofddoek enz..
shokrane, moge Allah je belonen!

Citaat door Achii.:
Hij mag wel trouwen met haar wat ik weet als ze nog geen gemeenschap hebben gehad
Ik snap je niet?

30-08-2014, 23:07


Is graag gedaan sis!

Ik begrijp Achii ook niet?

Deze man trouwt met haar moeder. Dan wordt hij toch haar mahram omdat zij dat niet met hem mag trouwen. In sourat Nissa zie je toch dat er staat (en uw stiefdochters, in de Qoraan staat er letterlijk en de dochter van uwe vrouwen)

Miss moet je je zelf duidelijker maken?

30-08-2014, 23:11
Sorry voor de onduidelijk zegmaar

Kijk als de moeder hertrouwt en ze heeft nog geen gemeenschap gehad met haar man dus de stiefpa zegmaar en hun scheiden dan mag hij wel met de dochter trouwen verder klopt het hij is gewoon haar magram en hij mag haar haren zien ik wou dit alleen erbij zeggen ter info

30-08-2014, 23:16

Citaat door Achii.:
Sorry voor de onduidelijk zegmaar

Kijk als de moeder hertrouwt en ze heeft nog geen gemeenschap gehad met haar man dus de stiefpa zegmaar en hun scheiden dan mag hij wel met de dochter trouwen verder klopt het hij is gewoon haar magram en hij mag haar haren zien ik wou dit alleen erbij zeggen ter info
Ok dat is nu wel duidelijk Dank je

30-08-2014, 23:18

Citaat door Oemi:
Ok dat is nu wel duidelijk Dank je
geen dank sister !

30-08-2014, 23:41

Citaat door Achii.:
Sorry voor de onduidelijk zegmaar

Kijk als de moeder hertrouwt en ze heeft nog geen gemeenschap gehad met haar man dus de stiefpa zegmaar en hun scheiden dan mag hij wel met de dochter trouwen verder klopt het hij is gewoon haar magram en hij mag haar haren zien ik wou dit alleen erbij zeggen ter info
Ooow zo haha nu begrijp ik het. Shokrane voor jullie info. Moge Allah jullie belonen.