Bekijk volle/desktop versie : zoontje en kdv



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

29-08-2014, 23:59
Salaam dames,

Ik moet even wat advies.
Ik heb een dochtertje van 3 jaar en een zoontje van 10 maanden.
A.S maandag begin ik weer met mijn studie en gaan mijn kindjes naar de opvang.
Mijn dochtertje is geen probleem en vind alles goed, ze heeft me al uitgezwaaid voordat haar jas uit is haha.

Maaaaarrr

Mijn zoontje is een heeeel ander verhaal.
Hij is enorm eenkennig, wilt alleen maar mij en zodra ik maar even wegloop raakt hij overstuur. Als hij overstuur raakt begint hij te spugen en te kokhalzen. Hij krijgt nog bv en weigert de fles.
Hij is deze week gaan wennen en heeft non stop gehuild totdat ik er weer was. Zodra ik binnen kwam was het goed.

Nu heb ik al een paar dagen enorme hoofddpijn van de spanning en ben zo bang voor Maandag. Ik twijfel enorm en sta op het punt om alles te stoppen en gwn thuis te blijven..

Ik voel me wanhopig en schuldig en vind het zooo zielig voor hem..

30-08-2014, 00:02


Ik zou wel thuis blijven, zo kan je ook niet optimaal studeren. En tjah moederhart he..

Misschien kun je wachten tot hij ouder is?

30-08-2014, 00:06
Is een deeltijd opleiding geen optie? Kun je thuis studeren, bij je. kids zijn en toch je school afmaken. Mits mogelijk uiteraard. En anders bij een vertrouwd persoon laten ipv KDv....indien mogelijk.

30-08-2014, 00:08
Dankjewel dames,
Mijn studie is echt nu of nooit..dit is mijn laatste kans anders had ik het uitgesteld.. en we hebben helemaal niemand van familie of vrienden in de buurt wonen.. allemaal minimaal 150 km

30-08-2014, 00:16



Citaat door bismillehs:
Dankjewel dames,
Mijn studie is echt nu of nooit..dit is mijn laatste kans anders had ik het uitgesteld.. en we hebben helemaal niemand van familie of vrienden in de buurt wonen.. allemaal minimaal 150 km
o dat is wel balen. Meestal is het een fase, misschien moet je hem belonen met stickers na een dagje KDv of met iets anders. Hopelijk wenthij aan de KDv

30-08-2014, 00:28

Citaat door Beambte:
o dat is wel balen. Meestal is het een fase, misschien moet je hem belonen met stickers na een dagje KDv of met iets anders. Hopelijk wenthij aan de KDv
hij is 10 maanden oud! Die stickers gaat hij in zijn mond stoppen!

Maar ts, hoezo is die studie nu of nooit? Studeren kan altijd. Ikzelf zou stoppen of deeltijd studeren.
Of kunnen jij en je man elkaars roosters niet op elkaar afstemmen?

30-08-2014, 00:33
Wat lastig! Misschien helpt het om de voordelen hiervan voor je zoontje te zien?
Kinderen die naar een kdv gaan ontwikkelen een betere weerstand en leren op jonge leeftijd sociaal te zijn en met andere kinderen te spelen etc.

Probeer ook even naar de toekomst van je zoontje te kijken. Hoe ziet jullie gezin eruit als jij wel en niet gaat studeren?
Bijvoorbeeld 10 jaar later:
Kunnen jullie je hierdoor een groter huis met tuin veroorloven, waardoor je zoontje (en wellicht broertjes en zusjes) dan op 10 jarige leeftijd lekker buiten in de tuin kunnen rennen en spelen?
En 20 jaar later:
Kunnen jullie hierdoor meer geld opzij zetten, zodat jullie hem financieel kunnen steunen als hij gaat studeren?
Heel toevallig sprak ik vandaag met een Marokkaans meisje die studeert aan de universiteit, en zij vertelde me letterljk dat al haar studiegenoten financieel worden ondersteund door hun ouders, terwijl haar ouders dat niet kunnen. En dat ze dit erg zwaar vond, omdat ze doordeweeks en elk weekend moet werken, en dat haat studie hier simpelweg onder leidt, maar dat ze niet anders kan. Ze betaalt alleen al 1900 euro per jaar aan collegegeld, daarnaast heeft ze nog boeken etc. nodig.
Ik kan me mijn eerste jaar nog herinneren, voordat het studiejaar unberhaupt was begonnen, ik uberhaupt 1 collegezaal had gezien, waren mijn ouders al 3300 euro kwijt aan collegegeld en boeken. En daar komen nog de kosten van de rest van het jaar bij...
Mijn ouders hebben beide gewerkt toen ik jong was, en de financiele ondersteuning die zij mij hebben gegeven heeft mij zo ontzettend geholpen. Ik heb hierdoor 2 studies kunnen afronden, en een jaar in het buitenland kunnen studeren.

Wat ik wil zeggen is: natuurlijk is het moeilijk en breekt je moederhart. Maar probeer ook te kijken naar de gevolgen die wel/niet studeren met zich meebrengen, en wat echt belangrijk is in de toekomst.

Dat mijn moeder er soms niet was toen ik 2 jaar oud was weet ik echt niet meer. Het zijn kinderen, die vinden het eerst moeilijk maar maken daarna vriendjes en gaan spelen. Waar ik me wel ontzettend bewust van ben is dat het feit dat doordat mijn ouders allebei gestudeerd hadden, ze zo ontzettend veel deuren voor mij hebben geopend. De kansen die zij daardoor voormij hebben gecreeerd, en hoe dit mijn leven ontzettend heeft beinvloed, in postieve zin.

30-08-2014, 00:56

Citaat door Rechtvaardig10:
Wat lastig! Misschien helpt het om de voordelen hiervan voor je zoontje te zien?
Kinderen die naar een kdv gaan ontwikkelen een betere weerstand en leren op jonge leeftijd sociaal te zijn en met andere kinderen te spelen etc.

Probeer ook even naar de toekomst van je zoontje te kijken. Hoe ziet jullie gezin eruit als jij wel en niet gaat studeren?
Bijvoorbeeld 10 jaar later:
Kunnen jullie je hierdoor een groter huis met tuin veroorloven, waardoor je zoontje (en wellicht broertjes en zusjes) dan op 10 jarige leeftijd lekker buiten in de tuin kunnen rennen en spelen?
En 20 jaar later:
Kunnen jullie hierdoor meer geld opzij zetten, zodat jullie hem financieel kunnen steunen als hij gaat studeren?
Heel toevallig sprak ik vandaag met een Marokkaans meisje die studeert aan de universiteit, en zij vertelde me letterljk dat al haar studiegenoten financieel worden ondersteund door hun ouders, terwijl haar ouders dat niet kunnen. En dat ze dit erg zwaar vond, omdat ze doordeweeks en elk weekend moet werken, en dat haat studie hier simpelweg onder leidt, maar dat ze niet anders kan. Ze betaalt alleen al 1900 euro per jaar aan collegegeld, daarnaast heeft ze nog boeken etc. nodig.
Ik kan me mijn eerste jaar nog herinneren, voordat het studiejaar unberhaupt was begonnen, ik uberhaupt 1 collegezaal had gezien, waren mijn ouders al 3300 euro kwijt aan collegegeld en boeken. En daar komen nog de kosten van de rest van het jaar bij...
Mijn ouders hebben beide gewerkt toen ik jong was, en de financiele ondersteuning die zij mij hebben gegeven heeft mij zo ontzettend geholpen. Ik heb hierdoor 2 studies kunnen afronden, en een jaar in het buitenland kunnen studeren.

Wat ik wil zeggen is: natuurlijk is het moeilijk en breekt je moederhart. Maar probeer ook te kijken naar de gevolgen die wel/niet studeren met zich meebrengen, en wat echt belangrijk is in de toekomst.

Dat mijn moeder er soms niet was toen ik 2 jaar oud was weet ik echt niet meer. Het zijn kinderen, die vinden het eerst moeilijk maar maken daarna vriendjes en gaan spelen. Waar ik me wel ontzettend bewust van ben is dat het feit dat doordat mijn ouders allebei gestudeerd hadden, ze zo ontzettend veel deuren voor mij hebben geopend. De kansen die zij daardoor voormij hebben gecreeerd, en hoe dit mijn leven ontzettend heeft beinvloed, in postieve zin.
Aldus de zogenaamde subsidie-moslima.

30-08-2014, 00:57
@TS, lastige leeftijd om je kind op KDV te laten wennen hoor...
Als het je stress bezorgt en de kleine ook zou ik absoluut voor mijn kind kiezen.
Die studie kan altijd nog.

30-08-2014, 01:01

Citaat door ilovesoap:
Aldus de zogenaamde subsidie-moslima.
Zogenaamde subsidie moslima?
Bedankt dat maar he
Ook voor de hassanat trouwens

30-08-2014, 01:04

Citaat door Rechtvaardig10:
Zogenaamde subsidie moslima?
Bedankt dat maar he
Ook voor de hassanat trouwens

30-08-2014, 01:18

Citaat door ilovesoap:
Weetje, ik vind het oprecht jammer dat sommige Marokkanen zo bekrompen zijn om te denken dat iemand die echt iets van zijn leven maakt wel een ‘’nep’’ moet zijn. Waarom? Is het zo voorstelbaar dat een moslim echt iets kan bereiken? Is het zo voorstelbaar dat een Marokkaan echt iets kan bereiken? Ik vind het heel jammer dat die gedachtegang blijkbaar zelfs onder moslims heerst, en hoop en bid dat dit in de toekomst zal verdwijnen.

Aan TO:
Hierbij een ted talk van een sterke vrouw, over studie/werk en gezinsleven.
Ik vind het echt een geweldig praatje en raad het van harte aan. In het tweede of derde deel praat ze over het combineren van studie/werk met je gezin en kinderen http://www.youtube.com/watch?v=18uDutylDa4

Bedenk je dat kennis macht is, en dan je kinderen uiteindelijk veel meer hebben aan een moeder die gestudeerd heeft, en die hun daardoor kan stimuleren om zelf te gaan studeren en hun daarbij ook erg (financieel) maar ook emotioneel kan ondersteunen. Het hebben van 2 ouders die gestudeerd hebben geeft een kind een goede basis en betere toekomstperspectieven, denk daaraan

30-08-2014, 01:26



Citaat door Beambte:
o dat is wel balen. Meestal is het een fase, misschien moet je hem belonen met stickers na een dagje KDv of met iets anders. Hopelijk wenthij aan de KDv
Hahahahaha sorry moest hier ff om lachen.. hahaha 10 maanden belonen met stickers... hahaha

30-08-2014, 01:29

Citaat door ilovesoap:
@TS, lastige leeftijd om je kind op KDV te laten wennen hoor...
Als het je stress bezorgt en de kleine ook zou ik absoluut voor mijn kind kiezen.
Die studie kan altijd nog.
Je hebt gelijk maar om die andere meid nou zo neer te zetten gaat te ver.
Je weet niet wie bij Allah een hogere graad heeft, jij of zij. Bovendien is elke vorm van kennis opdoen positief.

30-08-2014, 01:31

Citaat door OktoberMama:
Hahahahaha sorry moest hier ff om lachen.. hahaha 10 maanden belonen met stickers... hahaha

Misschien dacht ze dat het zoontje juist 3 jaar was?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8