Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Sjaals



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

25-08-2014, 23:39
Dames
Wat voor soort sjaal of hoofddoek is jullie favoriet? En waar kopen jullie die?

Ik was jaren fan van de chiffon sjaals. [De gladde, (vaak) doorschijnende sjaals die je bij Islamitische winkels in een heleboel kleuren kunt vinden.]



Ik droeg er altijd nog een hoofddoek onder, omdat ik het er niet netjes uit vond zien als mijn nek of kapje te zien was door mijn hoofddoek heen. Ik begin het een beetje zat te raken, die "extra hoofddoek". Ook zal ik waarschijnlijk nooit de perfecte vouw in zo'n sjaal krijgen en zo houden.

De laatste tijd draag ik pashmina sjaals en sjaals van jersey stof.





Ik ben veel minder tijd kwijt aan strijken en m'n hoofddoek omdoen. Ook hoef ik vaak geen "extra" hoofddoek eronder aan. Ik ben helemaal weg van pashmina- en jersey sjaals.

Pashmina sjaals koop ik bij V&D. Daar zijn ze €10,00 of €15,00 ofzo. Ik heb weleens pashmina sjaals op de markt gezien, maar dan met print. Die waren €5,00.

Jersey sjaals koop ik bij Six [€10,00] of C&A [€8,00]. Primark heeft ze ook, maar niet veel keus qua kleur. Daar zijn ze €4,00.
[Prijzen weet ik niet precies uit m'n hoofd.]

Als je weet waar ze nog meer pashmina/jersey-sjaals verkopen; tips zijn welkom!

[/SIZE]

26-08-2014, 14:54


Leuk !

ik graag voornamelijk xxl hoofdoeken zoals ik mijn profielfoto.
als ik even snel boodschappen ga doen doe ik een amirahoofddoek op.
jersey zijn heel fijn, ik heb er 1 gekocht deze zomer in marokko, ze hadden helaas niet veel kleuren.
in Belgie in een hijaabwinkel ( weet de naam niet meer) hadden ze veel kleuren jersey, helaas toen geen gekocht stommm

26-08-2014, 15:48
Ik draag alle soorten hoofddoeken. Met kapje en zonder.
Met prints en zonder, pashmina of de chiffon stof, jersey stof.
Alles wat ik mooi vind koop ik en draag ik

26-08-2014, 20:46

Citaat door Riannah:
Leuk !

ik graag voornamelijk xxl hoofdoeken zoals ik mijn profielfoto.
als ik even snel boodschappen ga doen doe ik een amirahoofddoek op.
jersey zijn heel fijn, ik heb er 1 gekocht deze zomer in marokko, ze hadden helaas niet veel kleuren.
in Belgie in een hijaabwinkel ( weet de naam niet meer) hadden ze veel kleuren jersey, helaas toen geen gekocht stommm
Met xxl hoofddoeken bedoel je die chiffon sjaals toch? Ik vind ze prachtig staan! Alleen heb ik nog nooit de perfecte vouw kunnen vormen haha.

Heb je een primark in de buurt? Die hebben vaak wel jersey sjaals. Niet in alle kleuren, maar misschien dat er een leuk kleurtje/printje voor jou tussenhangt.[/SIZE]

26-08-2014, 20:49



Citaat door zonnebloem..:
Ik draag alle soorten hoofddoeken. Met kapje en zonder.
Met prints en zonder, pashmina of de chiffon stof, jersey stof.
Alles wat ik mooi vind koop ik en draag ik
Ooh kon ik dat maar! Ben vaak al 5 minuten bezig met een simpele polyester sjaal. [/SIZE]

26-08-2014, 23:09

Citaat door -positief:
Ooh kon ik dat maar! Ben vaak al 5 minuten bezig met een simpele polyester sjaal. [/SIZE]
Blijven oefenen
Ik draag ondertussen wel al bijna 15 jaar een hoofddoek, dus heb al veel ervaring met verschillende stijlen en soorten.

27-08-2014, 20:45

Citaat door marwaninou:
upp
Dank je wel! [/FONT][/SIZE]


Citaat door zonnebloem..:
Blijven oefenen
Ik draag ondertussen wel al bijna 15 jaar een hoofddoek, dus heb al veel ervaring met verschillende stijlen en soorten.
[FONT=GEORGIA]Masha'Allah!

Ik oefen al ruim 4 jaar :| Sommigen leren het blijkbaar nooit.

29-08-2014, 09:06

Citaat door -positief:
Met xxl hoofddoeken bedoel je die chiffon sjaals toch? Ik vind ze prachtig staan! Alleen heb ik nog nooit de perfecte vouw kunnen vormen haha.

Heb je een primark in de buurt? Die hebben vaak wel jersey sjaals. Niet in alle kleuren, maar misschien dat er een leuk kleurtje/printje voor jou tussenhangt.[/SIZE]
Ik zal binnenkort eens kijken bedankt voor de tip.
ja die ciffon draag ik veel maar dan geen sjaar maar vierkante hoofdoeken in xxl. in de winter vind ik deze heel fijn. lekker warm.
en vouw het dan ook naar mijn hoofdvorm. dat is ook belangrijk bij hijaab dragen, niet alle modellen staan me
ik heb een rond gezicht met cheeks dus ik draag meestal de Khaleeji style hijaab ( zonde kamelenbult natuurlijk) zoals hier onder





Amira staat me totaal niet, daar lijk mijn hoofd heel bol in, dus ik draag ik echt in nood als ik naar de winkel moet of zo.
ook een een zichtbaarkapje op mijn voorhoofd staat me totaal niet, dus dit vermijd ik,.

29-08-2014, 12:45

Citaat door Riannah:
Ik zal binnenkort eens kijken bedankt voor de tip.
ja die ciffon draag ik veel maar dan geen sjaar maar vierkante hoofdoeken in xxl. in de winter vind ik deze heel fijn. lekker warm.
en vouw het dan ook naar mijn hoofdvorm. dat is ook belangrijk bij hijaab dragen, niet alle modellen staan me
ik heb een rond gezicht met cheeks dus ik draag meestal de Khaleeji style hijaab ( zonde kamelenbult natuurlijk) zoals hier onder





Amira staat me totaal niet, daar lijk mijn hoofd heel bol in, dus ik draag ik echt in nood als ik naar de winkel moet of zo.
ook een een zichtbaarkapje op mijn voorhoofd staat me totaal niet, dus dit vermijd ik,.
Vouwen naar gezichtsvorm is inderdaad belangrijk. Alleen heb ik soms de neiging de helft van m'n wang ermee bedekken omdat ik een stomme litteken heb. Hoofddoek over wangen ziet er helaas ook niet uit haha.

Echt jammer is dat hè, dat een hoofddoek style waarbij je je kapje ziet, ons niet staat. Je kunt 't zó leuk combineren.

Ik draag m'n hoofddoek trouwens ook soms op die manier. Wist niet dat het "Khaleeji style" genoemd werd. Prachtige style.

Misschien een leuke style voor jou: de lange kant soort van om je hoofd heen vouwen [het midden van de lange kant is dan ter hoogte van je kin], strak houden en dan beide punten van de lange kant vastmaken boven op je hoofd [dat ze elkaar een beetje overlappen].

Hoop dat je 't begrijpt. Echt lastig, een hijaab tutorial zonder beeld [/SIZE]

29-08-2014, 13:36

Citaat door -positief:
Vouwen naar gezichtsvorm is inderdaad belangrijk. Alleen heb ik soms de neiging de helft van m'n wang ermee bedekken omdat ik een stomme litteken heb. Hoofddoek over wangen ziet er helaas ook niet uit haha.

Echt jammer is dat hè, dat een hoofddoek style waarbij je je kapje ziet, ons niet staat. Je kunt 't zó leuk combineren.

Ik draag m'n hoofddoek trouwens ook soms op die manier. Wist niet dat het "Khaleeji style" genoemd werd. Prachtige style.

Misschien een leuke style voor jou: de lange kant soort van om je hoofd heen vouwen [het midden van de lange kant is dan ter hoogte van je kin], strak houden en dan beide punten van de lange kant vastmaken boven op je hoofd [dat ze elkaar een beetje overlappen].

Hoop dat je 't begrijpt. Echt lastig, een hijaab tutorial zonder beeld [/SIZE]
Die tutorial snap ik inderdaad niet zonder filmpje misschien dat je filmpje hebt/kunt vinden dan kan ik effe kijken.
Ja ze noemen het Khaleeji style, daar hoort eingelijk nog zware make-up en een flinke kamelenbult bij ,maar die laat ik achter wege.
ik vind dat zwaar overdeven en niet eens mooi eerlijk gezegd.
tenzij op een bruiloft.

http://youtu.be/Id1FJozaqdM

ik heb heel lang gewoon hijaab gedragen, vast gemaakt onder mijn kin dan om mijn hoofd draaien. maar sinds een half jaar kijk ik al die tutorials en vind het het wel leuk om te wisselen en kijken wat wel en wat niet staat.
ik heb zelfs een x een tulband geprobeerd GEEN GEZICHT.

ik zoek nog van die ninjakapjes om daaroverheen een losse hijaab te dragen, dit staat ook goed bij bolle hoofden.

01-09-2014, 15:14
Dames, gebruikt iemand van jullie zo'n ninja kapjes?
Ik ga er insha Allah bestellen.
Al die dames op youtube gebruiken zoiets.

01-09-2014, 19:58
ik heb afgelopen zomer veel leuke sjaals gehaald bij de h&m,

02-09-2014, 09:29



Citaat door zonnebloem..:
Dames, gebruikt iemand van jullie zo'n ninja kapjes?
Ik ga er insha Allah bestellen.
Al die dames op youtube gebruiken zoiets.
ik ga er ook een aantal komen zodat dat ik een open-look kan maken met de sjaal en toch je nek bedekt is.


02-09-2014, 09:43
Dames hazanah op facebook verkoopt die ninjakapjes wel duur vind ik had een witte gekocht maar is wel van goede kwaliteit

02-09-2014, 09:45

Citaat door aylock:
Dames hazanah op facebook verkoopt die ninjakapjes wel duur vind ik had een witte gekocht maar is wel van goede kwaliteit
ik ga even bij haar kijken, ik wil een zwarte, witte en grijze

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7