Bekijk volle/desktop versie : Summervacation or Nightmare?



Pagina's : [1] 2

23-08-2014, 16:50
Proloog

'Roudaina, opstaan! We zijn bijna in Spanje!' riep mijn broertje Alae enthousiast, terwijl hij mij wakker schudde.

Voorzichtig opende ik mijn ogen, waarna ik ze gelijk weer sloot.
De zon scheen fel in mijn ogen!
Ik opende mijn ogen nogmaals, dit keer maar een heel klein beetje.

Barcelona 50 km.
Dat is het eerste wat ik zag.
En ook het laatste, aangezien ik toen een harde klap voelde, gevolgd door een lange piep en een gil die door merg en been ging...
Voordat ik besefte dat die gil afkomstig was van mij, werd mijn beeld zwart werd en zakte ik in één keer weg...

23-08-2014, 16:52


Hoofdstuk 1

'Roudaina, kom je?
Malak en Soumaya staan te wachten!
Ze komen afscheid van je nemen!' riep de vrouw die mij op de wereld heeft gezet.
Oh sorry, ik weer met mijn dichters-gedachten.
Ik werd niet voor niets 'De Kleine Dichteres' genoemd.
'Oke mama, zeg ze dat ik eraan kom!' riep ik terug naar beneden.
Ik rolde snel mijn koffer naar de hoek van de kamer en liep mijn kamer uit.
Ik liep de trap af en kwam zonder kleerscheuren beneden aan - voor de verandering.

Nog voordat ik om mee heen kon kijken, werd ik om de hals gevlogen door mijn twee beste vriendinnen.
Nou ja, beste vriendinnen?
Ik zag ze meer als zussen en dat kwam niet alleen maar omdat ik ze van kleins af aan ken en we samen zijn opgegroeid.

'Omg, we gaan je zó hard missen!' gilden ze tegelijk, alsof ze dat van tevoren hadden gepland.
'Ja ja, ik weet het.
Zonder mij is Nederland saai...' zei ik quasi-arrogant, terwijl ik zogenaamd nonchalant mijn nagels bestudeerde.
'Arghh, jij!' zeiden ze lachend.
Ik lachte met ze mee en trok ze mee in een groepsknuffel.

'Geen gekke dingen uithalen hè!' drukte ik ze op het hart, nadat we uitgebreid afscheid van elkaar hadden genomen, terwijl ik ze beiden bezorgd aankeek.
Ik was niet voor niets de verstandigste van ons drieën - oke misschien overdrijf ik een beetje... -

Ze keken me met een geamuseerd gezicht aan toen ze zeiden : 'Nou, volgens mij ben JIJ degene die geen gekke dingen moet uithalen aangezien JIJ degene bent die naar het land van zon, strand en zee gaat!'

23-08-2014, 16:55
Hoofdstuk 2

Na een nog uitge breidere afscheid en Malak, Soumaya en ik hadden afgesproken dat we elkaar elke dag op Skype, Viber en Facebook zouden spreken, gingen ze naar huis.

Ik plofte neer op de bank, naast mijn ouders die voor de laatste keer alle dingen checkten - vraag me niet WAT ze checkten, want ik heb totaal geen verstand van die zaken.

'En, heb je afscheid genomen van je vriendinnen?' vroeg mijn vader.
'Ja, ik ga ze wel heel erg missen' zei ik.
'Ja dat snap ik!
Tja, over vier weken zie je ze wel weer...' antwoordde hij lachend.

Dat dat niet het geval zou zijn, wisten we allebei niet...

23-08-2014, 16:59
Heeeeyy!!
Alweer een nieuw verhaal, hihi...
Was gewoon ff in een inspiratievolle bui... (bestaat dat woord überhaupt wel )
Upp waard?
And tell me what you think of this new story

25-08-2014, 08:27


Hoofdstuk 3

'Roudaina?' riep mijn vader.
'Check!'
'Maysam & Alae?'
'Check!' riepen mijn 10-jarige tweelingbroertje - en - zusje tegelijk.
'Youness?' riep mijn vader weer,
Geen antwoord.
'Youness?!' vroeg mijn vader weer, dit keer lichtelijk gepanikeerd.
'Chill pa, hij is aanwezig.
Hij is alleen al in slaap gevallen' zei ik grijnzend.

Mijn vader had de vervelende gewoonte om als we in de auto stapten, hij voor de zekerheid checkte of iedereen wel in de auto zat.
Gelukkig was dat altijd wel het geval.

Maar goed, we waren dus net vertrokken.
Eindelijk.
We verheugden ons allemaal op deze zomervakantie.
Niet dat we dat normaal niet deden, maar deze zomervakantie was extra speciaal.
Er stond namelijk een grote verrassing te wachten op ons - aldus mijn

Ik keek even op mijn mobieltje. 23:29.
Ik rekende even uit hoelang we erover zouden doen om in België aan te komen en kwam tot de conclusie dat dat ruim een uur zou duren.
Ik had eerlijk gezegd best wel slaap...
Maar als ik nu in slaap zou vallen zou ik het moment dat we België binnentraden missen...

Ohja, helemaal vergeten om te zeggen.
Ik wilde elk land dat we binnentraden vastleggen met mijn mobieltje, zodat ik er later een mooi filmpje van zou kunnen maken.
Ja ja, laat het applaus maar stoppen, ik weet dat het een briljant idee is, maar ja, wat verwacht je anders van zo'n briljant persoon..
Oke sorry, ik word altijd een beetje - erg - arrogant als ik moe ben.

25-08-2014, 08:46
Upppppppppppppppppppppppp

25-08-2014, 08:50
Ik vroeg mijn moeder of ze die foto's - asje-asje-asjeblieeeeft - voor mij zou willen maken en ze stelde me gerust.
Nadat ik mijn iPhone aan haar gaf, leunde ik naar achteren en voordat ik een comfortabele slaappositie kon aannemen was ik al vertrokken.
Vertrokken naar dromenland.

25-08-2014, 08:53
Hoofdstuk 4.

'PIEEEEEP!!!'
Geschrokken opende ik mijn ogen en sprong zowat overeind.
'Wat gebeurt er?!' Vroeg Youness, mijn 13-jarige broertje die ook wakker was geschrokken.
'Oh sorry als ik jullie heb wakker gemaakt.
Er was gewoon een $@!#! waarvan ik me afvraag hoe hij zijn rijbewijs ooit heeft gehaald.
Hij probeerde ons in te halen maar gaf dat niet aan...' legde mijn vader ons uit.
Pfff, ik was net zo lekker aan het dromen.
Ja, je leest het goed.
Lekker.
Aangezien ik droomde over een overheerlijke bord chocolade ijs met kleine oreo-stukjes erdoorheen.
'Roudaina, waarom kijk je zo eng voor je uit..?' vroeg Youness, quasi-bang.
'Ha-ha. Ik was gewoon aan het dromen over een lekker ijsje...' zei ik terwijl ik hem droog aankeek.
'Oh, dat is ook echt een goede reden om mij zo eng aan te staren...' zei hij, even droog als mij.
'Arghh, jij!' zei ik lachend, terwijl ik hem een vriendschappelijke klap gaf.
Hij lachte met mij mee, maar keek toen weer serieus.
'Uhm, Roudaina...' zei hij aarzelend.
'Ja?' antwoordde ik terwijl ik hem geschrokken aankeek.
Ik bedoel, Youness en serieus?
Dan is er wel iets goed mis!
'Ik moet je wat vertellen.
Maar beloof me dat je niet boos gaat worden...'
'Je weet dat ik het haat als mensen dat tegen mij zeggen...
Ik kan toch niet van tevoren bepalen of ik wel of niet boos ga worden?!' zei ik lichtelijk geïrriteerd.
'Ja sorry, het is gewoon best wel erg wat ik heb gedaan...
Vooral als je kijkt naar hoe verlegen jij eigenlijk bent...'
Oke nu kreeg ik dus officieel een hartaanval!

25-08-2014, 12:44
Ik zie dat er alleen maar twee mensen echt geïnteresseerd zijn in dit verhaal
Ik vind dat best wel jammer, want ik steek er veel tijd in om een hoofdstuk te maken en te posten...
Dus ik zou het erg waarderen als er meer interesse zou woden getoond...
Ik zal dus pas verder schrijven als meer mensen dat willen...
Ik hoop dat jullie mijn keuze snappen en niet vinden dat ik me aanstel...
See you later...

25-08-2014, 12:45
GA VERDer of ik kom je persoonlijk halen om het verhaal te schrijven! (Hihi grapje)

25-08-2014, 19:26

Citaat door Sabrine211:
GA VERDer of ik kom je persoonlijk halen om het verhaal te schrijven! (Hihi grapje)
HAHAHAHA ach schat, wat zou ik toch ook zonder jou moeten doen?
Je bent echt één van de liefste mensen die ik heb leren kennen op m.nl
Love voor jou!

25-08-2014, 19:28
Hoofdstuk 5

'Wat heb je nou weer geflikt?!' riep ik uit.
Youness keek me geschokt aan. Ja, misschien vind je mijn reactie ietwat overdreven, maar er stond mij zeker iets ergs te wachten - Youness kennende.

'Uhm, mijn mentrix vroeg ons of we iemand kenden die als vrijwilliger mee wou doen aan een project die plaats zou vinden onze klas voor volgend schooljaar.
Niemand zei iets en ik dacht jij bent best wel slim -slijmslijm- dus heb ik jou opgegeven..' vertelde mijn broertje.
Pfieeuw, was dat het?
Ik had iets veel ergers verwacht!
Dit valt nog erg mee!
'Oh dat! We hadden er al over gepraat in de klas hoor, dus ik ben wel op de hoogte daarover.' stelde ik hem gerust.
'Tenminste, over het project, niet dat jij mij had opgegeven' vervolgde ik knipogend.
'Oh gelukkig! Ik dacht even dat je echt boos op me was!' zei Youness opgelucht.
'Hahaha gek broertje van me!' zei ik lachend.
'Hey jongens, we moeten nog 110 km voor we in Parijs aankomen!' kondigde mijn vader vrolijk aan.
'Pardon!' riepen Maysam & ik verontwaardigd uit.
'Oh grapje! Ik bedoelde natuurlijk jongens EN meisjes' verontschuldigde mijn vader zich, terwijl hij via zijn voorspiegel knipoogde naar ons.

Maar wacht eens even...
'Mamaaaa!' riep ik paniekerig uit.
'Ja Roudaina? Wat is er?!' vroeg mijn moeder geschrokken.
'Ik heb helemaal geen foto's gemaakt van het moment dat wij Frankrijk inreden!' zei ik, terwijl ik beteuterd voor me uit keek.

25-08-2014, 19:28


'Wees gerust, lieverd!
Ik heb dat moment al zo mooi mogelijk vastgelegd' stelde mijn moeder mij gerust, terwijl ze stralend naar me lachte.
'Aahh dankje dankje dankje!' riep ik naar mijn moeder.

Ik vond het zo lief dat ze dat voor me heeft gedaan, dat ik mijn gordel afdeed, naar voren stapte en mijn moeder een stevige knuffel en twee kapzoenen gaf.

'Hahahaha zo is het wel genoeg hoor liefje.
Ik heb het met alle plezier voor je gedaan' zei mijn mamaatje lachend.

Ik glimlachte nog na toen ik weer achterover leunde en onbewust in slaap viel.

~Upp waard or not?

25-08-2014, 21:19

Citaat door _rihabbx:
HAHAHAHA ach schat, wat zou ik toch ook zonder jou moeten doen?
Je bent echt één van de liefste mensen die ik heb leren kennen op m.nl
Love voor jou!
Duuuuh zonder mij kan je nix (grapje hihi) Ik vind jou echt GE-WEL-DIG net als jou verhalen
Love you 2 het vervolg was zoals gewoonlijk TOP!!

26-08-2014, 11:42

Citaat door Sabrine211:
Duuuuh zonder mij kan je nix (grapje hihi) Ik vind jou echt GE-WEL-DIG net als jou verhalen
Love you 2 het vervolg was zoals gewoonlijk TOP!!
Aaaawh weet je dat jij A to the MAZING bent?
Er zit nu gewoon een smile van oor tot oor op m'n face!
Dankjewel!
1001 lovies backieeess! ♥_♥

Pagina's : [1] 2