Bekijk volle/desktop versie : Chef protocol van Belgie trekt sluier van een uit Qatar afkomstige Prinses



Pagina's : [1] 2 3

16-08-2014, 17:04


De chef protocol van de stad Brussel heeft een diplomatieke rel ontketend door op straat de sluier af te rukken van een prinses van Qatar. Jean-Marie Pire (60) wilde duidelijk maken dat een nikab in ons land verboden is. De vrouw diende een klacht in. "Ik geef toe dat het niet mijn slimste zet is."


Jean-Marie Pire is niet om het even wie. Als chef protocol van de stad Brussel ontvangt hij vooraanstaande personen op het stadhuis, onder wie ook staatsleiders. Zo kwam hij ook al meermaals in contact met koning Filip en koningin Mathilde. Van de man wordt verwacht dat hij de bezoeken in goede banen leidt en alles vlekkeloos doet verlopen. Hij is ondertussen zestig en doet de job naar eigen zeggen al tien jaar. Maar Pire lapte de protocollaire regels aan zijn laars toen hij donderdag, buiten zijn werkuren, door de stad aan het wandelen was. In de Violetstraat, vlak bij de Grote Markt, kruiste hij drie vrouwen gehuld in een nikab, een sluier die het hele gezicht bedekt en alleen de ogen vrijlaat. Eén van hen sprak Pire aan. "Ze vroeg in het Engels de weg naar de Grote Markt", vertelt hij. "Ik antwoordde daarop dat ik niet met vrouwen spreek van wie ik het gezicht niet zie. Op die manier probeerde ik duidelijk te maken dat een nikab dragen in ons land verboden is. Toen ze me niet begrijpend aankeek, heb ik haar sluier afgetrokken. Ik had dat niet mogen doen, ik geef het toe, maar wat zij deed was ook niet wettelijk."

Uit goede bron vernamen we dat Pire dronken zou zijn geweest op het moment van de feiten. Maar zelf ontkent hij dat. "Het was drie uur in de namiddag! Trouwens, ik drink nooit."

Niet alleen had Pire de vrouw beledigd, door zo bruut te reageren, op de koop toe had hij haar verwond. Door aan de sluier te trekken, had de man per ongeluk haar oorbellen mee afgerukt waardoor haar oorlellen onder het bloed zaten. En alsof het allemaal nog niet erg genoeg was, kreeg Pire achteraf ook te horen dat de vrouw een vooraanstaande dame is in Qatar, een oliestaat in het Midden-Oosten. Ze mag zich als prinses laten aanspreken, al is het niet helemaal duidelijk in welke mate ze verbonden is met de koninklijke familie daar. De vrouw geniet alvast voldoende aanzien om meteen een hoge functionaris van de ambassade op de stad Brussel af te sturen. Ze diende ook klacht in bij de politie.

Boete

Het parket van Brussel bevestigt dat er een pv werd opgesteld voor slagen en verwondingen. De vrouw zelf zal wel een boete moeten betalen voor het dragen van de nikab, aangezien de wet in ons land effectief verbiedt om je gezicht te bedekken.

De chef protocol zit ondertussen heel erg verveeld met de zaak. "Ik had het niet mogen doen, dat besef ik nu maar al te goed", geeft hij toe. "Maar wie denkt nu ook dat het om een vooraanstaand figuur uit Qatar gaat? Het had mijn daad nog niet goedgekeurd, maar toch. En dan moet je weten dat de ambassadeur een goede vriend is van mij. Ik ken hem zeer goed."

De ambassade van Qatar bevestigde donderdag het incident, maar wilde er verder niets meer over kwijt.

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-halle/chef-protocol-trekt-sluier-oosterse-prinses-af-a1993715/

16-08-2014, 17:46


Ik hoop inchallah dat het een grote staart krijgt....

want hoe durft hij dat te doen ....vieze tyfus racist.

en die blaaskaak van een haat racist moet een voorbeeld geven
mijn god zeg .....europa is fuckt up en naar de tering gezonken .....vroeger was ik trots om in Europa te leven nu

heb ik er schijt genoeg van .....en het liefs was ik gisteren weg..

inchallah gebeurd dat snel .....

16-08-2014, 17:51
Wow..........Schandalig hoor!

Wie denkt hij wel wie hij is!


Ik denk zo maar dat hij dit bij de verkeerde heeft geflikt en dat het best weleens zou kunnen dat er weer een flinke diplomatieke rel aan het ontstaan is.
Om voor eigen rechter te gaan spelen kan men niet tolereren!
Ook al geldt er een verbod op gezicht bedekkende kleding!

16-08-2014, 17:54
Prinses of geen prinses die gast moet gewoon met handen van andermans spullen afblijven.....

16-08-2014, 18:03


Wtf???


Citaat:
"Ik had het niet mogen doen, dat besef ik nu maar al te goed", geeft hij toe. "Maar wie denkt nu ook dat het om een vooraanstaand figuur uit Qatar gaat? Het had mijn daad nog niet goedgekeurd, maar toch. En dan moet je weten dat de ambassadeur een goede vriend is van mij. Ik ken hem zeer goed."
Lijer!
Waarom zit ie niet vast?

16-08-2014, 18:03

Citaat door Gitane:
Prinses of geen prinses die gast moet gewoon met handen van andermans spullen afblijven.....
Klopt... en van mensen.
Wat een walgelijke vertoning bah.

16-08-2014, 18:08

Citaat door MoiSophia:
Klopt... en van mensen.
Wat een walgelijke vertoning bah.
Meteen ontslaan die man, deze daad gaat niet samen met de functie die hij bekleed... wat een ongelovelijke exkel is dat eigenlijk, hoe langer ik er over na denk hoe kwaaier ik wordt.... ik had vandaag nog een klant met nikaab geen haar op m'n hele hoofd die ook maar op de gedachte komt om dat van haar hoofd te trekken, dan ben je toch gewoon doodziek in je kop ?

ps Je moet eerst andere gebruikers een reputatie toe eigenen voor dat je het weer aan MoiSophia kan geven.

16-08-2014, 18:09
Dit soort gedrag jegens Moslims wordt de laatste jaren steeds meer als geaccepteerd beschouwd door de (Westerse) publieke opinie en wordt in toenemende mate met de mantel der liefde toegedekt door de media en beleidsmakers.....en zet je schrap want het zal alleen maar toenemen.

And the Jews will not be pleased with you, nor the Christians until you follow their religion. Say: Surely Allah's guidance, that is the (true) guidance. And if you follow their desires after the knowledge that has come to you, you shall have no guardian from Allah, nor any helper. Al-Baqarah 2:120

16-08-2014, 18:13

Citaat door Gitane:
Meteen ontslaan die man, deze daad gaat niet samen met de functie die hij bekleed... wat een ongelovelijke exkel is dat eigenlijk, hoe langer ik er over na denk hoe kwaaier ik wordt.... ik had vandaag nog een klant met nikaab geen haar op m'n hele hoofd die ook maar op de gedachte komt om dat van haar hoofd te trekken, dan ben je toch gewoon doodziek in je kop ?

ps Je moet eerst andere gebruikers een reputatie toe eigenen voor dat je het weer aan MoiSophia kan geven.
Klopt... zelfs al is het dragen van een niqaab verboden, hij heeft het recht niet om hem van haar hoofd te trekken.
Ik hoop dat er maatregelingen worden getroffen tegen deze lijer.

Geen probleem baby.... alles goed verder?

16-08-2014, 18:22

Citaat door MoiSophia:
Klopt... zelfs al is het dragen van een niqaab verboden, hij heeft het recht niet om hem van haar hoofd te trekken.
Ik hoop dat er maatregelingen worden getroffen tegen deze lijer.

Geen probleem baby.... alles goed verder?
Met mij is alles helemaal prima en mit dir ?

16-08-2014, 18:22

Citaat door Titanis:
Wow..........Schandalig hoor!

Wie denkt hij wel wie hij is!


Ik denk zo maar dat hij dit bij de verkeerde heeft geflikt en dat het best weleens zou kunnen dat er weer een flinke diplomatieke rel aan het ontstaan is.
Om voor eigen rechter te gaan spelen kan men niet tolereren!
Ook al geldt er een verbod op gezicht bedekkende kleding!
zulke verboden gelden niet voor personen met diplomatieke onschendbaarheid jij snapt ?

16-08-2014, 18:23

Citaat door Tarik_ibn_Ziyad:
Dit soort gedrag jegens Moslims wordt de laatste jaren steeds meer als geaccepteerd beschouwd door de (Westerse) publieke opinie en wordt in toenemende mate met de mantel der liefde toegedekt door de media en beleidsmakers.....en zet je schrap want het zal alleen maar toenemen.

And the Jews will not be pleased with you, nor the Christians until you follow their religion. Say: Surely Allah's guidance, that is the (true) guidance. And if you follow their desires after the knowledge that has come to you, you shall have no guardian from Allah, nor any helper. Al-Baqarah 2:120
Gelukkig heeft de koran het alleen maar over Christenen & Joden want anders zou ik mij aangesproken moeten voelen.......

16-08-2014, 18:26



Citaat door arab_hier:
zulke verboden gelden niet voor personen met diplomatieke onschendbaarheid jij snapt ?
..... Het parket van Brussel bevestigt dat er een pv werd opgesteld voor slagen en verwondingen. De vrouw zelf zal wel een boete moeten betalen voor het dragen van de nikab, aangezien de wet in ons land effectief verbiedt om je gezicht te bedekken......

16-08-2014, 18:27

Citaat door arab_hier:
zulke verboden gelden niet voor personen met diplomatieke onschendbaarheid jij snapt ?
Wie bedoel je die Chef protocol of de Prinses ?

16-08-2014, 18:34

Citaat door Gitane:
Gelukkig heeft de koran het alleen maar over Christenen & Joden want anders zou ik mij aangesproken moeten voelen.......
Maar je voelde jezelf in zoverre aangesproken dat je toch even moest reageren ....goed weekend.

Pagina's : [1] 2 3