Bekijk volle/desktop versie : wie kan deze vraag beantwoorden ?



15-08-2014, 02:14
de vraag is mij vandaag gesteld door een niet moslim alleen wist ik niet hoe ik het moest verwoorden naar iemand die niet in het zelfde gelooft als ik .


de vraag was als volgt?

als jullie moslims niet geloven dat jezus (saw) niet de zoon van god is maar wel van maria (vzmh) hoe is zei dan zwanger gemaakt door god ( dus hoe is zei ineens zwanger geworden terwijl zei maagd is ?)

ik wist niet echt goed hoe ik het haar moest uitleggen .

kan iemand het wel goed uitleggen en mischien iets van hadith plaatsen erover .

want wil het ook vergelijken met wat bij hun in de bijbel zit zodat ik weet wat zei zelf gelooft en weet waar ik over praat tijdens zo een vraag.

alvast bedankt .

15-08-2014, 02:22



Citaat door Vlissingen.:
Meer Koran lezen en minder luisteren naar Sjietische imams

"Wees en het wordt"
ik vroeg om antwoord, hoe je het beste het uit kan leggen .

ik vroeg niet om je kritiek

15-08-2014, 05:09
Maar is lelijk zo in het Nederlands.. HAHA.
http://theonlyquran.com/quran/Maryam/Dutch_Dr_Salomo_Keyzer/?pagesize=0

15-08-2014, 05:16
Vraag m hoe Adam tot leven is gewekt zonder vader en moeder. Denk niet dat ie de vraag kan beantwoorden..

Maar soera Al imraan kan je lezen en de biografie van de profetem van ibn khatier..

Kan je kopen.

15-08-2014, 05:36


Hier ook; http://quran.com/3/38-48.

15-08-2014, 05:50
Dit begrijp ik niet zo goed van sommige mensen, als het goed is vroeg ze niet om kritiek maar hoe ze het 't beste moet verwoorden?

15-08-2014, 05:55

Citaat door lomaa:
Dit begrijp ik niet zo goed van sommige mensen, als het goed is vroeg ze niet om kritiek maar hoe ze het 't beste moet verwoorden?
Indd ja. Begrijp dat ook niet helemaal.

15-08-2014, 06:07

Citaat door dienaar-res:
de vraag is mij vandaag gesteld door een niet moslim alleen wist ik niet hoe ik het moest verwoorden naar iemand die niet in het zelfde gelooft als ik .


de vraag was als volgt?

als jullie moslims niet geloven dat jezus (saw) niet de zoon van god is maar wel van maria (vzmh) hoe is zei dan zwanger gemaakt door god ( dus hoe is zei ineens zwanger geworden terwijl zei maagd is ?)

ik wist niet echt goed hoe ik het haar moest uitleggen .

kan iemand het wel goed uitleggen en mischien iets van hadith plaatsen erover .

want wil het ook vergelijken met wat bij hun in de bijbel zit zodat ik weet wat zei zelf gelooft en weet waar ik over praat tijdens zo een vraag.

alvast bedankt .
een biologische vader is een verwekker, god is een schepper.
de aarde is geschapen en alles waat daarin is. god is de schepper van alles, ook van vaders en niet andersom. een vader kan geen verwekker van een schepper zijn

15-08-2014, 06:47

Citaat door dienaar-res:
de vraag is mij vandaag gesteld door een niet moslim alleen wist ik niet hoe ik het moest verwoorden naar iemand die niet in het zelfde gelooft als ik .


de vraag was als volgt?

als jullie moslims niet geloven dat jezus (saw) niet de zoon van god is maar wel van maria (vzmh) hoe is zei dan zwanger gemaakt door god ( dus hoe is zei ineens zwanger geworden terwijl zei maagd is ?)

ik wist niet echt goed hoe ik het haar moest uitleggen .

kan iemand het wel goed uitleggen en mischien iets van hadith plaatsen erover .

want wil het ook vergelijken met wat bij hun in de bijbel zit zodat ik weet wat zei zelf gelooft en weet waar ik over praat tijdens zo een vraag.

alvast bedankt .
De geleerden kunnen deze vraag beantwoorden zie link en dan gelijk de op de eerste de bovenste klikken pdf bestand

http://www.google.com/cse?cx=013847000883720746495%3Aptl0v5yylcc&ie=UTF-8&q=jezus&sa=Nu+zoeken%21&siteurl=www.sincereheart s.nl%2FAanbidding.htm&ref=www.sincerehearts.nl%2F& ss=772j158380j5#gsc.tab=0&gsc.q=jezus&gsc.page=1




15-08-2014, 09:27
".... hij als baby in de wieg sprak ..."

Ik vermoed dat mocht iemand vandaag komen verkondigen dat zijn/haar baby spreekt vanuit het wiegje ... men daar geen geloof zou aan hechten, tenminste , toch niet totdat het miraculeuze gebeuren met eigen ogen & oren kan worden vastgesteld. Toch ?