Bekijk volle/desktop versie : Ambtenaar neemt tweet over ISIS niet terug



13-08-2014, 18:46
Yasmina Haifi, de ambtenaar die is geschorst na een tweet over ISIS, neemt haar woorden niet terug. Op Radio 1 zei ze dat de vrijheid van meningsuiting kennelijk maar voor bepaalde groepen telt.

"Ik heb de vrijheid genomen me te uiten en kennelijk moet ik daar voor boeten. Ik zou niet weten waarom ik er afstand van zou moeten nemen. Dit is wat ik vind."

ZIE OOK: Ambtenaar geschorst om ISIS-tweet

Haifi was nog niet op de hoogte van haar schorsing. Gisteravond twitterde zij letterlijk: "ISIS heeft niets met Islam te maken.. is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken". Direct daarna werd Haifi overspoeld met tweets, naar eigen zeggen 200 in een paar minuten. Daar zaten ook bedreigingen bij, liet ze weten op het sociale medium. De gewraakte tweet heeft zij inmiddels verwijderd.

Ambtenaar werkte bij Nationaal Cyber Security Center
Op de radio zei ze: "Kennelijk mogen bepaalde zaken niet worden gezegd. Ik heb geen mening gegeven. Ik heb dat over het zionisme niet zelf verzonnen maar er talloze artikelen over gelezen." Na overleg op het ministerie van Veiligheid en Justitie is besloten haar met onmiddellijke ingang te schorsen.

De vrouw werkte bij het Nationaal Cyber Security Center en haar werk had rechtstreeks betrekking op het werk van de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid. In 2010 was Haifi naar eigen zeggen genomineerd voor de FNV Waardevol werk AWARD wegens behaalde resultaten op gebied van diversiteit bij het ministerie van Veiligheid en Justitie.


http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/isis-tweet-ambtenaar#node_1005076

13-08-2014, 18:47


ahaha ze is nu geen ambtenaar meer wat een dom mens

13-08-2014, 19:00
Is het Nationaal Cyber Security Centrum een plek waar ze mogelijke radicalen op het internet afspeuren en doorgeven aan het regime?

13-08-2014, 19:08
sinds wanneer mag je niet meer zeggen wat je vindt? Of geldt vrije meningsuiting alleen als het de overheid uitkomt

13-08-2014, 19:23



Citaat door Stukkie:
Tja, als ik het bedrijf waarvoor ik werk zwart maak op facebook bijvoorbeeld dan word ik ook ontslagen.

Als je bij het NCSC werkt voor Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid en je gaat met extremisten sympathiseren... dan ben je duidelijk niet loyaal en verdien je het om ontslagen te worden.

Simpel toch?
Extremisten sympathiseren dat zeg jij ,Zionisten zijn geen ras, zionisme is geen geloof

13-08-2014, 19:28
Ze moet het ook niet terug nemen.

In Nederland mag je geen kritiek hebben op zionisten en al hun slaven, joden, Israël, de Holocaust en alle afgeleiden daarvan. Doe je dat wel dan word je van alle kanten aangevallen. Maar het moet nu eens klaar zijn. Ik vind dat meer prominente moslims hun mening moeten uiten tegen het zionistisch schrikbewind dat al jaren de wereld in een houtgreep heeft.

13-08-2014, 19:28

Citaat door Live_uit_Azrou:
Extremisten sympathiseren dat zeg jij ,Zionisten zijn geen ras, zionisme is geen geloof
inderdaad

13-08-2014, 19:42

Citaat door Trolololo:
ahaha ze is nu geen ambtenaar meer wat een dom mens
Ambtenaren zijn nu eenmaal dom
En nu ze het huilende slachtoffer van zich zelf speelt helemaal.