Bekijk volle/desktop versie : ff EERLIJKK wie denk er wel eens aan de dood??!!



10-03-2005, 16:59
hoi mensen.. nou ik wou jullie vragen of jullie ook wel eens aan de dood denken en als jullie daar over denken WAT jullie denken...dan.. het lijkt me leuk omdat te weten.. en michien leer ik er ook van wat..??


nou ik hoop dat jullie reagerren

10-03-2005, 17:05


cker tetouania als je niet meer aan de dood denkt dan zal je alles doen wat je wil in ieder geval dat is bij mij. ik doe mijn best om goed te leven en dat alleen om dat ik weet dat er nog een leven aan komt dat eeuwig zal voortduren dan denk ik beter een paar jaartjes in houden en dan als het volgende leven begint inshaalah naar het paradijs gaan in plaats van te brandden in de hel (voor eeuwig)

bekijk dit ook gelijk ff als we het tog over de dood hebben :
http://english.islamway.com/flashpage.php?id=18&cat=2&file_name=last&width=550 &hight=400

10-03-2005, 17:08
dankkk je well..ik had zon site nodigg!!! heb je der nog meer

10-03-2005, 17:10
soms bevangt mij het gevoel dat ik over een minuut dood ga, ja
als je dat bedoelt..

De ene keer is het gevoel sterker dan de andere keer...maar het is juist goed voor je imaan. Als je weet dat je elke moment kan sterven, stel je minder snel dingen uit

10-03-2005, 17:39


Het sterkste gevoel om dood te gaan is bij mij wanneer ik ga slapen. En soms lijkt dat gevoel met de dag sterker te worden dat het wel eens lijkt alsof de deur van mijn slaapkamer op elke moment open wordt gemaakt door de engel.

10-03-2005, 17:45
precies, bij het slapengaan heb ik dat ook vaak..

ik wijt dat altijd aan dat het donker is en dat je dan sneller voor angstige gedachtes bevangen bent??

Wa Allahoe a'lem

10-03-2005, 17:51

Citaat door Flower_Girl:
precies, bij het slapengaan heb ik dat ook vaak..

ik wijt dat altijd aan dat het donker is en dat je dan sneller voor angstige gedachtes bevangen bent??

Wa Allahoe a'lem
Dat gevoel wordt eigenlijk aangewakkerd door de volgende ayah:

39. De Groepen (Az-Zomar)
42. Allah neemt de zielen van de mensen op wanneer zij sterven en ook van hen die niet sterven tijdens hun slaap. Dan houdt Hij die, die Hij ten dode heeft opgeschreven en zendt de overigen tot een bepaalde tijd (in het lichaam) terug. Hierin zijn stellig tekenen voor een volk dat nadenkt.

10-03-2005, 17:54

Citaat door mozlan:
Dat gevoel wordt eigenlijk aangewakkerd door de volgende ayah:

39. De Groepen (Az-Zomar)
42. Allah neemt de zielen van de mensen op wanneer zij sterven en ook van hen die niet sterven tijdens hun slaap. Dan houdt Hij die, die Hij ten dode heeft opgeschreven en zendt de overigen tot een bepaalde tijd (in het lichaam) terug. Hierin zijn stellig tekenen voor een volk dat nadenkt.
Subhaanna Allah ja, ik heb dat ook al eens zelf eerder gelezen .
Ik verklaarde de bijna-dood ervaring eigenlijk met die aaya. De mensen die zien wat zij gedaan hebben in hun leven zagen 'voorbijflitsen'(ik geloof dat er ook een overlevering of aaya was die daarover ging, dat je al je daden zag) .

en Allah weet het beter

10-03-2005, 18:26
Ik denk soms ook wel aan de dood. Ik denk aan de dood meestal als ik op het punt sta uit mijn huis te vertrekken en de deur achter me dicht wil doen. Dan denk ik, misschien is het vandaag mijn laatste dag en ik zal misschien vandaag door een verkeersongeluk overlijden. Maar gelukkig komen deze gevoelens bij niet altijd te vaak voor.

10-03-2005, 18:32
Ik denk elke dag aan de dood...erger nog het idee om dood te gaan zonder dat ik me "genoeg" heb voorbereid voor het hiernamaals maakt me echt droevig...

10-03-2005, 18:49

Citaat door tetouania_44:
hoi mensen.. nou ik wou jullie vragen of jullie ook wel eens aan de dood denken en als jullie daar over denken WAT jullie denken...dan.. het lijkt me leuk omdat te weten.. en michien leer ik er ook van wat..??


nou ik hoop dat jullie reagerren
ik denk er regelmatig aan, zodra ik hoor dat er iemand is overleden denk ik meteen aan mijn omgeving en aan wanneer mijn tijd ook kan komen.

10-03-2005, 18:58

Citaat door -F-:
ik denk er regelmatig aan, zodra ik hoor dat er iemand is overleden denk ik meteen aan mijn omgeving en aan wanneer mijn tijd ook kan komen.
Hoor je dan regelmatig dat er iemand dood is gegaan daar?

Weet je wat ook bizzar is, de doden in de familie, dat is erg, maar wat ik bedoel is dat het soms lijkt alsof de dood een soort route aan het nemen is die bij jou uiteindelijk zal komen. Het begint bij een verre achterneef van je vader of zo, en dan komt het steeds dichterbij... en elke nieuwe dode in de familie is dan dichter bij jou dan die voorheen dood zijn gegaan.

10-03-2005, 19:35



Citaat door mozlan:
Hoor je dan regelmatig dat er iemand dood is gegaan daar?

Weet je wat ook bizzar is, de doden in de familie, dat is erg, maar wat ik bedoel is dat het soms lijkt alsof de dood een soort route aan het nemen is die bij jou uiteindelijk zal komen. Het begint bij een verre achterneef van je vader of zo, en dan komt het steeds dichterbij... en elke nieuwe dode in de familie is dan dichter bij jou dan die voorheen dood zijn gegaan.
ik hoor wel vaker dat er iemand dood is, het is dan geen familie maar toch heb ik er dan een naar gevoel aan.
en wat jij bedoeld over familie snap ik wel... maar ja uiteindelijk gaan we toch allemaal of je nou oud of jong gaat, dood gaan zullen we toch

sommigen voelen het aan komen, ik ken genoeg mensen die het wisten van zich zelf een nichtje van mij lahi7moe was er al een jaar van te voren op voorbereid tot haar dag was gekomen meskiene

11-03-2005, 01:13

Citaat door ayla18:
Ik denk soms ook wel aan de dood. Ik denk aan de dood meestal als ik op het punt sta uit mijn huis te vertrekken en de deur achter me dicht wil doen. Dan denk ik, misschien is het vandaag mijn laatste dag en ik zal misschien vandaag door een verkeersongeluk overlijden. Maar gelukkig komen deze gevoelens bij niet altijd te vaak voor.
ik ben daar niet zo zeker van.