Bekijk volle/desktop versie : 'Duizenden dode yezidi's liggen op straat'



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

11-08-2014, 15:13
In Noord-Irak waar tienduizenden yezidi's op de vlucht zijn geslagen voor terreurorganisatie Islamitische Staat (IS), liggen duizenden doden langs straten en wegen.

40.000 leden van de religieuze minderheid, voornamelijk vrouwen, kinderen, bejaarden en zieken, wachten nog steeds op hulp. 40.000 anderen hebben veilig gebied bereikt.

Dat heeft de Centrale Raad van de Yezidi's in Duitsland maandag laten weten. In Duitsland wonen ongeveer 90.000 yezidi's die deels in contact staan met familie in Irak.

Bij de voedseldroppings van de afgelopen dagen is ook apparatuur afgeworpen om mobieltjes op te laden met behulp van zonnecellen.

Volgens de Duitse yezidi's komen er steeds meer berichten over verkrachtingen binnen, ook van meisjes die pas twaalf of dertien jaar oud zijn. Ook kinderen worden gedood en soms ook onthoofd.

Meerdere ooggetuigen hebben gemeld dat hoofden van vermoorde kinderen op houten palen zijn gespietst.

Neergeslagen
Ondertussen heeft IS na dagenlange strijd een gewapende tribale opstand tegen hun heerschappij in het oosten van Syrië neergeslagen. Dat melden het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten en in Turkije gevestigde activist Thaer ak-Deiri maandag.

De opstand van de Shueitat-stam in de provincie Deir el-Zour was het eerste teken van verzet van de lokale bevolking tegen de extremisten van IS.
De gevechten braken 30 juli uit en stamleden slaagden er korte tijd in de IS-strijders uit hun dorpen te verjagen. Volgens het Observatorium en Ak-Deiri heeft IS de drie dorpen nu echter weer onder controle gekregen.

http://www.nu.nl/buitenland/3849702/duizenden-dode-yezidis-liggen-straat.html?utm_source=twitter&utm_medium=socialme dia&utm_campaign=nunl_twitter

11-08-2014, 15:18



Citaat door Svengali:
In Noord-Irak waar tienduizenden yezidi's op de vlucht zijn geslagen voor terreurorganisatie Islamitische Staat (IS), liggen duizenden doden langs straten en wegen.

40.000 leden van de religieuze minderheid, voornamelijk vrouwen, kinderen, bejaarden en zieken, wachten nog steeds op hulp. 40.000 anderen hebben veilig gebied bereikt.

Dat heeft de Centrale Raad van de Yezidi's in Duitsland maandag laten weten. In Duitsland wonen ongeveer 90.000 yezidi's die deels in contact staan met familie in Irak.

Bij de voedseldroppings van de afgelopen dagen is ook apparatuur afgeworpen om mobieltjes op te laden met behulp van zonnecellen.

Volgens de Duitse yezidi's komen er steeds meer berichten over verkrachtingen binnen, ook van meisjes die pas twaalf of dertien jaar oud zijn. Ook kinderen worden gedood en soms ook onthoofd.

Meerdere ooggetuigen hebben gemeld dat hoofden van vermoorde kinderen op houten palen zijn gespietst.

Neergeslagen
Ondertussen heeft IS na dagenlange strijd een gewapende tribale opstand tegen hun heerschappij in het oosten van Syrië neergeslagen. Dat melden het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten en in Turkije gevestigde activist Thaer ak-Deiri maandag.

De opstand van de Shueitat-stam in de provincie Deir el-Zour was het eerste teken van verzet van de lokale bevolking tegen de extremisten van IS.
De gevechten braken 30 juli uit en stamleden slaagden er korte tijd in de IS-strijders uit hun dorpen te verjagen. Volgens het Observatorium en Ak-Deiri heeft IS de drie dorpen nu echter weer onder controle gekregen.

http://www.nu.nl/buitenland/3849702/duizenden-dode-yezidis-liggen-straat.html?utm_source=twitter&utm_medium=socialme dia&utm_campaign=nunl_twitter
Trieste zaak! De NAVO moet hier tegen optreden met of zonder VN mandaat. Wat mij betreft mag de NAVO een grootschalige operatie opzetten waarbij desnoods grondtroepen ingezet mogen worden.

11-08-2014, 15:19

Citaat door B.ZO:
Laat zien dan.

weer leugens??
Waarom denk jij dat dit leugens zijn? Het feit dat ISIS meerdere malen onthoofdingsvideo's heeft verspreid, geeft mij genoeg aanleiding om dit nieuws als geloofwaardig te classificeren.

11-08-2014, 15:20
Hypocriete Westen grijpen wel in in Irak, maar niet in Syrie want daar vecht ISIS voor het Westen..

11-08-2014, 15:22



Citaat door Cllash:
je opent alleen zulke topics

open dan topics over de 2000+ doden in gaza?

smerig tering volk dat hier rond rent op m.nl

mods doen er geen flikker aan natuurlijk want hun religie wordt zwartgemaakt en boeit ze niet
Deze hele kk site wordt gerunt door Atheisten

11-08-2014, 15:23

Citaat door krijgerr:
Hypocriete Westen grijpen wel in in Irak, maar niet in Syrie want daar vecht ISIS voor het Westen..
Irak heeft de VS formeel toestemming gegeven om ISIS te bestrijden.
In syrie kon het westen niks doen omdat Rusland haar veto gebruikte tegen militaire acties, je moet dus bij Rusland zijn met je klachten.

11-08-2014, 15:25
Duidelijk, mensen zijn beesten.

Hopelijk snel één of ander ruimteprojectiel om de aarde te verlossen van deze klucht.

11-08-2014, 15:26

Citaat door discover_me:
Irak heeft de VS formeel toestemming gegeven om ISIS te bestrijden.
In syrie kon het westen niks doen omdat Rusland haar veto gebruikte tegen militaire acties, je moet dus bij Rusland zijn met je klachten.
Nee eerder Irak heeft olievelden die verdedigd moeten worden en Syrie niet , niemand gelooft ''humanitaire'' bullshit om die Yezdi's...

11-08-2014, 15:29

Citaat door discover_me:
Waarom denk jij dat dit leugens zijn? Het feit dat ISIS meerdere malen onthoofdingsvideo's heeft verspreid, geeft mij genoeg aanleiding om dit nieuws als geloofwaardig te classificeren.
Domme argumenten. We horen continu verhalen die niet onderbouwd worden, geen bewijs. Uiteraard blijven mensen skeptisch. Laat mij maar eerst foto's zien van 'duizenden' mensen die op straat liggen

11-08-2014, 15:30
http://www.joop.nl/opinies/detail/artikel/17595_de_waanzin_van_westers_midden_oosten_beleid/

11-08-2014, 15:31

Citaat door B.ZO:
vrouwen besnijden bleek een leugen te zijn
christenen die werden verjaagd was ook een leugen.

waarom zou ik dan moeten aannemen... waar zijn de bewijzen domme media schaap???
Vrouwen besnijdenis bleek inderdaad een hoax te zijn, maar dit pleit ISIS zeker niet vrij.

Dus christenen bedreigen/onderdrukken onder het mum van extra belasting betalen of onthoofd worden is niet verjagen? Best vreemd dat ze dan met duizenden moeten vluchten voor hun leven.

ISIS heeft zich meerdere malen schuldig gemaakt aan mensenrechten schendingen, dus van dit soort nieuws kijk ik zeker niet verbaast op.

"Domme media schaap" Pas op je woorden! In het vervolg meld ik dit bij de mod's.

11-08-2014, 15:35
Kinderen doden lijkt me een Assad praktijk, of een Nazi praktijk. Hoe kun jezelf moslim noemen en zulke daden begaan? Zulke daden passen totaal niet bij waar Bin Laden voor stond. Hij zwoer geweld af tegen Arabische christenen en Shijieten, terwijl die bendes nu vooral tekeer gaan tegen deze groepen. Apart

11-08-2014, 15:35



Citaat door discover_me:
Waarom denk jij dat dit leugens zijn? Het feit dat ISIS meerdere malen onthoofdingsvideo's heeft verspreid, geeft mij genoeg aanleiding om dit nieuws als geloofwaardig te classificeren.
bedoel je dit??

http://justpaste.it/buried_debunked

11-08-2014, 15:37
of bedoel je deze kerk

http://https://www.youtube.com/watch?v=VcfpFBwsAYs&feature=youtu.be

11-08-2014, 15:38
Vrede op aarde, zou mooi zijn

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16