Bekijk volle/desktop versie : Belgisch jongetje bij IS: "Ongelovigen in Europa doden moslims"



09-08-2014, 13:42


Journalist Medyan Dairieh van het Amerikaanse mediabedrijf VICE mocht als eerste westerling een kijkje nemen achter de schermen van de extremistische islamitische groepering Islamitische Staat (IS), het voormalige ISIS. Het eerste deel van de in totaal vijfdelige reportage werd gisteren online gezet. In het tweede deel komt ook een Belgische jihadstrijder aan bod die zijn zoontje meenam naar het IS-kalifaat.

In het tweede deel ontmoet Dairieh 'Abdullah De Belg' (vanaf 3:30), die met een bestelwagen vol religieuze teksten de overtuiging van IS predikt en naar eigen zeggen veel navolging vindt bij jonge mensen.

Op de beelden is te zien hoe de jongen, onder lichte dwang, zegt dat hij niet wil terugkeren naar België en dat er in Europa enkel ongelovigen wonen die moslims doden. Daarom wil hij jihadist worden.

IS is een radicale soennitische groepering en strijdt in de Arabische wereld voor een islamitische staat. Sinds juni werden delen van Irak en Syrië uitgeroepen tot kalifaat.

[video=youtube_share;jzCAPJDAnQA]http://youtu.be/jzCAPJDAnQA[/video]

http://www.hln.be/hln/nl/1280/Irak/article/detail/1984008/2014/08/09/Belgisch-jongetje-bij-IS-Ongelovigen-in-Europa-doden-moslims.dhtml

09-08-2014, 13:43


Of hoe een vader zijn kind indoctrineert om zijn eigen extremistische gedachten meer voedingsbodem te geven. Walgelijk.

09-08-2014, 13:49

Citaat door ntiagmac:
Of hoe een vader zijn kind indoctrineert om zijn eigen extremistische gedachten meer voedingsbodem te geven. Walgelijk.
Zijn vader is waarschijnlijk ook geïndoctrineerd, een normaal mens denkt niet aan moorden dit moet dus aangeleerd zijn.

09-08-2014, 13:56
walgelijk dit, jongetje weet helemaal niks puur gedwongen door zn vader

09-08-2014, 14:02


arm jongetje.
hypocriete vader had nooit in belgie moeten wonen

09-08-2014, 14:12
Die man(vader?) die daar op zijn hurken zit komt me heel erg bekend voor, zou een betere foto van zijn gezicht moeten zien, maar het zou me niet verbazen als ik hem ken.

09-08-2014, 14:16
pappa had moeten vertellen dat juist pappa en zijn looser vriendjes hier te dom voor een normale zijn baan zijn en daarom maar zijn gaan jatten en roven om daarna een jurk aan te trekken en syrie te gaan vechten. hoop usa een paar rake bommen gooit komende dagen.

09-08-2014, 14:16

Citaat door corrie2:
Die man(vader?) die daar op zijn hurken zit komt me heel erg bekend voor, zou een betere foto van zijn gezicht moeten zien, maar het zou me niet verbazen als ik hem ken.
check 3 min 44 sec van het filmpje voor een beter beeld

09-08-2014, 14:30
Weet het bijna zeker, jonger, baardloos, maar ja, ken ik!
Helaas voor iedereen, geen sappige details, was erg vriendelijk, jammer dit.