Bekijk volle/desktop versie : Subhan Allah! Wist je dat?! Wat is de vijand van de beproevingen op aarde?!



Pagina's : [1] 2

08-08-2014, 16:55
Doe er je voordeel, want.....![/SIZE]



Citaat:





[SIZE=2]DOE`AA IS HET BESTE MEDICIJN! :



Ibn al-Qayyim al-Djowziyyah (رحمه الله) zei:

De doe`aa (smeekbede) is het beste medicijn en een vijand van de beproeving! Het verdringt, geneest en houdt de beproeving tegen van het neerdalen en heft deze op! Of het maakt de beproeving lichter wanneer deze neerdaalt! De doe`aa is het wapen van de gelovige zoals al-Haakim heeft overgeleverd in een authentieke overlevering op gezag van `Alie (رضي الله عنه) die zei dat de boodschapper van Allah (صلى الله عليه و سلم) zei:

"Doe`aa is het wapen van de gelovige, de steunpilaar van de religie en het licht van de hemelen en aarde!" [1]


De doe`aa kent drie rangen met betrekking tot de beproeving:

Ten eerste: dat de doe`aa sterker is dan de beproeving en hierdoor de beproeving verdringt.

Ten tweede: dat de doe`aa zwakker is dan de beproeving en de beproeving hierdoor de dienaar treft. Maar het kan zijn dat zijn doe`aa ondanks de zwakte ervan, de beproeving verlicht.

Ten derde: dat zij (de doe`aa en de beproeving) even sterk zijn en elkaar tegenhouden om hun metgezel te treffen.


Al-Haakim overlevert in zijn sahieh op gezag van `Aa`isha (رضي الله عنها) die zei dat de boodschapper van Allah (صلى الله عليه و سلم) zei:

"Geen voorzorgsmaatregel kan bescherming bieden tegen de qadr (voorbeschikking) van Allah. Doe`aa is profijtvol met betrekking tot datgene wat wel en niet neerdaalt. Waarlijk, de beproeving daalt neer en ontmoet de doe`aa. Vervolgens beginnen zij met elkaar te worstelen tot aan de Dag der Opstanding!" [2]


Al-Haakim overlevert ook op gezag van ibn `Omar op gezag van de Profeet (صلى الله عليه و سلم) die zei:

"Doe`aa is profijtvol met betrekking tot datgene wat wel en niet neerdaalt. Verricht dus doe`aa o dienaren van Allah!”


Al-Haakim overlevert ook een overlevering op gezag van Thawbaan:

"Niets wendt de voorbeschikking (al-qadr) af behalve de doe`aa en niets doet de leeftijd toenemen behalve al-birr (al het goede). Waarlijk, een persoon wordt van rizq (voorziening) ontnomen vanwege een zonde die hij pleegt!"


Bron: Ad-Daa wad-Dawaa.

Voetnoten:

[1] Voetnoot vertaler: verzonnen overlevering (mawdoe`). Zie Silsilah al-Ahadieth ad-Da`iefah van al-Albaanie (رحمه الله).

[2] Voetnoot vertaler: zeer zwak. Zie Silsilah al-Ahadieth ad-Da`iefah van al-Albaanie (رحمه الله).[/SIZE]




[SIZE=2]Videos m.b.t. het verrichten van smeekgebeden:[/SIZE]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Roi3WMqaYvE[/video]


[video]https://www.youtube.com/watch?v=wmCeTQ0Zx1Q[/video]


[video]https://www.youtube.com/watch?v=bI24tyZM2xY[/video]


[video]https://www.youtube.com/watch?v=pv1eZMEUi6s[/video]


[video]https://www.youtube.com/watch?v=8B42JSST0ns[/video]


[video]https://www.youtube.com/watch?v=RqJObUDAJBM[/video]


[video]https://www.youtube.com/watch?v=daMvnKW_P_k[/video]


[video]https://www.youtube.com/watch?v=rHJ6k_c8tFY[/video]








[SIZE=2]De grootste beloning komt van de grootste beproeving:

“De grootste beloning komt van de grootste beproeving. Wanneer Allah van mensen houdt, test Hij hen en eenieder die het accepteert, verwerft de tevredenheid van Allah en eenieder die klaagt, verdient Zijn Woede!”

Deze hadith van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem) is overgeleverd door Tirmidhi en door Ibn Maadjah en is sahih verklaard door Sheikh Al-Albaanie (rahimuhu Allah).



Beproevingen om in rang verheven te worden:

“Het kan zijn dat iemand een verheven rang heeft bij Allah en dat hij daar niet komt door middel van zijn daden, waarop Allah hem beproeft met zaken die hij niet graag heeft, zodat Hij Zijn dienaar (hiermee) deze rang laat bereiken!”

Abu Hurayrah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft deze woorden overgeleverd van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). Het staat vermeld in Abu Dawud en het is sahih.



Geduldig blijven met beproevingen:

Ibn Abbas zei: “Zal ik een vrouw laten zien die tot de bewoners van het Paradijs behoort?” Ik (de overleveraar) zei: “Ja.” Hij zei:

“Deze zwarte vrouw kwam bij de Profeet en zei: “Ik krijg epileptische aanvallen en mijn lichaam raakt dan onbedekt. Alstublieft, roep Allah voor mij aan!” De Profeet zei: “Als je wenst, blijf geduldig en je zal het Paradijs binnengaan. En als je wenst, zal ik Allah aanroepen om je te genezen.” Zij zei: “Ik zal geduldig blijven,” en voegde daar aan toe, “maar ik raak onbedekt, dus alstublieft roep Allah voor mij aan dat ik niet onbedekt raak!” Dus riep hij Allah voor haar aan.”

Deze hadith is overgeleverd van Ata ibn Abi Rabah (moge Allah tevreden met hem zijn) van Ibn Abbas (moge Allah tevreden met hem zijn) van de Profeet (vrede en zegeningen zij met hem). De hadith staat vermeld in Sahih Bukharie.[/SIZE]










[SIZE=2]

HET IS NIET TOEGESTAAN OM OP JEZELF TE VERTROUWEN!



Shaych `Abdoer-Razzaaq bin `Abdoel-Mohsin al-Badr (حفظه الله) zegt het volgende:

Eén van de veel voorkomende fouten is de oproep naar het hebben van zelfverzekerdheid. En zelfverzekerdheid is het vertrouwen (at-tawakoel). Integendeel, het is de essentie van vertrouwen en dit kan alleen plaatsvinden met Allah! In een smeekbede staat:


اللَّهُمَّ رَحْمَتَكَ أَرْجُو فَلاَ تَكِلْنِى إِلَى نَفْسِى طَرْفَةَ عَيْنٍ، وَأَصْلِحْ لِى شَأْنِى كُلَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ أَنْتَ


"O Allah, Uw Barmhartigheid is waar ik op hoop. Laat mij voor geen moment over aan mijzelf (d.w.z. laat mij voor geen moment in de steek) en rectificeer al mijn zaken! Er is geen god dan U!"


Shaych Mohammed bin Ibrahiem (رحمه الله) werd gevraagd over de uitspraak[1]:

"Het hebben van zelfvertrouwen is een verplichting."

Hij (رحمه الله) zei hierover:

Dit is geen verplichting en het is niet toegestaan om op jezelf te vertrouwen! In een overlevering staat:

"Laat mij voor geen moment over aan mijzelf…!"

Bron: http://al-badr.net/muqolat/2989.

[1] Zie zijn Madjmoe` al-Fataawa wa Rasaa`iel, (1/170).

08-08-2014, 19:30


BaarakAllaahu feekie ya ukhtah
Ahsaana Allaahu ilaayki♥♥♥♥

12-08-2014, 16:19

Citaat door Oum_Sayfu_dien:
BaarakAllaahu feekie ya ukhtah
Ahsaana Allaahu ilaayki♥♥♥♥
Alhamdulilah. Allahuma ameen op je oprechte adhiya lieve oeghty al fhadeela!♥♥♥♥ Djazaki Allahu ghairan sis!Ghair insha Allah!

Hayaaki Allah!

06-09-2014, 17:02

10-10-2014, 11:15



10-10-2014, 12:27
BarakAllah oe feek!

10-10-2014, 15:40
Ya Rabbi bescherm alle moslims tegen het kwaad dat geschapen is AMIN!!

02-12-2014, 01:55
Alhamdulilah. Allahuma ameen op jullie oprechte adhiya lieve aghawati! BaarakAllahu feekum! Ghair insha Allah!



Citaat door Arab-ELLA:
Schepping en voorbeschikking :

Overgeleverd van `Abdullah Ibn Mas`oed dat hij heeft gezegd:

De Boodschapper van Allah - die de eerlijke en de geloofwaardige is - heeft ons verteld:

De schepping van een ieder van jullie wordt in de baarmoeder van zijn moeder veertig dagen verzameld als een (sperma) druppel. Daarna is hij net zo lang als een bloedklonter. Daarna is hij net zo lang als een vleesklomp. Vervolgens zendt Allah een Engel, die vier opdrachten krijgt.

Er wordt tegen hem gezegd : Schrijf zijn daden op, zijn levensvoorziening, zijn levenseinde en of hij ongelukkig of gelukkig zal zijn. Vervolgens wordt de levensadem in hem geblazen. Dus een man onder jullie kan (goede) daden verrichten, totdat tussen hem en het Paradijs slechts een armlengte (afstand) blijft. Vervolgens wordt hij ingehaald door zijn boek (dat voor hem is verschreven) en verricht de daden van de bewoners van het Vuur. Hij kan ook (slechte) daden verrichten, totdat tussen hem en het Vuur slechts een armlengte (afstand) blijft. Vervolgens wordt hij ingehaald door zijn boek (dat voor hem is voorgeschreven) en verricht de daden van de bewoners van het Paradijs! Door Al-Bukhari [3208]
.

27-12-2014, 19:32

Citaat:
Tekenen van het UUR! :[/SIZE]


[SIZE="2"]Volgens Ibn Umar [radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Profeet [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“Er komt een tijd waarin de mensen zich in de moskeeën zullen verzamelen en er zullen bidden terwijl er onder hen niet één enkele echte gelovige is.” [Hadeet bij Haakim in zijn Mustadrak. Hij zegt dat hij rechtsgeldig is en hij voldoet aan de voorwaarden van de Saheeh Bukhari en Muslim. Ad-Dahabi bevestigt dit].

Volgens Abu Hurairah [radhiya Allahu ‘anhu]: “Er zal een tijd komen waarin men de Quran zal reciteren terwijl het lezen niet verder reikt dan het strottenhoofd [i.c. het zal het hart niet raken] en dan zal er een tijd komen waarin de Kafier, de Munafiq en de Mushrik met de gelovige redetwisten terwijl hij de argumenten van deze laatste [i.c. de gelovige] zal gebruiken!” [Bij Hakim. Hij verklaart de keten rechtsgeldig, bevestigt door Ad-Dahabi. Zie Al-Mustadrak 4/451].




.

27-12-2014, 19:35

Citaat:
Tekenen van het UUR! :[/SIZE]


[SIZE="2"]Volgens Ibn Umar [radhiya Allahu ‘anhu] heeft de Profeet [sallAllahu ‘alayhi wa salam] gezegd:

“Er komt een tijd waarin de mensen zich in de moskeeën zullen verzamelen en er zullen bidden terwijl er onder hen niet één enkele echte gelovige is.” [Hadeet bij Haakim in zijn Mustadrak. Hij zegt dat hij rechtsgeldig is en hij voldoet aan de voorwaarden van de Saheeh Bukhari en Muslim. Ad-Dahabi bevestigt dit].

Volgens Abu Hurairah [radhiya Allahu ‘anhu]: “Er zal een tijd komen waarin men de Quran zal reciteren terwijl het lezen niet verder reikt dan het strottenhoofd [i.c. het zal het hart niet raken] en dan zal er een tijd komen waarin de Kafier, de Munafiq en de Mushrik met de gelovige redetwisten terwijl hij de argumenten van deze laatste [i.c. de gelovige] zal gebruiken!” [Bij Hakim. Hij verklaart de keten rechtsgeldig, bevestigt door Ad-Dahabi. Zie Al-Mustadrak 4/451].




.

18-02-2015, 00:57

24-06-2015, 02:05

Citaat:


Imaam Maalik heeft gezegd: "Kennis is om naar toe te komen, het komt niet naar jou!"



Al Imaam Aboe Hatim Ibn Hibbaan Al bastti zei:

De tong van de oprechte zit achter zijn hart. Als hij wil praten, raadpleegt hij zijn hart. Als het in zijn voordeel is dan praat hij en anders niet.

De onwetende heeft zijn hart aan het uiteinde van zijn tong zitten en alles wat zijn tong passeert spreekt hij uit.. En degene die zijn tong niet in bedwang houdt, is niet in staat om zijn Religie te begrijpen!!!

Rawdatoe Al'oqalaa-e wa nuzhatoe Alfodalaa-e (blz 49).




.!

01-07-2015, 00:56



15-10-2015, 22:16

16-10-2015, 00:31

Citaat door Arab-ELLA:
sterk sterk

Pagina's : [1] 2