Bekijk volle/desktop versie : Narcisme.



Pagina's : [1] 2 3

08-08-2014, 12:48
Naar mijn idee een van de grootste ziektes van de persoonlijkheid in onze tijd. Mogelijk ook een beproeving.

Toen ik dit artikel las, kon ik me helemaal vinden in deze zinnen:


Citaat:
"Social media zijn absoluut gerelateerd aan narcisme", verklaart hij in The Washington Post. "In dit digitale tijdperk kan iedereen zichzelf presenteren aan de wereld, daardoor wordt narcisme een groter probleem."
Al die selfie's en statusupdates met je eigen foto zijn niets anders dan zelfverheerlijking en (de hunkering naar) het horen van anderen hoe mooi/geweldig je zelf bent.

Voor je het weet barst een persoon van arrogantie en je weet wat er volgt na hoogmoed. Beter dus eigenlijk gewoon nooit ergens je foto te gebruiken.

08-08-2014, 12:57


Ik kan echt zo woedend worden als ik zie hoe men soms makkelijk doet over het plaatsen van foto's...
En dan nog met name foto's van kinderen...

Een onschuldige foto van een kind kan zo gebruikt worden voor andere mismakende doeleinden.....

08-08-2014, 13:40
Dat betekend dat jullie mensen op SM hebben die jullie niet vertrouwen

Dit is een soort van narcisme, de wereld laten zien dat jullie heel veel vrienden hebben.

09-08-2014, 01:17

Citaat door AlZawahiri:
Ik ben faliekant tegen het plaatsen van foto's, dat is voor privé gebruik en anderen kunnen er misbruik van maken.


Begrijpelijk.

Citaat door Neda:
Ik kan echt zo woedend worden als ik zie hoe men soms makkelijk doet over het plaatsen van foto's...
En dan nog met name foto's van kinderen...

Een onschuldige foto van een kind kan zo gebruikt worden voor andere mismakende doeleinden.....


Mensen die foto's van kinderen misbruiken? Hoe?

Citaat door BAWS_V2:
Dat betekend dat jullie mensen op SM hebben die jullie niet vertrouwen

Dit is een soort van narcisme, de wereld laten zien dat jullie heel veel vrienden hebben.
Nee hoor, hoeft niet altijd. Maar ik begrijp waar je op doelt.

09-08-2014, 01:26



Citaat door Gentle_Woman:
Naar mijn idee een van de grootste ziektes van de persoonlijkheid in onze tijd. Mogelijk ook een beproeving.

Al die selfie's en statusupdates met je eigen foto zijn niets anders dan zelfverheerlijking en (de hunkering naar) het horen van anderen hoe mooi/geweldig je zelf bent.



Wat dacht je van LinkedIn? Vrijwel elke Marokkaan heeft nu zo'n profiel om te laten zien wat ze allemaal wel niet hebben bereikt in hun leven. Mgahrba gebruiken het nu zelfs als datingwebsite.



Citaat door Neda:
Ik kan echt zo woedend worden als ik zie hoe men soms makkelijk doet over het plaatsen van foto's...
En dan nog met name foto's van kinderen...

Een onschuldige foto van een kind kan zo gebruikt worden voor andere mismakende doeleinden.....
Pedoseksuelen zijn continu op internet bezig om kinderfoto's te verzamelen om die te gebruiken tijdens masturbatie. Dat is algemeen bekend bij politie en justitie. Ze printen zelfs kinderfoto's uit en plakken de gezichten op de koppen van poppen zodat het lijkt alsof ze seks hebben met die kinderen. Ik zag een keer op de Amerikaanse televisie een documentaire daarover en enkele pedoseksuelen zeiden dat ze voornamelijk op Nederlandse social media actief waren.

09-08-2014, 01:28

Citaat door Omen:
Wat dacht je van LinkedIn? Vrijwel elke Marokkaan heeft nu zo'n profiel om te laten zien wat ze allemaal wel niet hebben bereikt in hun leven. Mgahrba gebruiken het nu zelfs als datingwebsite.

Pedoseksuelen zijn continu op internet bezig om kinderfoto's te verzamelen om die te gebruiken tijdens masturbatie. Dat is algemeen bekend bij politie en justitie. Ze printen zelfs kinderfoto's uit en plakken de gezichten op de koppen van poppen zodat het lijkt alsof ze seks hebben met die kinderen. Ik zag een keer op de Amerikaanse televisie een documentaire daarover en enkele pedoseksuelen zeiden dat ze voornamelijk op Nederlandse social media actief waren.
Ik heb ook LinkedIn maar totaal niet om die redenen (of je het wil geloven is aan jou).
Maar gebruiken voor daten? That's sick.

Dat andere is ook sick.

09-08-2014, 01:28
Je mag je zelf tegenwoordig ook niet meer sexy vinden of je wordt voor narcist aangezien.

09-08-2014, 01:30

Citaat door ZakariaKenpachi:
Je mag je zelf tegenwoordig ook niet meer sexy vinden of je wordt voor narcist aangezien.
Dat is ook narcistisch.

09-08-2014, 01:30

Citaat door Omen:
Wat dacht je van LinkedIn? Vrijwel elke Marokkaan heeft nu zo'n profiel om te laten zien wat ze allemaal wel niet hebben bereikt in hun leven. Mgahrba gebruiken het nu zelfs als datingwebsite.




Pedoseksuelen zijn continu op internet bezig om kinderfoto's te verzamelen om die te gebruiken tijdens masturbatie. Dat is algemeen bekend bij politie en justitie. Ze printen zelfs kinderfoto's uit en plakken de gezichten op de koppen van poppen zodat het lijkt alsof ze seks hebben met die kinderen. Ik zag een keer op de Amerikaanse televisie een documentaire daarover en enkele pedoseksuelen zeiden dat ze voornamelijk op Nederlandse social media actief waren.
Ik weet er helaas alles van, ik weet er alles vanaf af, van A tot Z.....
Sommige ouders hebben totaal geen flauw benul wat die beesten allemaal achter schermen doen...

09-08-2014, 01:32
Of je bent onzeker en je hebt bevestiging nodig van andere..

09-08-2014, 01:32

Citaat door Gentle_Woman:
Dat is ook narcistisch.
Vind jij jezelf lelijk dan ?

09-08-2014, 01:35

Citaat door Pure_22:
Of je bent onzeker en je hebt bevestiging nodig van andere..


Het begint met onzekerheid, maar ook een deel is narcisme. Daarna neemt narcisme over.


Citaat door ZakariaKenpachi:
Vind jij jezelf lelijk dan ?
Ik durf niets slechts over Allah's schepping te zeggen.

09-08-2014, 01:40



Citaat door Gentle_Woman:
Het begint met onzekerheid, maar ook een deel is narcisme. Daarna neemt narcisme over.



Ik durf niets slechts over Allah's schepping te zeggen.
Nou dan ? Je mag jezelf best wel knap of sexy vinden hoor.

09-08-2014, 01:41

Citaat door ZakariaKenpachi:
Nou dan ? Je mag jezelf best wel knap of sexy vinden hoor.
Nee hoor, dat is voor anderen om te oordelen.

09-08-2014, 01:45

Citaat door Gentle_Woman:
Ik heb ook LinkedIn maar totaal niet om die redenen (of je het wil geloven is aan jou).
Maar gebruiken voor daten? That's sick.

Dat andere is ook sick.


Dat geloof ik wel hoor. Maar voor de meeste Mocro's is LinkedIn meer een prestigedrang ter zelfverheerlijking van het eigen ego dan wat anders. Als je na 1 of 2 jaar de balans opmaakt in alle eerlijkheid dan heb je er echt niet veel aan, tenzij je bijvoorbeeld voor jezelf werkt ofzo en op die wijze credibility wilt uitstralen.



Citaat door Neda:
Ik weet er helaas alles van, ik weet er alles vanaf af, van A tot Z.....
Sommige ouders hebben totaal geen flauw benul wat die beesten allemaal achter schermen doen...
Ik weet dat en jij ook en we wisselen er nu over van gedachten en andere mensen lezen dit dan kun je mij toch niet wijsmaken dat die ouders het ook niet weten? En nog blijven ze maar kinderfoto's plaatsen alsof hun kinderen trofeeën zijn.

Ten eerste mag je je gunsten van Allah swt (in dit geval je kinderen) niet tentoonspreiden en al helemaal niet op die manier. Ten tweede stel je ze zo bloot aan het boze oog en 7asad. Ten derde kunnen pedoseksuelen er lekker gebruik van maken.


Pagina's : [1] 2 3