Bekijk volle/desktop versie : islamitische opvoeding en de stabiliteit van 2 ouders



07-08-2014, 11:13
Assalamu alekum

insha Allaah verkeren jullie allen in goede staat van imaan taqwa en imaan.

ik start dit onderwerp omdat ik benieuwd ben naar ervaringen van alleenstaande ouders.

ben jij een alleenstaande moeder die praktiserend door t leven gaat, dan zou ik graag het volgende willen weten

Hoe ga je om met het feit dat jij je kindje alleen opvoed? Hoe zorg je ervoor dat je de opvoeding stabiel houdt? Als je een werkende moeder bent, hoe combineer je dit met het praktiseren van de deen en de opvoeding van je kind? In hoeverre kom jij eraan toe om jou kind de deen (vlgns de quran en de sunnah) bij te brengen?

Wat waren de punten waar je zwaar tegenaan keek en het achteraf meeviel? Wat zijn nog steeds moeilijke punten waar je mee te maken hebt? En wat zijn de positieve punten binnen jou ervaring als alleenstaande moedet?

Alle overige informatie die van toepassing is op het onderwerp is van harte welkom.


ps: graag alleen serieuze reacties en aub graag alleen ervaringen, want dingen voorstellen met het woordje "als" ("als" is van de shaitan check hadieth) dat kunnen we allemaal maar ben erg benieuwd naar ervaringen in nederland van praktiserende zusters die het alleen moeten doen.

Djazaakoem Allahoe gayrn

jullie Uster fi dinn ♡

Assalamu alekum

07-08-2014, 14:43


Niemand? Up

07-08-2014, 19:53
Is er echt niemand die hier ervaring mee heeft?

09-08-2014, 00:31
Salaam meid, ik raad je aan om deze topic bij de rubriek 'de wereld van de Marokkaanse vrouw' te plaatsen. Daar heb je meer kans op succes.