Bekijk volle/desktop versie : Saudi-Arabië weert pelgrims vanwege ebola



05-08-2014, 22:36
RIYAD -
Saudi-Arabië geeft pelgrims uit landen waar ebola heerst voorlopig geen visum om het land binnen te komen. Dat meldden Arabische media dinsdag. Het land is bang dat het virus zich ook via de pelgrims in Saudi-Arabië zal verspreiden.
Het gaat om pelgrims uit Sierra Leone, Guinee en Liberia die zijn getroffen door de ebola-epidemie. In Saudi-Arabië ligt Mekka, de belangrijkste stad binnen de islam.
Saudi-Arabië onderzoekt of een man die onlangs terugkeerde van een zakenreis naar Sierra Leone besmet is met het virus. Dat gebeurt in een ziekenhuis in Jeddah.

Bron: http://www.telegraaf.nl/buitenland/22934031/__Saudi-Arabie_weert_pelgrims__.html

05-08-2014, 22:38


Ik begrijp het niet, ze geloven toch dat god ze zal beschermen?
Als ze echt 100% het vertrouwen in god hebben dan hoeven ze toch voor niks te vrezen.

Bevestigd dit dat ze toch hun twijfels hebben?

05-08-2014, 22:49

Citaat door discover_me:
Ik begrijp het niet, ze geloven toch dat god ze zal beschermen?
Als ze echt 100% het vertrouwen in god hebben dan hoeven ze toch voor niks te vrezen.

Bevestigd dit dat ze toch hun twijfels hebben?
Kneus shut up

05-08-2014, 23:22
Terecht, vind dat andere landen ook wat voorzichtiger hiermee om moeten gaan. De uitbraak groeit nogsteeds en dat maakt de kans dat het zich verspreid gewoon groter. Zeker daar waar zoveel mensen zich verzamelen is de kans dat een eventuele besmetting zich verspreid groot.

Zou graag zien dat ook de rest van de landen wat sneller zijn met maatregelen, geen vrij reizen meer uit die gebieden, alleen met goede testuitslagen.

06-08-2014, 22:01



Citaat door Delila:
In de islam staat dat je eerst actie moet ondernemen en dan het slagen ervan aan God moet overlaten en niet lui zitten en verwachten dat er uit de hemel genezing komt. Ook ziekten zoals plagen moet men vermijden. Stel men weet dat er in een bepaalde stad een bepaalde plaag/epidemie uitgebroken is, dan is het verboden om ernaar toe te gaan. Als je in een stad bevindt waarin een epidemie is, is het verboden het te verlaten totdat je genezen bent volgens de Overleveringen(hadith's) van de Profeet.
O ik dacht dat god bepaalde, wie er ziek wordt en wie niet.
Helpt bidden tegen ziektes dan niet?

06-08-2014, 22:34
Helder en duidelijk.