Bekijk volle/desktop versie : nu even serieus



Pagina's : [1] 2

04-08-2014, 00:18
Ik maak vaak grappen enzo maar nu egen serieus


we praten en roepen maar bewegen niet die mensen van demonstaties roepen voor rechtvaardigheid maar zelf zijn zij onrechtvaardig jegens Allah hen oordelen over de joden, maar hen vrees voor Allah is nie groter dan die van de joden...

Als k kijk na de wereld zeg ik is na de klote we letten op mekaar en veroordelen mekaar

laten we ophouden om om te kijkenna andere zoals palestina of andere plek met msakiens maar laten we onszelf de vraag what if i die tomorrow how about me what is my destination

04-08-2014, 00:25


Een voorbeeld vandaag waren er duizenden mensen in amsterdam voor de gaza demonstratie ja beste mensen niemqnd van hen heeft asr gebed op tijd verricht en dat is een zonde en de profeet vrede zei met hem heeft gezegd

een goede daad met slecht intentie is een slechte daad en een slechte daad met een goed intentie is ook een slechte daad


dus voor de mensen dat in amsterdam waren en het gebed nie op tijd hebben verricht hoe voelen je je ondanks deze zonde?? Goed of heb je een schuldgevoel gekregen?

04-08-2014, 00:29
Je praat onzin.

04-08-2014, 00:36
Klopt k praat onzin maar jullie zijn hetzelfde als de joden geen verschil allebei zondaars

04-08-2014, 00:48


Ja dan zwijgen jullie he achterlijke volk hoeft niet te reageren lees en onthou jullie zijn net als de joden zondaars dus pleeg tauwba en richt je op et goede ala je anders dan hen wilt zijn

04-08-2014, 00:49
Ga je verdiepen in je geloof voor je dingen roept, groot verschil tussen een zondaar en een kafier.
Btw ieder moslim zondigt, dus eigenlijk zeg jij dat iedereen joods is.

04-08-2014, 00:52

Citaat door Jebliaa_:
Ga je verdiepen in je geloof voor je dingen roept, groot verschil tussen een zondaar en een kafier.
Btw ieder moslim zondigt, dus eigenlijk zeg jij dat iedereen joods is.
ja dat zeg ik en nu opdonderen hypocritisch rotzooi

04-08-2014, 00:53
Meskien kun je er niet inhoudelijk op in gaan? dan maar schelden hé, typisch.

04-08-2014, 00:58
Hier geef ik je gelijk in.
Citaat door Vdaaler:
Een voorbeeld vandaag waren er duizenden mensen in amsterdam voor de gaza demonstratie ja beste mensen niemqnd van hen heeft asr gebed op tijd verricht en dat is een zonde en de profeet vrede zei met hem heeft gezegd

een goede daad met slecht intentie is een slechte daad en een slechte daad met een goed intentie is ook een slechte daad


dus voor de mensen dat in amsterdam waren en het gebed nie op tijd hebben verricht hoe voelen je je ondanks deze zonde?? Goed of heb je een schuldgevoel gekregen?

04-08-2014, 03:00
En wat als zij 'Asr hebben gebeden voordat al-Maghreb aanbrak?

04-08-2014, 08:05

Citaat door Aaike:
En wat als zij 'Asr hebben gebeden voordat al-Maghreb aanbrak?
wauw je gebed verwaarlozen dat is zo masha allah he

04-08-2014, 11:54
misschien ken je die hadeeth (niet dat ik altijd asr op stip op tijd bid tho)

maar iemand van de sahaba was bezig in zijn tuintje en toen brak asr aan, hij miste asr en hij dacht als deze tuintje mij asr laat missen ( voelde zich zo schuldig) dan geef ik 'm weg

dus heeft hij zijn tuintje weg gegeven fisabillilah

ik dacht dat ik abu bakr RA was maar weet niet zeker kan ook iemand anders zijn geweest
Citaat door Aaike:
En wat als zij 'Asr hebben gebeden voordat al-Maghreb aanbrak?

04-08-2014, 20:02


Zeg ik dat dan, beste man? Leren begrijpend lezen is ook een vak. Als zij het gebed hebben verricht voordat al Maghreb aanbrak; kun je dan spreken van verwaarlozing? l En trouwens, er waren genoeg demonstranten die het gebed wel op tijd hebben verricht. Dus generaliseren is ook een aspect dat je niet siert. Of ben je na afloop eenieder langs geweest en heb je lopen turven wie er wel of niet heeft gebeden?

Citaat door Vdaaler:
wauw je gebed verwaarlozen dat is zo masha allah he

04-08-2014, 20:03
De hadeeth komt mij niet bekend voor. Ik snap wel waar de topicstarter heen wilt gaan, maar de manier waarop is nogal lomp. En dan ben ik nog aardig.

Citaat door Sawah:
misschien ken je die hadeeth (niet dat ik altijd asr op stip op tijd bid tho)

maar iemand van de sahaba was bezig in zijn tuintje en toen brak asr aan, hij miste asr en hij dacht als deze tuintje mij asr laat missen ( voelde zich zo schuldig) dan geef ik 'm weg

dus heeft hij zijn tuintje weg gegeven fisabillilah

ik dacht dat ik abu bakr RA was maar weet niet zeker kan ook iemand anders zijn geweest

04-08-2014, 20:08
Aaike, je bent beetje fel laatste dagen heb ik gemerkt..

Alles cool dudette ?

Pagina's : [1] 2