Bekijk volle/desktop versie : De voorraadkast



Pagina's : [1] 2 3 4 5

01-08-2014, 10:20
Bij sommigen zie je een voorraadkast vol met eten. De koelkast en vriezer zitten ook helemaal vol. Die zou gemakkelijk een half jaar of langer door kunnen komen.

Anderen hebben alleen het broodnodige, de koelkast ziet er altijd leeg uit. De voorraad wordt pas bijgevuld als deze bijna op is.

Welke van de 2 doe jij en wat heb je dan precies zo veel/weinig in voorraad?

01-08-2014, 10:25


Altijd vol eigenlijk. Verschillende reden daarvoor: langhoudbare producten zijn handig op voorraad, hoef ik niet zo vaak grote boodschappen te doen met mijn kleine kids. Daarnaast groentela altijd vol, en verse producten in koelkast ook altijd vol, die kopen we iedere 2 dagen (melk, groente, yoghurt etc). Vooral op donderdag zit koelkast bomvol ivm bezoek dat meestal rond het weekend komt..

Als je kleine kideren hebt is het sowieso handig om wel wat voorraad in huis te hebben gezien je niet iedere dag makkelijk boodschappen kan doen. Kan natuurlijk wel, maar niet mijn voorkeur, is te veel stress en moeite. Dus laat ze bij grote boodschappen thuis bij papa en kan ik rutsig mn ding doen

01-08-2014, 10:42
Altijd vol. Koel/vries combinatie staan open pakken:

Koel gedeelte:
Melk
Karnemelk
3-4 flessen frisdrank
2 limonade siroop
1-2 pakken sap
7-8 flessen/potten saus
Nehneh
Kosbar
Tomaten
Paprika
Appels
Nectarines
Meloen
Champignons
2 boter
3 smeerkaas
2 plakjes kaas
Wortels
Broccoli
Kersen
Druiven
Citroenen
Pepers
Danoontjes
Kwark
Ijsberg salade

Vries gedeelte:
1 lade vlees (producten)
1 lade kip (producten)
1 lade snacks, deegwaar, vries fruit


Extra koelkast:

Melk
Karnemelk
Sappen
Frisdrank

01-08-2014, 10:43
Als je mannen boodschappen laat doen krijg je ipv 1kg paprika 5kg paprika en niet 1 pak druiven maar een doos druiven.

01-08-2014, 10:44



Citaat door Theelepeltje:
Als je mannen boodschappen laat doen krijg je ipv 1kg paprika 5kg paprika en niet 1 pak druiven maar een doos druiven.

01-08-2014, 10:47
Altijd vol
Ik haat het als ik iets wil maken en er dan een product mist. Ik houd er niet van om even naar de supermarkt te gaan voor 1 ding.

Sommige groentensoorte koop ik veel in en snij dat in stukjes en bewaar het dan in kleine hoeveelheden in de vriezer. Zo ook met kipfilet.

01-08-2014, 10:52

Citaat door Mely:
Altijd vol
Ik haat het als ik iets wil maken en er dan een product mist. Ik houd er niet van om even naar de supermarkt te gaan voor 1 ding.

Sommige groentensoorte koop ik veel in en snij dat in stukjes en bewaar het dan in kleine hoeveelheden in de vriezer. Zo ook met kipfilet.
Ik wil een extra vriezer, zo een met lades. De mijne is net nieuw maar puilt nu al bijna uit.
Moet altijd denken "past het wel in de vriezer"
Wel handig om groenten in te vriezen.

01-08-2014, 10:53

Citaat door wafalicious:
Herkenbaar of niet

01-08-2014, 10:53

Citaat door Theelepeltje:
Ik wil een extra vriezer, zo een met lades. De mijne is net nieuw maar puilt nu al bijna uit.
Moet altijd denken "past het wel in de vriezer"
Wel handig om groenten in te vriezen.


gwn eten wat er in de vriezer ligt


ja die vriezer met lades zijn echt praktisch !


ja doe ik ook met groenten op voorhand snijden echt handig als je werkt enzo

01-08-2014, 10:54

Citaat door Theelepeltje:
Herkenbaar of niet
100 % herkenbaar

01-08-2014, 10:56

Citaat door Theelepeltje:
Altijd vol. Koel/vries combinatie staan open pakken:

Koel gedeelte:
Melk
Karnemelk
3-4 flessen frisdrank
2 limonade siroop
1-2 pakken sap
7-8 flessen/potten saus
Nehneh
Kosbar
Tomaten
Paprika
Appels
Nectarines
Meloen
Champignons
2 boter
3 smeerkaas
2 plakjes kaas
Wortels
Broccoli
Kersen
Druiven
Citroenen
Pepers
Danoontjes
Kwark
Ijsberg salade

Vries gedeelte:
1 lade vlees (producten)
1 lade kip (producten)
1 lade snacks, deegwaar, vries fruit


Extra koelkast:

Melk
Karnemelk
Sappen
Frisdrank
Hoeveel kids heb je? Wij zijn met zn vieren en ook altijd teveel. Probeer wel te minderen. Net of ik hongersnood heb soms. Dacht gisteren moet naar de winkel voor groenten tot ik goed ging kijken en er lag nog genoeg voor een paar maaltijden!

01-08-2014, 11:04

Citaat door Volwassenmeid:
Hoeveel kids heb je? Wij zijn met zn vieren en ook altijd teveel. Probeer wel te minderen. Net of ik hongersnood heb soms. Dacht gisteren moet naar de winkel voor groenten tot ik goed ging kijken en er lag nog genoeg voor een paar maaltijden!
Ik heb al heeeeel erg geminderd.
Voorheen ging ik naar de supermarkt en betaalde ik altijd bijna boven de 30/40 euro, en dat iedere dag!!
Nu als ik afreken en ik een bedrag van 15 euro hoor ben ik echt trots!! Klinkt gek maar het is echt zo
Ik ga ook niet meer iedere dag naar de supermarkt.

Straks wordt het een maaltijd in elkaar fixen, koelkast zit bomvol, maar voor mijn gevoel is het leeg

Hoekje

01-08-2014, 11:06



Citaat door Theelepeltje:
Ik heb al heeeeel erg geminderd.
Voorheen ging ik naar de supermarkt en betaalde ik altijd bijna boven de 30/40 euro, en dat iedere dag!!
Nu als ik afreken en ik een bedrag van 15 euro hoor ben ik echt trots!! Klinkt gek maar het is echt zo
Ik ga ook niet meer iedere dag naar de supermarkt.

Straks wordt het een maaltijd in elkaar fixen, koelkast zit bomvol, maar voor mijn gevoel is het leeg

Hoekje
Gwn koken met wat je hebt oe safi !
We moeten dat echt leren !

ALhamdoulilah aela kouli haal je voorraadkast en koelkast zitten vol

er zijn mensen waar hun koelkast echt leeg is jammer genoeg

Nogmaals alhamdoulilah

01-08-2014, 11:07

Citaat door wafalicious:


gwn eten wat er in de vriezer ligt


ja die vriezer met lades zijn echt praktisch !


ja doe ik ook met groenten op voorhand snijden echt handig als je werkt enzo
Zo'n 180cm lange vrieskast met alleen maar vries lades
Zelfs die krijg ik in no time vol en dan heb ik nog het lef om te zeggen dat ik niks in huis heb.

Ik ga straks kijken wat er allemaal ligt in de vriezer

01-08-2014, 11:09

Citaat door Theelepeltje:
Zo'n 180cm lange vrieskast met alleen maar vries lades
Zelfs die krijg ik in no time vol en dan heb ik nog het lef om te zeggen dat ik niks in huis heb.

Ik ga straks kijken wat er allemaal ligt in de vriezer


gekkerd

alhamdoulilah lieverd!

DOEN bsahtkoum alvast

Pagina's : [1] 2 3 4 5