Bekijk volle/desktop versie : Help?.. Vraag over huwelijksnacht en over anticonceptie?..



09-03-2005, 17:38

Citaat door vatosmocros:
Beste marokaanse vrienden en vriendinnen,


Ik ga binnenkort trouwen en heb eigenlijk 2 vragen. Ik hoop dat jullie me niet dom gaan vinden en uitlachen... Maar ik moet het weten..

1) Is het de bedoeling dat je tijdens de huwelijksnacht klaarkomt in je vrouw... Als dat zo is, dan kan ze dus op huwelijksnacht al zwanger worden.. Of kan dat niet...?

2) Doen moslims aan anti conceptie? En zo ja, op wat voor manier? Het lijkt me een beetje raar toch dat elke keer als je met je vrouw naar bed gaat, er een kans is dat ze zwanger raakt en als gevolg elk jaar 1 kind baart.. Ik wil eigenlijk niet meer dan 2 kinderen....

Alsjeblieft kunnen jullie me hierover voorlichten...?

.

09-03-2005, 23:51

heee jongen nee man denk het niet !!! ik wethet ook niet maar denk het niet maar gewoon doen waar je aan toe komt klaar alls stap voor stap !!

09-03-2005, 23:59
neen, man er bestaan nog altijd zoiets van De Pil!!!!! En neen ik zou nie al op de eerste nacht al klaar staan want, ik denk dat de meeste vrouwen dan nog moe zijn van hun trouwfeest. Hopelijk sta je al een beetje verder met mijn advies. en veel geluk nog in je leven

10-03-2005, 19:13
nee je mag niet klaatkomen in je vrouw,dat is wat ik weet, ik weet niet waarom eigenlijk,dat is wat er aan me is verteld............vraag het aan vrienden die getrouwd zijn of je broers,,,,,,,,,

10-03-2005, 19:44

Wa3aleikom Salaam Broeder...

Is helemaal geen domme vraag en je hoef je ook niet te schamen..
Een Vrouw hoef niet meteen zwanger te raken de eerste keer...en ik denk wel dat ze begrip heb voor je als je twee kinderen maar wilt..
Als ze maar gezond zijn dat is het belangrijkste...
En ja zulke dingen moet je met je vrouw over spreken a goeja..
Wat jij wilt en wat zij wilt en als jullie daarover praten komen jullie er wel uit insha allah!!!
Moge allah swt je een mooie toekomst schenken en alles geven wat je hartje begeert amien!!...
Ik wens je veel sterkte!!!



Wa Salaam Rachid

11-03-2005, 21:46
de man mag alleen openen, en moet dan uit de buurt blijven zodat de vrouw kan genezen beneden.. klaarkomen is taboe, vorm van verkrachting!

en ja,, officieel is de pil ook haram.... maja,,,

11-03-2005, 21:48
gewoon xxxxxx man behalve als ze het pijnlijk vindt.

11-03-2005, 21:55
IK DENK MEER AAN KLAAR OVER

11-03-2005, 22:18

Citaat door jasmina19:
de man mag alleen openen, en moet dan uit de buurt blijven zodat de vrouw kan genezen beneden.. klaarkomen is taboe, vorm van verkrachting!

en ja,, officieel is de pil ook haram.... maja,,,
Heb Je Daliel?

17-03-2005, 10:54
om te beginnen moet je verloofde een maand op voorhand met de pil beginnen zodat haar cyclus geregeld geraakt en zo kan ze ook niet zwanger geraken
klaarkomen is niet goed want de bedoeling is eerst ontmaagden zodus als je klaar komt vooralleer je eigenlijk binnen bent is met andere woorden nog niet ontmaagd zodus hou je in en neem telkens een pauze
en voor de rest zij zou je kunnen helpen om dat moment ik zou voor het huwelijksnacht bidden en doea zeggen en inchallah loopt alles volgens wens
en via deze weg wil ik je proficiate wensen en niet te veel stressen dat kan fataal lopen (grapje)

18-03-2005, 13:14
Ik heb ook gehoord dat de man niet mag klaarkomen, want dan vermengt het bloed zich met de sperma. VOlgens mij is dit gewoon marokkaanse traditie en dus ongeldig, want in de islamitische boeken ben ik er niks over tegengekomen. Alleen dat je na de eerste keer je vrouw een pauze van twee, drie dagen moet gunnen zodat ze kan genezen.

18-03-2005, 14:21
Er is geen enkel bewijsvoering uit de Qor-aan of Soennah die vaststelt hoe geslachtsgemeenschap op de huwelijksnacht moet plaats vinden. De keuze is aan de partners gelaten.

Meer over het huwelijk zelf en de huwelijksnacht kunt u lezen onder artikelen -> Fiqh -> De etiquette van het huwelijk van Sheikh Al-Albaanie (moge Allah hem genadig zijn), verder is er een mooie boek verkrijgbaar die over het huwelijk gaat met als titel "De bruidsgeschenk" van Sheikh Al istamboelie die u bij de uitgeverij Noer kunt aanschaffen.

Onder de rubriek seksualiteit treft u verschillende antwoorden m.b.t seksuele omgang tussen man en vrouw.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

10-04-2005, 12:28

Als ik getrouwd ben wil ik niet dat mijn vrouw aan de pil gaat ik wil haar meteen zwanger maken ik wil meteen een kindje. Mag je op je huwelijksnacht in je vrouw klaar komen ?????