Bekijk volle/desktop versie : Turkse vicepremier hekelt paaldansende vrouwen



31-07-2014, 23:29
Turkse vicepremier hekelt paaldansende vrouwen
De Turkse vicepremier heeft donderdag opnieuw vrouwen bekritiseerd die zich in zijn ogen niet moreel genoeg gedragen.
In een interview zei Bulent Arinc dat er vrouwen zijn die het nu eenmaal niet kunnen laten om te gaan paaldansen, meldt persbureau AFP.

Arinc kwam eerder deze week al in het nieuws toen hij suggereerde dat vrouwen niet in het openbaar moeten schaterlachen, omdat dat niet kuis is.

Volgens Arinc hebben mensen zijn uitspraken uit hun verband gerukt en wilde hij alleen iets zeggen 'over de algemene regels van moraliteit'. Maar, voegde hij toe, 'er zijn vrouwen die zonder hun man op vakantie gaan en andere vrouwen die geen zelfbeheersing hebben en het niet kunnen laten om een paal te beklimmen'.

Aanleiding voor Arincs nieuwe uitspraak lijkt een foto te zijn van de vrouw van Caner Erkin, een voetballer van Fenerbahçe. Mevrouw Erkin plaatste deze week een foto van zichzelf op Instagram terwijl ze aan het paaldansen was. "Als ik een paal zie kan ik hem niet weerstaan", was het onderschrift.

De vicepremier benadrukte nog wel dat hij niet boos is. "Iedereen kan zo leven. Ik kan niet boos op je worden, maar wel medelijden met je hebben."

Arinc bereikte met zijn opmerkingen over schaterlachende vrouwen het tegenovergestelde effect van wat hij voor ogen had. Na zijn opmerking plaatsen veel Turkse vrouwen op sociale media juist foto's waar ze breed lachend op stonden.



Turkije.NET

31-07-2014, 23:37


Haha, die man spoort echt niet!

31-07-2014, 23:52
Stel je bent papa en je dochter doet aan paaldansen..wat zou je doen?