Bekijk volle/desktop versie : EU trekt meer geld uit voor Syrië



Pagina's : [1] 2

30-07-2014, 16:53
De Europese Unie trekt nog eens 175 miljoen euro uit voor humanitaire hulp aan de slachtoffers van de burgeroorlog in Syrië.


Het geld is ook bedoeld voor de buurlanden van Syrië, die de afgelopen jaren miljoenen Syriërs hebben opgevangen.
Voor humanitaire hulp in Syrië wordt nog eens vijftig miljoen euro uitgetrokken, waarmee het totaal voor 2014 uitkomt op 150 miljoen euro. Voor de buurlanden, die kampen met een 'ongekende vluchtelingenstroom', wordt het bedrag met 125 miljoen verhoogd, naar tweehonderd miljoen euro.
De burgeroorlog in Syrië brak in maart 2011 uit. Sindsdien zijn er zeker 170 duizend mensen omgekomen. Meer dan drie miljoen Syriërs zijn op de vlucht geslagen.

bron: http://www.nu.nl/syrie/3840366/eu-trekt-meer-geld-syrie.html

30-07-2014, 16:55


Wat doen de Arabische landen nu? Oja die zijn met de Palestijnen bezig, syrie is blijkbaar toch een verloren zaak.

Feit:
Doden Gaza 1100
Doden Syrie 100.000+

30-07-2014, 17:10
EU en humanitaire hulp. Laat me niet lachen

30-07-2014, 17:11

Citaat door Karima_X:
EU en humanitaire hulp. Laat me niet lachen
Als het niet de EU was die syrie met voedsel had gesteund dan hadden ze nu een probleem.

Noem mij één Arabisch land wat meer gedoneerd heeft aan syrie?

Je moet een keer manieren leren, bij jou is alles stank voor dank. Wat doe je trouwens in Nederland als je zo tegen het westen bent?

30-07-2014, 17:15



Citaat door discover_me:
Als het niet de EU was die syrie met voedsel had gesteund dan hadden ze nu een probleem.

Noem mij één Arabisch land wat meer gedoneerd heeft aan syrie?

Je moet een keer manieren leren, bij jou is alles stank voor dank. Wat doe je trouwens in Nederland als je zo tegen het westen bent?
Dus omdat jouw amateuristische propaganda NOS journaal niks uitzendt , denk je dat er geen hulp komt vanuit arabische landen?

Gaat toch kaas vreten.

30-07-2014, 17:19

Citaat door Karima_X:
Dus omdat jouw amateuristische propaganda NOS journaal niks uitzendt , denk je dat er geen hulp komt vanuit arabische landen?

Gaat toch kaas vreten.
Nee ik weet dat omdat ik dieper in de materie duik.
Waarom ontwijk je mijn vraag? Ik weet wel waarom, omdat je het simpelweg gewoon niet weet.
Je bent iemand die graag hard schreeuwt maar bij vragen direct de benen neemt.

Wij zijn uitgepraat!

30-07-2014, 17:21

Citaat door discover_me:
Nee ik weet dat omdat ik dieper in de materie duik.
Waarom ontwijk je mijn vraag? Ik weet wel waarom, omdat je het simpelweg gewoon niet weet.
Je bent iemand die graag hard schreeuwt maar bij vragen direct de benen neemt.

Wij zijn uitgepraat!
Waarom duik je dan dieper in de reet van de NOS? Waarom duik je zo diep in de televaag en al die andere pro isrealische anti moslim media?

30-07-2014, 17:21

Citaat door discover_me:
Nee ik weet dat omdat ik dieper in de materie duik.
Waarom ontwijk je mijn vraag? Ik weet wel waarom, omdat je het simpelweg gewoon niet weet.
Je bent iemand die graag hard schreeuwt maar bij vragen direct de benen neemt.

Wij zijn uitgepraat!
Jawel hoor. Saoedie Arabie, Qatar, Arabische Emiraten, Marokko en gaat zo maar door.

En nu jij

30-07-2014, 17:25

Citaat door Mourri:
Waarom duik je dan dieper in de reet van de NOS? Waarom duik je zo diep in de televaag en al die andere pro isrealische anti moslim media?
Nee hoor, ik lees uit verschillende bronnen zaken.

30-07-2014, 17:29

Citaat door Karima_X:
Jawel hoor. Saoedie Arabie, Qatar, Arabische Emiraten, Marokko en gaat zo maar door.

En nu jij
Fout

De EU en de VS hebben de meeste steun verleend, de Arabische wereld niet eens een fractie.
Het enige wat de Arabische wereld veel heeft gedaan is terroristische tuig met wapens uitgerust en vrouwen zwanger achtergelaten in vluchtelingen kampen.

Vrijwel al het voedselsteun in syrie is afkomstig van de EU of VS, die landen hebben ook de meeste druk op Assad gezet.
Waar hebben die Arabische landen gedaan? Helemaal niks behalve minimaal geholpen.

Je denkt het allemaal te begrijpen maar in werkelijkheid begrijp je geen bal.

30-07-2014, 18:27

Citaat door discover_me:
Fout

De EU en de VS hebben de meeste steun verleend, de Arabische wereld niet eens een fractie.
Het enige wat de Arabische wereld veel heeft gedaan is terroristische tuig met wapens uitgerust en vrouwen zwanger achtergelaten in vluchtelingen kampen.

Vrijwel al het voedselsteun in syrie is afkomstig van de EU of VS, die landen hebben ook de meeste druk op Assad gezet.
Waar hebben die Arabische landen gedaan? Helemaal niks behalve minimaal geholpen.

Je denkt het allemaal te begrijpen maar in werkelijkheid begrijp je geen bal.
Niet waar pipo, dat zijn de oliestaat Koeweit en de Verenigde Staten, zij hebben woensdag j.l miljoenen toegezegd voor humanitaire hulp aan het door de burgeroorlog verscheurde Syrië. De oliestaat beloofde 500 miljoen dollar (ruim 365 miljoen euro) zie je............enkel 1 Arabische land meer als heel EU bij elkaar met hun 175 miljoen.........DUBBEL!!! aan de Verenigde Naties. De Verenigde Staten zegden 380 miljoen dollar toe voor vooral steun aan getroffen kinderen, aldus de Britse krant The Guardian woensdag. In totaal heeft de Verenigde Staten daarmee in drie jaar 1,7 miljard dollar uitgetrokken voor humanitaire hulp aan Syrië.

Marokko, SA, Qatar etc..............hebben ook op alle fronten geholpen vanaf dag 1 en spelen de leidende rol in humanitaire hulp in Syrië.

Nederland hoort wel in top 4 van de EU........... en een duimpje dat mag ook wel gezegd worden!!!

Maar de Moslims geven meer dan de VS en EU bij elkaar........overheden doneren en allerlei stichtingen en alle Moskeeën die doneren.............dus wees niet te blij en dam je arrogantie een beetje in, moet wel zeggen dat de EU en de VS helpen.......met name de oppositie en de burgers.

En met het druk zetten van terrorist assad spelen ook de Arabieren je weet wel....... de Arabische Liga een Leidende rol........weet je nog?

Je maakt wel erg veel fouten jongen en haal rustig adem.

30-07-2014, 18:45

Citaat door MachoMan:
Niet waar pipo, dat zijn de oliestaat Koeweit en de Verenigde Staten, zij hebben woensdag j.l miljoenen toegezegd voor humanitaire hulp aan het door de burgeroorlog verscheurde Syrië. De oliestaat beloofde 500 miljoen dollar (ruim 365 miljoen euro) zie je............enkel 1 Arabische land meer als heel EU bij elkaar met hun 175 miljoen.........DUBBEL!!! aan de Verenigde Naties. De Verenigde Staten zegden 380 miljoen dollar toe voor vooral steun aan getroffen kinderen, aldus de Britse krant The Guardian woensdag. In totaal heeft de Verenigde Staten daarmee in drie jaar 1,7 miljard dollar uitgetrokken voor humanitaire hulp aan Syrië.

Marokko, SA, Qatar etc..............hebben ook op alle fronten geholpen vanaf dag 1 en spelen de leidende rol in humanitaire hulp in Syrië.

Nederland hoort wel in top 4 van de EU........... en een duimpje dat mag ook wel gezegd worden!!!

Maar de Moslims geven meer dan de VS en EU bij elkaar........overheden doneren en allerlei stichtingen en alle Moskeeën die doneren.............dus wees niet te blij en dam je arrogantie een beetje in, moet wel zeggen dat de EU en de VS helpen.......met name de oppositie en de burgers.

En met het druk zetten van terrorist assad spelen ook de Arabieren je weet wel....... de Arabische Liga een Leidende rol........Brahimi&co...weet je nog?

Je maakt wel erg veel fouten jongen en haal rustig adem.
Hoe voelt het om bijna gelijk te hebben?
De EU en de VS hebben meer gedoneerd (LETOP niet belooft) en Arabische landen hebben vooral dingen belooft.
Zo klaagde de VN vervolgens over het uitblijven van steun en wat denk je? Ja juist het waren de Arabische landen die hun beloftes niet na kwamen.

Kijk maar op de website van de VN daar blijkt uit een verslag dat Arabische landen uiteindelijk minder "AID" verleend hebben.
Misschien dat de toegezegde steun voor terroristen was ofzo?!? Maar het heeft de burgers van syrie zeker niet bereikt,

oud nieuwsbericht van de volkskrant die dit bevestigd

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/13828/Burgeroorlog-in-Syrie/article/detail/3631927/2014/04/09/VN-donorlanden-komen-beloften-Syrie-niet-na-voedselhulp-verminderd.dhtml


Bewijs maar dat de Arabische landen meer gedaan hebben dan de EU en VS bij elkaar. En donaties van moskeeën en stichtingen? Laat mij niet lachen, iedereen steunt nu de Palestijnen en is syrie vergeten.

Maar weetje wat? Laten we weer gewoon ontkennen en doen alsof de Arabische wereld echt Syrië steunt.

De Arabische liga stuurt als grap Brahimi&co, terwijl de VS en EU op luchtaanvallen doelen.
Het was het westen die Assad wou uitschakelen en niet de Arabische landen die niet verder kwamen dan praten en loze beloftes.

30-07-2014, 18:51



Citaat:
Arabische liga dient zelf in te grijpen in Syrie
'Voor de zoveelste keer steekt het Westen zich in een wespennest, terwijl de belangrijkste spelers buitenspel blijven'

Elke keer is het ergens misgaat op deze planeet, staat het Westen voorop om militair in te grijpen. Nu is Syrië aan de beurt. De Arabische Liga juicht het toe, maar steekt verder geen vinger uit. Moet het Westen ingrijpen of wordt het niet eens tijd dat de buurlanden zelf hun vingers branden?
Ondanks het feit dat de VN inspecteurs nog geen hard bewijs hebben gevonden dat er een chemische aanval heeft plaatsgevonden, laat staan wie er schuldig is, staat het Westen met de VS, Engeland en Frankrijk voorop om militair in te grijpen in Syrië. Dat lot heeft het Westen zelf over zich afgeroepen door een rode streep te trekken bij gebruik van chemische wapens. Hoe verschrikkelijk die wapens ook zijn, maar brandbommen en clustergranaten zijn net zo dodelijk en net zo verschrikkelijk in hun uitwerking op het menselijk lichaam. Het trekken van die rode streep suggereert dat er zoiets is als een ‘schone’ oorlog. Absurd natuurlijk.
Wapenleveranties
De houding van het het Westen zorgt ervoor dat de Arabische Liga achterover kan leunen, terwijl al jaren verschillende Arabische landen, grote wapenleveranties krijgen van de VS. Saoedi Arabië ontving in de periode 1950-2006 voor 79.8 miljard dollar aan wapenleveranties. Israël ontving in de vergelijkbare periode slechts 53.6 miljard dollar aan wapens. In 1993 kreeg Saoedi Arabië een van de grootste leveranties ooit. 72 F-15S straaljagers ter waarde van 9 miljard dollar werden in de periode 1993-1999 geleverd.

Landen als Saudi Arabië, Koeweit, Bahrein, V.A.E. en Oman krijgen regelmatig grote militaire steun van de Verenigde Staten, Frankrijk en Engeland. Hun legers zijn redelijk modern, al hebben ze weinig oorlogservaring. Desalniettemin doen ze ook geen enkele poging om deze actief in te zetten bij conflict beheersing. Ze gebruiken hun legers vooral om hun eigen bevolking onder controle te houden.
Tribale overwegingen
De rol van de leden van de Arabische liga is ook dubieus vanuit tribale overwegingen. Assad achterban is sjiitisch en onderdrukt de Soennieten en andere islamitische stromingen zoals salafisten, Alevieten en koerden. Saoedi Arabië heeft als hoofdstroming Soennitisch. Daarnaast is er in Saoedi Arabië grote steun voor het wahabisme, een puriteinse stroming. Binnen deze stroming is er grote steun voor de Moslimbroederschap en Al – Qaida. Ook in Oman is het Soennitisch dominant. Het vertrek van Assad zou de verschillende leden van de Arabische Liga niet slecht uit komen. De Arabische Liga was ook snel overtuigd dat Assad de chemische aanval had uitgevoerd, terwijl de bewijsvoering nog ontbrak.
Het Westen laat zich ondertussen voor het karretje spannen. Voor de zoveelste keer steekt het Westen zich in een wespennest, terwijl de belangrijkste spelers buitenspel blijven. Ja, ze zullen ongetwijfeld hun militaire vliegvelden en hun havens ter beschikking stellen, maar zelf ingrijpen is er niet bij. Ook al zijn hun legers minder bedreven, dat ontslaat de Arabische Liga er niet van om zelf orde op zaken te stellen in het Midden-Oosten. Desnoods met steun van het Westen, maar de Liga dient zelf het initiatief te nemen en voor te gaan in de eventuele strijd.
Je hebt helemaal gelijk Joop Laat die kneuzen van de Arabische Liga maar het karretje spannen en het initiatief nemen door hun legers in te zetten!!!


Moeten ze wel eerst hun jurken uittrekken en hun broeken dragen!!!

30-07-2014, 19:00

Citaat door MachoMan:
Je hebt helemaal gelijk Joop Laat die kneuzen van de Arabische Liga maar het karretje spannen en het initiatief nemen door hun legers in te zetten!!!


Moeten ze wel eerst hun jurken uittrekken en hun broeken dragen!!!
Gaan ze niet doen.

Syrie is door de Arabische Liga verwoest....
Ze hebben het land verpest door iedereen wapens te geven zodat groeperingen elkaar konden afmaken.
Maar gaven geen anti tank wapens of lucht steun, zodat ze Assad konden verslaan. Is dus hetzelfde alsof je iemand een stok geeft als hij bedreigt wordt door een vuurwapen.

Geld voor voedsel was teveel van het goede want dat werd slechts alleen maar belooft ipv echt gegeven.

Echt gewoon triest....
Als het een westers land was, dan waren er allang al luchtaanvallen uitgevoerd. Nee het moet via de Arabische liga, dus de zaak is al meteen verloren.

30-07-2014, 19:10

Citaat door discover_me:
Fout

De EU en de VS hebben de meeste steun verleend, de Arabische wereld niet eens een fractie.
Het enige wat de Arabische wereld veel heeft gedaan is terroristische tuig met wapens uitgerust en vrouwen zwanger achtergelaten in vluchtelingen kampen.

Vrijwel al het voedselsteun in syrie is afkomstig van de EU of VS, die landen hebben ook de meeste druk op Assad gezet.
Waar hebben die Arabische landen gedaan? Helemaal niks behalve minimaal geholpen.

Je denkt het allemaal te begrijpen maar in werkelijkheid begrijp je geen bal.
Hoezo fout? Arabische nieuwsbronnen hebben dit bevestigd. Of is alles fout wat niet in jouw straatje past?

VS verleent inderdaad steun aan landen. Het land dat haat en verderf zaait , klinkt logisch in de oren.

Pagina's : [1] 2