Bekijk volle/desktop versie : Op zoek naar oppas voor mijn dochter tijdens werkdagen



30-07-2014, 15:16
Binnenkort moet ik weer gaan werken en zal ik oppas voor mijn dochter moeten regelen. ik ben nu aan het oriënteren naar de mogelijkheden die er zijn. Ik heb gekeken naar kdv en gastouderbureau, maar vroeg me ook af er vrouwen die willen oppassen en niet aan een gastouderbureau zijn gebonden. Het liefst in omgeving rotterdam, schiedam en vlaardingen.

30-07-2014, 15:27


Voor een paar uurtjes eens in de zoveel tijd als je even weg gaat zou je een vaste oppas kunnen regelen, maar voor volle dagen zou ik echt kiezen voor iemand die weet wat ze doet, dus een kdv of een gastoudergezin. Gastouder kan je ook niet zomaar worden, die moeten ook gekeurd worden net als het huis. Dan weet je dat het er veilig is voor je kind.

30-07-2014, 21:17
Nou iemand die haar eigen kids heeft groot gebracht kan ook best oppassen, die hebben er ook wel verstand van.
Belangrijkste is dat de oppas betrouwbaar is in alle opzichten.

31-07-2014, 03:11
Voed je eigen kinderen op en blijf thuis en laat je man werken,,,,jullie komen heus wel rond met 1 inkomen

31-07-2014, 22:24


Tanger1977 wat een nutteloze reactie zeg.
Hoe kan jij nu weten of ze wel of niet rond kan komen met een salaris
Als alle gezinnen met een salaris konden rondkomen dan was alles wel koek en ei.
Elk moeder wil wel thuis blijven om de kids op te voeden maar niet iedereen heeft die luxe.

01-08-2014, 02:20

Citaat door LamiaNoor:
Tanger1977 wat een nutteloze reactie zeg.
Hoe kan jij nu weten of ze wel of niet rond kan komen met een salaris
Als alle gezinnen met een salaris konden rondkomen dan was alles wel koek en ei.
Elk moeder wil wel thuis blijven om de kids op te voeden maar niet iedereen heeft die luxe.
neem afstand van LUXE dan lukt jet zeker weten,,,,,ken genoeg mensen die van 1 inkomen leven en die mensen leven niet boven hun stand en alhamdolilah altijd eten op tafel

01-08-2014, 17:02
Salaam, Hoeveel heb je ervoor over? En om hoeveel dagen gaat het? Mijn moeder woont in Rotterdam en zou het eventueel wel kunnen doen. Ze heeft ervaring met oppassen.

01-08-2014, 23:53
Ik heb niet jaren gestudeerd om thuis te blijven met kinderen. Zoals ik aangaf ben ik me aan het oriënteren naar de mogelijkheden die er zijn.

02-08-2014, 00:24

Citaat door nejma_2000:
Ik heb niet jaren gestudeerd om thuis te blijven met kinderen. Zoals ik aangaf ben ik me aan het oriënteren naar de mogelijkheden die er zijn.
Waarom baar je kinderen dan, als accessoire ofzo? Vind dat zo n dooddoener.. Kijk dat je wilt werken etc ok ieder z'n keus, maar dat eeuwige ik heb niet voor niks gestudeerd alsof jij verschil maakt op deze verrotte aardkloot, als je morgen niet wakker wordt, zal niemand je missen van werk. Wat ik dus wil Zeggen: verlies essentie van het leven niet uit het oog, leef, geniet maar vergeet niet uiteindelijk gaan we allrmaal in hetzelfde witte doek de grond in.

03-08-2014, 13:34
Salaam aleikoum, ik begrijp precies wat je bedoeld. Kdv is allemaal zo duur en krijgt je kindje minder aandacht. Mijn kinderen zaten er ook op toen ze klein waren. Uiteindelijk zocht ik iemand die thuis bij mij of hen kon oppassen maar dat kon ik niet vinden. Dus de keuze gemaakt om voor me kindjes thuis te blijven. Ik woon in schiedam en ik zou het leuk vinden om vanuit huis te zorgen voor een kindje en een veilige opvang te bieden.

20-08-2014, 20:11
ik had dat probleem ook en heb mijn kids eerst op de opvang gehad maar vanwege slechte ervaringen hebben mijn kids nu een oppas die ik gewoon zo betaal. De kids hebben het naar hun zin en gaan niet huilend weg zoals voorheen het geval was. Mijn kleintjes zijn nu 4 dagen bij haar.

wb. de onzinnige opmerkingen met 1 loon heb je genoeg. dat is niet altijd zo, de zaak van mijn man liep niet goed en daardoor ben ik nu genoodzaakt te werken. geen tweede auto, geen vakanties en zuinig leven. Toch is het nog steeds moeilijk, dus de mensen die dit zeggen mogen onze schulden betalen dan blijf ik graag thuis....yeh onzin

21-08-2014, 04:31

Citaat door TANGER1977:
neem afstand van LUXE dan lukt jet zeker weten,,,,,ken genoeg mensen die van 1 inkomen leven en die mensen leven niet boven hun stand en alhamdolilah altijd eten op tafel
heerlijk deze reactie. GROOT GELIJK HEB JE

21-08-2014, 04:32



Citaat door nejma_2000:
Ik heb niet jaren gestudeerd om thuis te blijven met kinderen. Zoals ik aangaf ben ik me aan het oriënteren naar de mogelijkheden die er zijn.
Ik heb medelijden met je kindjes. Kijk hoe je over hun praat.