Bekijk volle/desktop versie : vasten of inhalen ??



24-07-2014, 11:38
[ fajr is hier op de kalander 3.22 ik had om 3.24 rennie ingenomen . ik had rennie in mij mond toen ik de kalander ging kijken hoelaat het fajr was. en daarna heb ik mij rennie helemaal opgegeten ik wou het niet terug spugen was bang dat ik de volgende dag maagzuur zou krijgen. . dus moet ik nou doorvasten of inhalen??

24-07-2014, 12:14


Er zijn overleveringen dat de sahaba door aten totdat de adhan afgelopen was.

24-07-2014, 12:38
Ik denk dat het om de intentie gaat. Jij nam de pil, ging kijken en zag dat fadjr al voorbij was. Maar toch ging jij door met dooreten van de pil. Dus ik ben bang dat je moet inhalen. Moge Allah me vergeven als ik iets verkeerds zeg, maar als je helder nadenkt dan denk ik dat dit het antwoord is.

Je had ook de pil kunnen uitspugen, en zeggen biesmillah, het is nu tijd, moge Allah me behoeden voor maagzuur, amien.

24-07-2014, 12:54
niemand die het weet?? heb net soenah moskee proberen te bellen helaas nemen ze niet op

24-07-2014, 12:55


Ik neem aan dat jij gewoon moet vasten. Zou niet weten waarom jij nu gewoon zou mogen eten?


Allahou a3lam.

24-07-2014, 13:03

Citaat door Hadjabatata:
Ik neem aan dat jij gewoon moet vasten. Zou niet weten waarom jij nu gewoon zou mogen eten?


Allahou a3lam.
omdat ik bewust was toen ik de tijd zag op de kalander en dat ik alsnog het rennie dat ik in mij mond had niet terug had gespuugd maar door had geslikt

25-07-2014, 14:32
Je dient sowieso de dag te vasten en mee te doen omdat het ramadan is, al heb je de rennie (bewust) doorgeslikt. En later de dag alsnog inhalen, Allah weet het Best.