Bekijk volle/desktop versie : clubs met grootste tenuedeals (foto)



23-07-2014, 23:48

24-07-2014, 02:15


Roma en Napoli doen gewoon met de grote jongens mee.
Ook petje af voor Puma.

Ze zeggen dit is nog niets, ze zijn van plan om groter en groter te worden in de voetbalwereld.
Niet alleen de Cardiffs en de Newcastles van nu.

24-07-2014, 02:54
Waar is City

24-07-2014, 04:34
Zo een contract teken je voor 4 a 5 jaar en in sommige gevallen voor 10 jaar.
Denk dat de reden waarom je City niet ziet is omdat ze nog in een contract zitten van toen ze nog niet zo goed en groot waren.

Maar ik denk dat ze bij het vernieuwen straks of misschien zelfs bij verhuizing van merk, dat ze zo in de top 5 komen.
Al die grote merken zullen diep in de buidel tasten om op de borstkas te schitteren.

24-07-2014, 07:06



Citaat door rachid005:
op jaar basis halen real madrid en Barcelona meer op dan een manchester united. Dat komt omdat in het contract van united staat dat ze niks verdienen aan shirtverkoop. Terwijl real en barca juist een percentage hebben afgesproken

Hahahahahahaha


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

24-07-2014, 07:21

Citaat door rachid005:
op jaar basis halen real madrid en Barcelona meer op dan een manchester united. Dat komt omdat in het contract van united staat dat ze niks verdienen aan shirtverkoop. Terwijl real en barca juist een percentage hebben afgesproken
Klopt.
Zoiets legde een Espanyol fan me ook een keer uit.
Hij legde me ook uit hoe erg de haat daar is tussen Espanyol fans en de Barca fans.
Terwijl ze uit 1 stad komen maar dat is niet gek.

24-07-2014, 12:52

Citaat door rachid005:
Best wel dom eigenlijk van manchester hun hebben volgens mij 1 van de grootste zo niet de grootste achterban ter wereld. Ze konden beter minder geld vragen maar wel een percentage vragen. Zouden ze op veel meer komen
Wat een onzin,
United heeft ziekste sponsor deal in de geschiedenis niets dat daarbij in de buurt komt.
United krijgt 170 miljoen per seizoen, Barcelona bijvoorbeeld 35 miljoen ofzo.
Die schema klopt al sowieso niet dus wat United betreft.
Wil jij nou zeggen dat Barcelona in een seizoen 135 miljoen euro winst aan shirts maakt?
Laten wij zeggen in het meest extreme geval dat zij 50% pakken per shirt. dat is dus ongeveer 30 euro.
Dan moeten zij 4.5 miljoen shirts verkopen om bij het bedrag van United in de buurt te komen


Dat is dus niet zo;


Citaat:
Real Madrid en Manchester United zijn de afgelopen vijf jaar de populairste clubs ter wereld geweest, als dit wordt afgemeten aan het aantal shirts dat verkocht wordt. Van zowel de kampioen van Spanje als de Engelse grootmacht werden per jaar gemiddeld 1,4 miljoen officiële wedstrijdtricots verkocht.

Real en Man United bezetten daarmee een gedeelde eerste plaats in de ranglijst die Sportingintelligence heeft opgesteld. De club die in sportief opzicht het succesvolst was in de afgelopen vijf seizoenen, Barcelona, staat met 1,15 verkochte tenues per jaar op een derde plek. Champions League-winnaar Chelsea staat vierde (gemiddeld 910.000 shirts), gevolgd door Bayern München (jaarlijks 880.000 stuks)
Onzin dus wat jij zegt

25-07-2014, 16:28
Madrid zal vast wel een beter contract gaan regelen nu met Adidas. Ik denk niet dat zij achter willen blijven op Man United.