Bekijk volle/desktop versie : stel je voor...



Pagina's : [1] 2 3

23-07-2014, 18:54
je wilt trouwen..

wanneer ben je er nou klaar voor?

23-07-2014, 18:57


wanneer is iemand nou klaar om te trouwen buiten het feit dat hij/zij persoonlijke er klaar voor is.

23-07-2014, 19:03

Citaat door Tamr:
je wilt trouwen..

wanneer ben je er nou klaar voor?
KlaAr met studie vaste baan en uitgespeelt is

23-07-2014, 19:12
Wanneer je een vaste baan hebt, huisje en jij er persoonlijk klaar voor bent. Dat je je verantwoordelijkheden kent etc..

23-07-2014, 19:14


Als je fysiek en mentaal er klaar voor bent.
Kan je volwassen handelen en denken.
Ben je in staat om iemand mentaal te steunen en te motiveren etc
Van iemand een beter moslim& persoon willen maken dus verbeteren naar het goede( niet veranderen)
Voordat je gaat trouwen rust er ook een plicht op ons dat is dat je nageslacht et recht hebben op een goede islamitisch ouder
Dus je dient ook je huiswerk wat betreft opvoeding&aqlaaq etc al uitgevogeld te hebben zodat als er een huwelijkskandidaat gevonden word dit besproken kan worden en je het eens kan worden.
Niet pas na de bruiloft en wrijving en botsingen komen.

Wat ook heel belangrijk is goed gedrag vind ik persoonlijk dus eersy jezelf opvoeden jezelf jet goede aanleren en goede eigenschappen ontwikkelen en nastreven zodat het een gewoonte word en je toekomstige hiervan de vruchten ervan zal plukken.
Trouwen is niet in mijn ogen het feest alleen en samenwonen en kinderen krijgen.
Het is eerst jezelf opvoeden en dan pas het huwelijk intreden zodat je iemand geen onrecht zal aandoen en je als doel een gezegend islamitische gezin kunt opbouwen.


En natuurlijk zaken zoals een woning,baan etc

23-07-2014, 19:15

Citaat door Mistery-women:
KlaAr met studie vaste baan en uitgespeelt is
mensen die spelen, zijn nooit uitgespeeld

23-07-2014, 19:17

Citaat door secondchance:
Als je fysiek en mentaal er klaar voor bent.
Kan je volwassen handelen en denken.
Ben je in staat om iemand mentaal te steunen en te motiveren etc
Van iemand een beter moslim& persoon willen maken dus verbeteren naar het goede( niet veranderen)
Voordat je gaat trouwen rust er ook een plicht op ons dat is dat je nageslacht et recht hebben op een goede islamitisch ouder
Dus je dient ook je huiswerk wat betreft opvoeding&aqlaaq etc al uitgevogeld te hebben zodat als er een huwelijkskandidaat gevonden word dit besproken kan worden en je het eens kan worden.
Niet pas na de bruiloft en wrijving en botsingen komen.

Wat ook heel belangrijk is goed gedrag vind ik persoonlijk dus eersy jezelf opvoeden jezelf jet goede aanleren en goede eigenschappen ontwikkelen en nastreven zodat het een gewoonte word en je toekomstige hiervan de vruchten ervan zal plukken.
Trouwen is niet in mijn ogen het feest alleen en samenwonen en kinderen krijgen.
Het is eerst jezelf opvoeden en dan pas het huwelijk intreden zodat je iemand geen onrecht zal aandoen en je als doel een gezegend islamitische gezin kunt opbouwen.


En natuurlijk zaken zoals een woning,baan etc
dat eerste gedeelte ben ik helemaal met je eens ook mooi gezegd trouwens mijn complimenten..

maar stel je voor dat het moeilijk is om aan een baan te komen in deze tijd?
en dat is enige wat niet wilt lukken?

23-07-2014, 19:28

Citaat door Tamr:
dat eerste gedeelte ben ik helemaal met je eens ook mooi gezegd trouwens mijn complimenten..

maar stel je voor dat het moeilijk is om aan een baan te komen in deze tijd?
en dat is enige wat niet wilt lukken?
Zonder baan kun je haar niet onderhouden, dus wat denk je? Tenzij je dat wel kunt, maar dan moet je wel hard gaan zoeken naar een baan.

23-07-2014, 19:31

Citaat door DEUGNIET:
mensen die spelen, zijn nooit uitgespeeld
Ow jawel hoor

23-07-2014, 19:32

Citaat door ssweetgirl:
Zonder baan kun je haar niet onderhouden, dus wat denk je? Tenzij je dat wel kunt, maar dan moet je wel hard gaan zoeken naar een baan.
het is geen huisdier wat je neemt wat je moet onderhouden..

er zijn genoeg mogelijkheden en natuurlijk moet je opzoek gaan naar een baan en je best blijven doen ook werk wat misschien niet bij je past..

maar stel je voor je trouwt met iemand met een vaste baan en hij word ontslagen? dan heb je een werkloze man ga je hem dan ook verlaten of zo?

23-07-2014, 19:32

Citaat door ssweetgirl:
Zonder baan kun je haar niet onderhouden, dus wat denk je? Tenzij je dat wel kunt, maar dan moet je wel hard gaan zoeken naar een baan.
met uitkering kan je er ook uitkomen.

23-07-2014, 19:35
Heb je gespaard om haar een bruidsschat en een walima te bekostigen.
Maar nog heen vaste baan door de crisis en je moet het maar doen met wat je hebt.
Dan kan je trouwen maar dit hangt van de vrouw af.
In mijn ogen is dat niet erg want je kan ook je baan verliezen na het huwelijk.
Toon je echt dat je bezig bent en volwassen dan moet dat geen probleem zijn.
Dat betekent niet dat je niet klaar bent voor het huwelijk is buiten je macht.
Dan maar doen met hetgeen wat je opdat moment aan inkomsten krijgt en zuiniger leven tot je wat beters vind

23-07-2014, 19:37



Citaat door Tamr:
het is geen huisdier wat je neemt wat je moet onderhouden..

er zijn genoeg mogelijkheden en natuurlijk moet je opzoek gaan naar een baan en je best blijven doen ook werk wat misschien niet bij je past..

maar stel je voor je trouwt met iemand met een vaste baan en hij word ontslagen? dan heb je een werkloze man ga je hem dan ook verlaten of zo?

Je dient haar te onderhouden, met je huisdier. Als je als man die verantwoordelijkheid niet wilt nemen kun je beter niet trouwen. Ik was een uitkering ff vergeten Deugniet deugt toch wel.

Citaat door DEUGNIET:
met uitkering kan je er ook uitkomen.
Klopt, my bad. Maar niet iedereen heeft er recht op. Als de man maar laat zien dat hij z'n best doet, dan is die uitkering niet erg.

23-07-2014, 19:40

Citaat door Mistery-women:
Ow jawel hoor
denk je.


Citaat door ssweetgirl:
Je dient haar te onderhouden, met je huisdier. Als je als man die verantwoordelijkheid niet wilt nemen kun je beter niet trouwen. Ik was een uitkering ff vergeten Deugniet deugt toch wel.

Klopt, my bad. Maar niet iedereen heeft er recht op. Als de man maar laat zien dat hij z'n best doet, dan is die uitkering niet erg.
klopt, niet iedereen heeft er recht op.

23-07-2014, 19:41

Citaat door secondchance:
Heb je gespaard om haar een bruidsschat en een walima te bekostigen.
Maar nog heen vaste baan door de crisis en je moet het maar doen met wat je hebt.
Dan kan je trouwen maar dit hangt van de vrouw af.
In mijn ogen is dat niet erg want je kan ook je baan verliezen na het huwelijk.
Toon je echt dat je bezig bent en volwassen dan moet dat geen probleem zijn.
Dat betekent niet dat je niet klaar bent voor het huwelijk is buiten je macht.
Dan maar doen met hetgeen wat je opdat moment aan inkomsten krijgt en zuiniger leven tot je wat beters vind


ja bruidschat en walima hoeven ook niet veel te kosten jammer genoeg zijn vrouwe van tegenwoordig veel eisend voor mensen die op een halal manier willen trouwen.

Citaat door ssweetgirl:
Je dient haar te onderhouden, met je huisdier. Als je als man die verantwoordelijkheid niet wilt nemen kun je beter niet trouwen. Ik was een uitkering ff vergeten Deugniet deugt toch wel.

Klopt, my bad. Maar niet iedereen heeft er recht op. Als de man maar laat zien dat hij z'n best doet, dan is die uitkering niet erg.
ghair in sha Allah

Pagina's : [1] 2 3