Bekijk volle/desktop versie : ff over die vliegtuigcrash hè



Pagina's : [1] 2 3

22-07-2014, 20:02
Stel voor je zit gezellig in een vliegtuig samen met jouw ouders zussen en broers en dan bam jullie worden Door een raket geraakt. Hoe zou je op dat moment afscheid van je familie en hun van je kunnen nemen terwijl je weet dat jullie gaan neerstorten. Brrrr krijg echt koude rillingen van

22-07-2014, 20:14



Citaat door BerberseBroeder:
Stel voor je zit gezellig in een vliegtuig samen met jouw ouders zussen en broers en dan bam jullie worden Door een raket geraakt. Hoe zou je op dat moment afscheid van je familie en hun van je kunnen nemen terwijl je weet dat jullie gaan neerstorten. Brrrr krijg echt koude rillingen van
ik zou ze leren la illaha ilalllaah te zeggen of een betere dua... in het paradijs kunnen we elkaar toch nog wel zien in shaa Allaah

22-07-2014, 20:16

Citaat door Sulaimann:
ik zou ze leren la illaha ilalllaah te zeggen of een betere dua... in het paradijs kunnen we elkaar toch nog wel zien in shaa Allaah
kent jouw familie nog niet la ilaha illa Allah?

22-07-2014, 20:18

Citaat door BerberseBroeder:
kent jouw familie nog niet la ilaha illa Allah?
ik bedoel, als ze geen kennis hadden over die dua vlak voor je dood dan zou ik ze dat leren... of ik zou ze dat herinneren ipv paniek..

22-07-2014, 20:18



Citaat door BerberseBroeder:
Stel voor je zit gezellig in een vliegtuig samen met jouw ouders zussen en broers en dan bam jullie worden Door een raket geraakt. Hoe zou je op dat moment afscheid van je familie en hun van je kunnen nemen terwijl je weet dat jullie gaan neerstorten. Brrrr krijg echt koude rillingen van
Ik zou mijn moeder omhelzen en zeggen dat ik van niemand op de wereld zoveel hou als van haar.

22-07-2014, 20:23
Vliegtuig is in de lucht al ontploft. Ik denk niet dat er tijd is geweest om te beseffen wat er gebeurde. Die waren op slag dood denk ik.

22-07-2014, 20:25

Citaat door lotte:
Ik zou mijn moeder omhelzen en zeggen dat ik van niemand op de wereld zoveel hou als van haar.
Zoiets zou ik ook doen. Maar in dit geval heeft denk ik niemand nog wat kunnen zeggen. Ik denk dat ze gewoon gezellig aan het kletsen waren over hun heerlijke vakantie en dat ineens die vliegtuig uitelkaar is geknald nog voor ze besef hadden wat er gebeurde.

22-07-2014, 20:25
Ik denk dat niemand denkt aan afscheid nemen opdat moment over überhaupt aan een ander.
Eerder aan de shahadah en Allaah gedenken en ieder voor zich en dat je doodgaat.
Maar mocht ik toch helder kunnen nadenken in zo n situatie dan zou ik ze doen denken aan allaah en ze herinneren dat ze om vergiffenis moeten vragen en de shahadah moeten uitspreken.

22-07-2014, 20:27

Citaat door Advies2627:
Zoiets zou ik ook doen. Maar in dit geval heeft denk ik niemand nog wat kunnen zeggen. Ik denk dat ze gewoon gezellig aan het kletsen waren over hun heerlijke vakantie en dat ineens die vliegtuig uit elkaar is geknald nog voor ze besef hadden wat er gebeurde.
Misschien is dat ook maar beter. Hoe vreselijk is dat, als je gewoon weet dat je over een enkele seconden/minuten dood gaat.

22-07-2014, 20:34
Dua dua en nog méér dua's verrichten is dan ook het enige wat in me opkomt, we ontkomen er niet aan beste BB!

22-07-2014, 20:59
Dat is echt een nachtmerrie. Ik zou tegen me gezin zeggen dat ik van niemand zoveel heb gehouden als van hun en ze bedanken voor alles. Dan zou ik de sahada blijven herhalen.

22-07-2014, 21:03

Citaat door Esalam:
Dat is echt een nachtmerrie. Ik zou tegen me gezin zeggen dat ik van niemand zoveel heb gehouden als van hun en ze bedanken voor alles. Dan zou ik de sahada blijven herhalen.
Wat is de sahada eigenlijk, zie veel mensen dat opschrijven. Een gebed voordat je sterft?

22-07-2014, 22:26


ik denk niet dat je daar veel van zult merken, lijkt mij iets net net als dood gaan tijdens je slaap. een betere dood kun je niet wensen. maar de les die je hieruit kunt trekken is dat de overheid geen 100% zorg draagt over jouw veiligheid. het is belangrijk om altijd scherp te zijn in je eigen onderzoekingen wanneer je iets onderneemt, zoals het nemen van een vlucht.

22-07-2014, 23:25

Citaat door lotte:
Wat is de sahada eigenlijk, zie veel mensen dat opschrijven. Een gebed voordat je sterft?
Om tot de islam toe te treden, dien jexde shahada
geloofsgetuigenis) uit te spreken. Met het uitspreken van de shahada getuig je dat er geen god is die aanbeden mag worden, behalve Allah en je getuigt dat Mohammed (vrede zij met hem) Zijn dienaar is en Zijn Boodschapper. De shahada wordt als volgt uitgesproken:
Shahada in het Arabisch
أَشْـهَدُ أَنْ لا إِلـهَ إِلاّ الله ، وَأَشْـهَدُ أَنَّ مُحَمّـداً عَبْـدُهُ وَرَسـولُه
Vertaling van de shahada
Ik getuig dat er geen god is die het recht heeft aanbeden te worden behalve Allah, en ik getuig dat MohammedxZijn dienaar en Boodschapper is. x
Uitspraak van de shahada
Eshhedoe an laa ilaha illallah, wa eshhedoe enna moehammaden abdoehoe wa rasoeloeh.
Extra informatie over de islamitische geloofsgetuigenis
De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: “De islam is op vijf (zuilen) gebouwd: getuigen dat er geen god is (die het recht heeft aanbeden te worden) dan Allah en dat Mohammed de Boodschapper van Allah is (shahada), het verrichten van de gebeden, het betalen van de zakaat, het verrichten van de bedevaart naar het Huis (in Mekka) en het vasten in Ramadaan.” (Hadith Nawawi 3, Boekhaarie en Moeslim).
Het uitspreken van de shahada behoort dus tot de vijf zuilen van islam en wordt ook wel alsxde belangrijkste pilaar gezien. Wannaar deze belangrijkste pilaar omvalt, valt het hele geloof om. Immers, zonder het geloven in de shahada is er geen geloof. Het uitspreken van de shahada dient dus ook gepaard te gaan met een rotsvast geloof erin.xEveneensxdient dit geloof ten uitvoer gebrachtxte worden in uitspraken en daden.
We kunnen de shahada in twee delen verdelen. Het eerste deel van de shahadax’Ik getuig dat er geen god is die het recht heeft aanbeden te worden behalve Allah’,xbestaat uit een ontkenning en een bevestiging. Allereerst ontkennen we dat er geen andere god is die aanbeden mag worden. We sluiten hiermee alle goden uit en maken daarna slechts één uitzondering: we bevestigen dat Allah dit recht wel heeft. We bevestigen dus dat Allah de Enige is die aanbeden mag worden.
Daarna bevestigen en getuigenxwe met het tweede deel van de shahada dat Mohammed (vrede zij met hem) de dienaar en de Boodschapper is van Allah. En daarmee erkennen we dat we geloven in Mohammed als Profeet (vrede zij met hem). Dit geloven houdt natuurlijk ook in dat we zijn voorbeeld volgen, hij weet als Profeet van Allah immers het beste hoe we Allah kunnen behagen.

22-07-2014, 23:27

Citaat door Advies2627:
Zoiets zou ik ook doen. Maar in dit geval heeft denk ik niemand nog wat kunnen zeggen. Ik denk dat ze gewoon gezellig aan het kletsen waren over hun heerlijke vakantie en dat ineens die vliegtuig uitelkaar is geknald nog voor ze besef hadden wat er gebeurde.
Zoiets denk ik ook.

Pagina's : [1] 2 3