Bekijk volle/desktop versie : Een vraag aan vrouwen



Pagina's : [1] 2 3 4 5

22-07-2014, 15:14

Citaat door AlZawahiri:
Ik vraag mij serieus af waarom de meiden in Nederland hun partner niet uit het land van herkomst halen, ze hebben een vaste baan en een goed inkomen, dus voor hun is dat geen enkel probleem. Enkel de visa en een beetje geduld hebben voordat je kersverse echtgenoot in de armen kunt sluiten. Want laten we eerlijk zijn, in Nederland is de kans klein, maar dan zo wanhopig wachten, terwijl daar in Marokko betere mannen rondlopen.

Houd mijn topic schoon alstu.
.

22-07-2014, 15:24


Hoezo is in Nederland de kans klein? En denk je dat mannen van Marokko als honden zitten te wachten op een meisje van hier?
Times change.

22-07-2014, 15:25

Citaat door AlZawahiri:
Ik vraag mij serieus af waarom de meiden in Nederland hun partner niet uit het land van herkomst halen, ze hebben een vaste baan en een goed inkomen, dus voor hun is dat geen enkel probleem. Enkel de visa en een beetje geduld hebben voordat je kersverse echtgenoot in de armen kunt sluiten. Want laten we eerlijk zijn, in Nederland is de kans klein, maar dan zo wanhopig wachten, terwijl daar in Marokko betere mannen rondlopen.

Houd mijn topic schoon alstu.
Verschillende factoren spelen een rol en uiteindelijk is er geen enkele zekerheid dat met een partner van land van herkomst het beter gaat werken.

De taal is een probleem. Weinig spreken vlot/goed/zeer goed het Arabisch/Tmazight om een normale conversatie aan te gaan. Opvattingen verschillen, daar waar de man van land van herkomst wenst dat zijn vrouw niet werkt, ijvert de Marokkaanse Nederlandse vrouw juist voor emancipatie en gelijkheid. Inkomsten versus uitgaven is een groot verschil, en behalen van doelen verschilt ook. De angst natuurlijk dat het gaat om een verblijf i.p.v. de persoon in kwestie.

22-07-2014, 15:40
Heel simpel, spreek nauwelijks de taal. Dus communicatie is erg lastig

22-07-2014, 15:47


No money, no honey..

22-07-2014, 15:50

Citaat door AlZawahiri:
Dat niet, maar je hebt er ook mannen die een goed meid herkennen en familie speelt natuurlijk een grote rol. Zodra ze weten dat ze een Bentnass is en van goede huize, dan zal dat geen probleem zijn.
Oke, maar dat heeft niets met Marokko of Nederland te maken of met gericht opzoek zijn.

22-07-2014, 15:50

Citaat door AlZawahiri:
Dat klopt allemaal.

Maar stel dat een goed gestudeerde, goed uitziende man je hand zou komen vragen tijdens de vakantie en je ouders zijn tevreden met hem en over zijn familie, zou je echt niet een kans geven. Ik het leven heb je geen enkel zekerheid. Alle verschillen vallen toch te overbruggen, zolang jullie bereid zijn water bij de wijn willen doen.
Naar aanleiding van een lid hier, heb ik afgelopen tijd opgelet in Marokko (land van herkomst) en zoveel verschil is er niet in normen en waarden. Daar waar familiebanden, respect, schaamte, bescheidenheid hoog in het vaandel, lijkt het nu hetzelfde.

Waarom zou een afgestudeerde bij voorbaat willen emigreren naar een vrouw die hij niet kent, een land dat onbekend is?

Tijdens de vakantie lijkt alles zonnig en aangenaam, tot de harde realiteit in september anders piept.

Water bij de wijn doen en verschillen overbruggen kan toch perfect met 2 mensen uit dezelfde omgeving/gewoontes?

22-07-2014, 15:54
Haha zodat hij van de helft van haar inkomen leeft. Net of ze een kind moet onderhouden.

22-07-2014, 16:05

Citaat door AlZawahiri:
Al ben je afgestudeerd in Marokko, dan heb je nog geen zekerheid op een baan, verder heb je daar weinig mogelijkheden om verder te groeien in je baan als in Nederland. Dan heb ik nog niet eens over de mogelijkheden voor de kinderen, want men denkt niet enkel aan zichzelf, maar ook aan zijn kinderen. Al met al is de keuze heel makkelijk gemaakt.

Maar waarom denken de meiden altijd dat de mannen trouwens om papier, dat is zo achter gehaald.
Mag ik dan afleiden dat jouw conclusie toch is dat het in eerste instantie om een beter leven gaat en niet 'de liefde van je leven' (niet dat ik daarin geloof maar soit).

Mocht het in mijn bereik zijn, ik zou iedereen een betere toekomst gunnen, maar iemand overhalen van het land van herkomst is quasi voor 50% een beter leven, en tegenwoordig gaat dit enkel gepaard met gezinshereniging.

Weinig vrouwen staan te springen om zich voor 50% geliefd te vinden. De mannen daarentegen is iets gemakkelijker, zij leiden meestal een losbandig leven en denken een onschuldig meisje van ginder te nemen die voor het hele huishouden gaat zorgen en voor het huishouden van de moeder en de andere broers en zussen.

Heb je de vrouwen van hier al ginder zien paraderen?

22-07-2014, 16:07

Citaat door AlZawahiri:
Al ben je afgestudeerd in Marokko, dan heb je nog geen zekerheid op een baan, verder heb je daar weinig mogelijkheden om verder te groeien in je baan als in Nederland. Dan heb ik nog niet eens over de mogelijkheden voor de kinderen, want men denkt niet enkel aan zichzelf, maar ook aan zijn kinderen. Al met al is de keuze heel makkelijk gemaakt.

Maar waarom denken de meiden altijd dat de mannen trouwens om papier, dat is zo achter gehaald.
In NL heb je ook de zekerheid van een baan niet. Zelfs voor Nederlanders is het al heel moeilijk om aan een baan te komen, laat staan voor iemand die uit Marokko komt en de Nederlandse taal niet machtig is.

22-07-2014, 16:08

Citaat door Aardigemeid26:
Houdt toch je bek dicht manwijf die je bent.
Vandaag is echt mijn geluksdag!!! More more more!

22-07-2014, 16:11

Citaat door lotte:
In NL heb je ook de zekerheid van een baan niet. Zelfs voor Nederlanders is het al heel moeilijk om aan een baan te komen, laat staan voor iemand die uit Marokko komt en de Nederlandse taal niet machtig is.
Alsof Nederlands de enige taal is om te kunnen werken. Nederlanders kunnen ook zo bekrompen zijn.

22-07-2014, 16:24



Citaat door AlZawahiri:
Niet enkel dat. Maar is het niet zo dat iedereen een beter leven wil of mogen geldt dat niet voor hen!

Geloof jij dan niet dat een man uit Marokko niet verliefd kan zijn op een meid in Nederland, dan heb je 't mis, want veel meiden zijn uit verliefdheid getrouwd met een man uit het land van herkomst. Dat mannen een losbandig leven leven klopt ook niet, alleen is het inderdaad voor hen wat makkelijker dan voor de vrouwen, want de man is het toch gewend al doen, qua papieren regelen, naar dokter mee gaan en buitenshuis werken en de vrouw hoeft zich enkel op het huishouden te richten. Wanneer een vrouw haar man uit Marokko haalt komt alles op haar rekening, zowel de werkzaamheden binnenhuis huis als buitenshuis.
Nergens geef ik aan of ik er wel of niet in geloof. Ik zie de dagelijkse dossiers waarbij man of vrouw uit het land van herkomst de dupe zijn of juist andersom.

Mijn mening? Is dat er TE denigrerend wordt neergekeken op iemand van ginder. Indien het een meisje is moet ze bijna als slaaf fungeren binnen de familie. Is het een man, dan moet hij blij zijn dat hij de oversteek mocht doen en moet pijpen naar de wensen van madame.

Indien je beter had gelezen, 2e alinea dat ik iedereen een betere toekomst gun.

22-07-2014, 16:34

Citaat door olifantje:
Alsof Nederlands de enige taal is om te kunnen werken. Nederlanders kunnen ook zo bekrompen zijn.
Wat is daar bekrompen aan? Voor de meeste banen is het gewoon nodig dat je relevante kennis hebt van de Nederlandse taal. En als die man hier wil komen wonen, dan lijkt me dat ook één van de eerste dingen waar je op in zet.
Feit is gewoon dat het wel even duurt voordat iemand een taal compleet onder de knie heeft.

En qua banen.... waarom zou een bedrijf voorrang geven aan iemand uit Marokko i.p.v. iemand die al in NL woont, hier een opleiding heeft genoten, weet van het reilen en zeilen hier in NL......
Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar ik denk niet dat zo'n man hier snel aan de bak komt. En zeker niet in deze tijd.

22-07-2014, 16:47

Citaat door AlZawahiri:
Weet jij wel hoeveel Spanjaarden, Grieken, Fransen enz. naar Nederland komen om hier te werken, wil je mij wijs maken dat zij de taal wel machtig zijn! Jullie zijn gewoon een hypocriet volkje. Zelfs de Marokkaanse jongeren hebben niet eens kans op een baan, terwijl die gasten uit Europese landen geen enkel probleem ondervinden in zoeken naar een baan.
Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in. Zoveel mensen die hier al jarenlang wonen die niet eens een baan hebben. Waarom zou je dan nog meer mensen hier naartoe halen voor een baan?
Dan kun je toch beter eerst de mensen die hier al wonen van een baan voorzien?

Pagina's : [1] 2 3 4 5