Bekijk volle/desktop versie : Zijn Graf Tombe's haram?



Pagina's : [1] 2 3

22-07-2014, 01:37
Zijn de graftombes haram?
Zo ja waarom?
Overigens waarom zijn er in Marokko zoveel graftombes....?
Een graftombe aanbeden is shirq, dus verboden!
Diegene die hulp zoekt bij de graftombes en de dode in graftombe gelijksteld aan Allah en om hulp zoekt is een dwalende!
Ik ken geen ander land waar graftombes als heilzaam plek worden bezocht.

22-07-2014, 03:02


Imaam Qurtubi Al-Maliki, de grote tafseer geleerde zegt in al-Jaami' li Ahkaam il-Qur'an bij zijn uitleg over Surah al-Kahf vers 21:

فاتخاذ المساجد على القبور والصلاة فيها والبناء عليها، إلى غير ذلك مما تضمنته السنة من النهي عنه ممنوع لا يجوز؛ ... قال علماؤنا: وهذا يحرم على المسلمين أن يتخذوا قبور الأنبياء والعلماء مساجد
[/SIZE]

Het nemen van plekken van aanbidding op de graven, hierin bidden, het bouwen hierover en zulk soort zaken vallen onder dat wat de Soennah verboden heeft, het is niet toegestaan, verboden... onze geleerden hebben gezegd: ''En dit is niet toegestaan voor de Moslims, dat zij de graven van hun Profeten en geleerden als plekken van aanbidding nemen.''

Met onze geleerden bedoelt hij hier de Maaliki Fuqaha.


Daarna brengt hij overleveringen als bewijs:

[SIZE="3"]وروى مسلم عن جابر قال: نهي رسول الله صلى الله عليه وسلم أن يجصص القبر وأن يقعد عليه وأن يبنى عليه. وخرجه أبو داود والترمذي أيضا عن جابر قال: نهى رسول الله صلى الله عليه وسلم صلى أن تجصص القبور وأن يكتب عليها وأن يبنى عليها وأن توطأ. قال الترمذي: هذا حديث حسن صحيح. وروى الصحيح عن أبي الهياج الأسدي قال قال لي علي بن أبي طالب: ألا أبعثك على ما بعثني عليه رسول الله صلى الله عليه وسلم: ألا تدع تمثالا إلا طمسته ولا قبرا مشرفا إلا سويته - في رواية - ولا صورة إلا طمستها. وأخرجه أبو داود والترمذي.


En Muslim (van Sahieh Muslim) leverde over van Jaabir die zei: ''De Boodschapper van Allah (sallallaahu alayhi wasallam) verbood het pleisteren van de graven, erop zitten en het bouwen erover'' ... en in de Sahih (Bukhari) van Abu al-Hayaaj al-Asadee die zei: Ali (ibn Abu Talib) zei. ''Zal ik jou niet sturen zoals de Boodschapper van Allah (sallallaahu alayhi wasallam) mij stuurde? Dat jij geen enkele afgod laat behalve dat je hem vernietigd, en dat jij geen verhoogd graf laat behalve dat jij hem met de grond gelijk maakt.'' - en in een overlevering, ''en ook geen afbeelding behalve dat je het vernietigd'' en het is ook overgeleverd door Abu Dawood en Al-Tirmidhi




Imaam Maalik in "al-Mudawannah", wat de kern van de Maaliki Fiqh is





(Hij zei) En Maalik zei, ''Ik verafschuw het pleisteren van de graven, erover bouwen en deze steen die erover wordt geplaatst'' ... Bakr bin Sawaadah zei, ''Als er graven zijn, dan moeten zij gelijk met de aarde zijn''.
Abu Zam'ah al-Balwaa, metgezel van de Profeet (sallallaahu alayhi wasallam) dat hij (Abu Zam'ah) dit (gelijk met de grond maken van de graven) beval met betrekking tot zijn graf als hij zou sterven.
Sahnoon zei, ''Deze overleveringen zijn betreffende het gelijk met de grond maken van ze (de graven), hoe zit het dan met degene die verlangt om eroverheen te bouwen?''



Zoals we dus kunnen zien, zijn hier duidelijke Ahadeeth over en tevens zijn de grote geleerden zoals Imaam Maalik en Qurtubi en evenals de Fuqaha van deze Madhab het er over eens dat de graven gelijk met de grond horen te zijn en tevens vernietigd dienen te worden, en dit nog maar de belichting vanuit 1 Madhab..


22-07-2014, 03:04


لا تخلسوا إلى القبور ولا تصلوا إليها

''Zit niet op de graven en bid niet in de richting ervan'' (Muslim en Ahmad)


نهى أن يجصص القبر وأن يبنى عليه

''Hij verbood het pleisteren van de graven en het bouwen erop'' (Muslim)

نهى أن يكتب على القبر شيء

''Hij verbood het schrijven van iets op de graven'' (At-Tirmidhie en Al-Haakim)


22-07-2014, 04:53
Poeh!

Op de begraafplaatsen in Marokko zag ik niks anders! Allemaal verhoogde graven, betegeld en versierd. De ene nog mooier en groter dan de ander.

Weten zij dat niet ofzo?

22-07-2014, 05:07


Een Turk die een ander Islamitisch land probeert zwart te maken, terwijl de homo's in Turkije elkaar gewoon op straat aflebberen en dat gewoon normaal is. Waar op meerdere plekken toegang werd geweigerd aan moslim vrouwen als zij een hoofddoek droegen, waar de helft van het land in Ali gelooft en hem hoger plaatsen dat de Profeet Mohammed saw, waar de helft van het land niet aan de ramadan doet en toch suikerfeest viert, waar meer als de helft nooit naar een moskee gaat omdat Ali daar vermoord is, waar het normaal is voor de vrouwen met hoofddoek een sigaret opsteekt en zo achter de kinderwagen loopt, want is niet meer als normaal bij de Turken...en zo kan ik wel f door gaan. Turken door en door vertyft!!

22-07-2014, 05:12

Citaat door JeWiltmeNiet:


لا تخلسوا إلى القبور ولا تصلوا إليها

''Zit niet op de graven en bid niet in de richting ervan'' (Muslim en Ahmad)


نهى أن يجصص القبر وأن يبنى عليه

''Hij verbood het pleisteren van de graven en het bouwen erop'' (Muslim)

نهى أن يكتب على القبر شيء

''Hij verbood het schrijven van iets op de graven'' (At-Tirmidhie en Al-Haakim)

Oohh mag je ook de naam niet schrijven?? Voor bezoekers..

22-07-2014, 05:14

Citaat door Al-Turkistan:
Zijn de graftombes haram?
Zo ja waarom?
Overigens waarom zijn er in Marokko zoveel graftombes....?
Een graftombe aanbeden is shirq, dus verboden!
Diegene die hulp zoekt bij de graftombes en de dode in graftombe gelijksteld aan Allah en om hulp zoekt is een dwalende!
Ik ken geen ander land waar graftombes als heilzaam plek worden bezocht.
Ik zou maar beter letten op je eigen land waar de travestieten en prostituees vrij op straat rondlopen. En waar ze gayparades en homohotels hebben voordat je comentaar op Marokko komt leveren .

22-07-2014, 05:24

Citaat door onlyhere:
U have talked..

Laatste tijd komen ze van alle hoeken en gaten hier plakken..en dan nog het lef hebben om kritiek te leveren.

Ga eerst je het onkruid in je eigen tuintje wieden voordat je het hebt over die van de buurman aan de overkant.
Dat tuintje is een giga bos en dat moet in de fik gestoken worden.

Komen hier omdat zij jaloers zijn, Turkse haat! Waarom zou je anders al die moeite doen, gewoon jaloezie

22-07-2014, 06:15
Ja ik ben een Turk die kritiek uit op de graftombes of op de site en zwarte maggie wat in Marokko veel word gedaan. Ik uit mijn kritiek niet uit omdat het om Marokko gaat, maar eerder omdat dit een site is dat over Marokko en Marokkanen gaat! Ik laat hier mijn verbazing zien wat ik in Marokko heb gezien. Geloof mij nou vele Turken zijn totaal niet bezig met Marokkanen. Maar vele Marokkanen wel met de Turken.
In Marokko zag ik Turkse series, Turkse producten, Turkse meubel zaken, Turkse muziek, Turkse traditioneel gehaakte hoofddoekjes etc. Het verbaasde mij dat Marokkanen die ik sprak zoveel afwisten over Turkije.
Naar mijn weten zijn ze in Turkije totaal niet bezig met Marokko. Eerder met Palestina in de Arabische wereld!
Maar ook de Turken die ik ken zijn niet bezig met Marokkanen.
Er is wat ik bij Marokkanen zie, helaas dat ik het zeg, AFGUNST!
Ik als moslim heb geleerd gun je broeder of je zuster.
Maar bij veel Marokkanen zie ik afgunst en haat!
Ook zag ik daden die niet door de beugel kan volgens de Islam. Overigens uit ik zelf ook kritiek op de Turkse moslims en Turkije waar nodig.

In je reactie naar mij kom je met onwaarheden en misschien wel vooroordelen en leugens met gedeeltelijke waarheden.
Is het soms je onderbuik gevoelens die je opsomt over Turken en Turkije. Laten we nou eerlijk zijn. Het zijn immers vaak de Marokkanen die Turken of anderen probeert zwart te maken om zichzelf misschien wel beter te voelen.
Genoeg ellende zou je kunnen zeggen bij de Marokkanen, maar geloof mij vele Marokkanen zelf zijn diegene die anderen zwart maken.

Je komt met onwaarheden. Hoe ga je je verantwoorden met de leugens tegenover Allah .
Je zegt bijvoorbeeld als volgt!
1. Dat in ander Islamitisch land probeert zwart te maken, terwijl de homo's in Turkije elkaar gewoon op straat aflebberen en dat gewoon normaal is.
Dit gedrag van homo's heb ik nooit gezien in Turkije!Ja ik geef toe dat er homo's zijn in Turkije.
Maar geloof mij nou, je moet is weten wat ik in Tanger, Casablanca, Marrakech zag.
Antwoord:
Marokko heeft de naam gekregen dat het de tweede Thailand zou zijn met mannen en vrouwen prostitue!
Ik vraag me dan af is dit de Islam in Marokko?
Ik weet dat dit niet de Islam is, maar laat ik maar reageren hoe jij het doet!
Laatst was er in Marokko nog een zien campagne waarvan selfies werden gemaakt! Vooral de seculiere en ongelovige Marokkanen zijn de onderdrukking van de overheid zat.
Ook was nog enkele weken geleden mensen in protest gegaan om tijdens de ramadan op straat te willen eten.
Is Marokko aan het seculariseren?
De Marokkanen hier zijn totaal niet de afspiegeling van Marokkanen in Marokko.
De. Riffijnen (Berbers) die je hier ziet vooral uit Nador en Al Hoceima of de bergdorpjes zijn in hun eigen wereld. Koning Hasan was misschien wel blij dat vele Berbers wegtrokke naar Europa!

Verder geef he aan!

2. Waar op meerdere plekken toegang werd geweigerd aan moslim vrouwen als zij een hoofddoek droegen,
Antwoord:
Ja dit werd inderdaad voorheen gedaan. Elhamdoulillah bestaat dit verbod niet meer!
Dit was een schande maar gelukkig is de verbod opgeheven.
In Arabische landen zoals Tunesië, voor de revolutie, was er nog strengere verbod op hoofddoek.
Maar als ik me niet vergis is in Marokko het dragen van hoofddoek ook niet mogelijk in bepaalde beroepsgroepen! Vergis ik me?!
Verder zie Allgerije met Boutalfika die moslims onderdrukt! Zie Egypte met Sisi de Schurk die de Moslim Broederschap monddood heeft gemaakt met martelingen , verkrachtingen etc!

Daarna zeg je als volgt!

3. Waar de helft van het land in Ali gelooft en hem hoger plaatsen dat de Profeet Mohammed saw,

Antwoord: ten eerste is overgrote deel van Turkije moslim en wel officieel behorend tot de Ahle Sunnah. Officieel 99% moslim!
De Turken zijn dus met een zeer overgroot deel soenitisch en volgen de leerschool (Madheb) van Imam Azam Abu Hanafi.
Ook de Turkse staat en ministerie neemt de Leerschool Hanafi als leidraad!
De alewieten zijn een zeer klein deel van de Turken.
De grotere groep alewieten vind je bij Zazaki Koerden of Syrische Arabieren! Doe dus eerst je huiswerk voordat je met onzin komt. En de alewieten zien de schoonzoon van profeet Moehammed (s.a.s.) niet als God of als profeet! Ze zeggen dat Ali (r.a.) de opvolger van Moehammed had moeten zijn. Maar weer anderen kozen voor Abu Bakr (r.a.) als khalief!

Overigens ben ook Soenitisch en ik vast zoals vele Turken!!!

Als volgt ga je nog door!
Je zegt:

4. Waar de helft van het land niet aan de ramadan doet en toch suikerfeest viert, waar meer als de helft nooit naar een moskee gaat omdat Ali daar vermoord is,
Antwoord:
Dit is nou een grote leugen!
Weleens naar Turkije geweest? Zie daar dat veel mensen vasten!
En zie de moskeeen die vol raken met Terawih! Ga naar een Turks moskee in Amsterdam, Rotterdam if Den Haag.xZie de drukte! Of ga naar Ankara of Istanbul om de moslims te zien die massaal bidden!
Dus ga geen onzin uitkramen!

Als laatst zeg je!

5. Waar het normaal is voor de vrouwen met hoofddoek een sigaret opsteekt en zo achter de kinderwagen loopt, want is niet meer als normaal bij de Turken...en zo kan ik wel f door gaan.

Antwoord:
Ten eerste keur ik roken sowieso af!
Volgens de Moslim geleerden en vooral de Hanafi geleerden is roken makruh! Dus tegen de haram aan wanneer je het vaak doet. Waarom omdat het je ziek kan maken!
Je geeft aan vrouwen met hoofddoek die roken! Ik keur dit af. Maar als dit gebeurt doet dit er niet aan toe of ze wel of geen moslima zijn!

Als ik in de stad loop zie ik bijna alleen maar Marokkaanse dames waarvan vele onzedelijk gedrag vertonen. Ze roken, hebben strakke broeken aan. Schreeuwen op straat. Zijn luidruchtig.
Wel is in uitgaanswereld gezien dat de Marokkaanse dames de kroon kunnen spannen?!

Verder spant Marokko misschien wel de kroon ook met hasj en/of wietplantages.
Of al het blowen, wie blowt er meer?
Eerst vasten daarna met if na de iftar een blowtje roken?
Dit is toch haram!

Marokkanen die zich graag als goede moslim willen voordoen.
Hoe verklaar je stelen en jatten door vele Marokkanen?
Dit is een feit! Is dit de Islam?

Marokkanen spannen de kroon met blowen! Mag dit vertel me?
Is dit de Islam?
Dus kom ons geen lesje leren.
Ik kan nog zoveel melden.
Marokkanen die met sihr en zwarte maggie bezig zijn!
Is dit de Islam?

Marokkaanse rotjochies die op straat mensen beroven of lastig vallen!
Mag dit van de Islam?!

Ja mijn broeders en zusters Marokkanen moeten werkelijk waar ophouden met andere zwart te maken.
Begin bij jezelf!

22-07-2014, 06:38
Ja ik ben een Turk die kritiek uit op de graftombes of op de site en zwarte maggie wat in Marokko veel word gedaan. Ik uit mijn kritiek niet uit omdat het om Marokko gaat, maar eerder omdat dit een site is dat over Marokko en Marokkanen gaat! Ik laat hier mijn verbazing zien wat ik in Marokko heb gezien. Geloof mij nou vele Turken zijn totaal niet bezig met Marokkanen. Maar vele Marokkanen wel met de Turken.
In Marokko zag ik Turkse series, Turkse producten, Turkse meubel zaken, Turkse muziek, Turkse traditioneel gehaakte hoofddoekjes etc. Het verbaasde mij dat Marokkanen die ik sprak zoveel afwisten over Turkije.
In Turkije zijn ze totaal niet bezig met Marokko. Eerder met Palestina in de Arabische wereld!
Maar ook de Turken die ik ik ken zijn niet bezig met Marokkanen.
Er is wat ik bij Marokkanen zie, helaas dat ik het zeg, AFGUNST!
Ik als moslim heb geleerd gun je broeder of je zuster.
Maar bij veel Marokkanen zie ik afgunst en haat!
Ook zag ik daden in Marokko die niet door de beugel kan volgens de Islam. Overigens uit ik zelf ook kritiek op de Turkse moslims en Turkije waar nodig.

In je reactie naar mij kom je met onwaarheden en misschien wel vooroordelen en leugens met gedeeltelijke waarheden.
Is het soms je onderbuik gevoelens die je opsomt over Turken en Turkije. Laten we nou eerlijk zijn. Het zijn immers vaak de Marokkanen die Turken of anderen proberen zwart te maken om zichzelf misschien wel beter te voelen.
Genoeg ellende zou je kunnen zeggen bij de Marokkanen, maar geloof mij vele Marokkanen zelf zijn diegene die anderen zwart maken.

Je komt met onwaarheden. Hoe ga je je verantwoorden met de leugens tegenover Allah .
Je zegt bijvoorbeeld als volgt!
1. Dat in ander Islamitisch land probeert zwart te maken, terwijl de homo's in Turkije elkaar gewoon op straat aflebberen en dat gewoon normaal is.
Dit gedrag van homo's heb ik nooit gezien in Turkije!Ja ik geef toe dat er homo's zijn in Turkije.
Maar geloof mij nou, je moet is weten wat ik in Tanger, Casablanca en Marrakech zag.
Antwoord:
Marokko heeft de naam gekregen dat het de tweede Thailand zou zijn met mannen en vrouwen prostitue!
Ik vraag me dan af is dit de Islam in Marokko?
Ik weet dat dit niet de Islam is, maar laat ik maar reageren hoe jij het doet!
Laatst was er in Marokko nog een zoen actie waarvan selfies werden gemaakt! Vooral de seculiere en ongelovige Marokkanen zijn de onderdrukking van de overheid zat.
Ook was nog enkele weken geleden mensen in protest gegaan om tijdens de ramadan op straat te willen eten.
Is Marokko aan het seculariseren?
De Marokkanen hier zijn totaal niet de afspiegeling van Marokkanen in Marokko.
De. Riffijnen (Berbers) die je hier zijn komen vooral uit Nador en Al Hoceima of de bergdorpjes. Koning Hasan was misschien wel blij dat vele Berbers wegtrokke naar Europa!

Verder geef je aan!

2. Waar op meerdere plekken toegang werd geweigerd aan moslim vrouwen als zij een hoofddoek droegen,
Antwoord:
Ja dit werd inderdaad voorheen gedaan. Elhamdoulillah bestaat dit verbod niet meer!
Dit was een schande maar gelukkig is de verbod opgeheven.
In Arabische landen zoals Tunesië, voor de revolutie, was er nog strengere verbod op hoofddoek.
Maar als ik me niet vergis is in Marokko het dragen van hoofddoek ook niet mogelijk in bepaalde beroepsgroepen! Vergis ik me?!
Verder zie Allgerije met Boutalfika die moslims onderdrukt! Zie Egypte met Sisi de Schurk die de Moslim Broederschap monddood heeft gemaakt met martelingen , verkrachtingen etc!

Daarna zeg je als volgt!

3. Waar de helft van het land in Ali gelooft en hem hoger plaatsen dat de Profeet Mohammed saw,

Antwoord: ten eerste is overgrote deel van Turkije moslim en wel officieel behorend tot de Ahle Sunnah. Officieel 99% moslim!
De Turken zijn dus met een zeer overgroot deel soenitisch en volgen de leerschool (Madheb) van Imam Azam Abu Hanafi.
Ook de Turkse staat en ministerie neemt de Leerschool Hanafi als leidraad!
De alewieten zijn een zeer klein deel van de Turken.
De grotere groep alewieten vind je bij Zazaki Koerden of Syrische Arabieren! Doe dus eerst je huiswerk voordat je met onzin komt. En de alewieten zien de schoonzoon van profeet Moehammed (s.a.s.) niet als God of als profeet! Ze zeggen dat Ali (r.a.) de opvolger van Moehammed had moeten zijn. Maar weer anderen kozen voor Abu Bakr (r.a.) als khalief!

Overigens ben ook Soenitisch en ik vast zoals vele Turken!!!

En wat zeg je zelf over de grote groep Marokkaanse joden?!

Als volgt ga je nog door!
Je zegt:

4. Waar de helft van het land niet aan de ramadan doet en toch suikerfeest viert, waar meer als de helft nooit naar een moskee gaat omdat Ali daar vermoord is,
Antwoord:
Dit is nou een grote leugen!
Weleens naar Turkije geweest? Zie daar dat veel mensen vasten!
En zie de moskeeen die vol raken met Terawih! Ga naar een Turks moskee in Amsterdam, Rotterdam if Den Haag. Zie de drukte! Of ga naar Ankara of Istanbul om de moslims te zien die massaal bidden!
Dus ga geen onzin uitkramen!

Als laatst zeg je!

5. Waar het normaal is voor de vrouwen met hoofddoek een sigaret opsteekt en zo achter de kinderwagen loopt, want is niet meer als normaal bij de Turken...en zo kan ik wel f door gaan.

Antwoord:
Ten eerste keur ik roken sowieso af!
Volgens de Moslim geleerden en vooral de Hanafi geleerden is roken makruh! Dus tegen de haram aan wanneer je het vaak doet. Waarom omdat het je ziek kan maken!
Je geeft aan vrouwen met hoofddoek die roken! Ik keur dit af. Maar als dit gebeurt doet dit er niet aan toe of ze wel of geen moslima zijn!

Als ik in de stad loop zie ik bijna alleen maar Marokkaanse dames waarvan vele onzedelijk gedrag vertonen. Ze roken, hebben strakke broeken aan. Schreeuwen op straat. Zijn luidruchtig.
Wel is in uitgaanswereld gezien dat de Marokkaanse dames de kroon kunnen spannen?!

Verder spant Marokko misschien wel de kroon ook met hasj en/of wietplantages.
Of al het blowen, wie blowt meer?
Eerst vasten daarna met of na de iftar een blowtje roken?
Dit is toch haram!

Marokkanen die zich graag als goede moslim willen voordien.
Hoe verklaar je stelen en jatten door vele Marokkanen?
Dit is een feit! Is dit de Islam?

Marokkanen spannen de kroon met blowen! Mag dit vertel me?
Is dit de Islam?
Dus kom ons geen lesje leren.
Ik kan nog zoveel melden.
Marokkanen die met sihr en zwarte maggie bezig zijn!
Is dit de Islam?

Marokkaanse rotjochies die op straat mensen beroven of lastig vallen!
Mag dit van de Islam?!

Verder kan ik nog wel ding zeggen, hoe verklaar je de Marokkaanse koningshuis en de Islam...?
Waar zijn de salafisten en wahabieten misschien kunnen die een aanslag plegen op de koning.
Vele Marokkanen die naar Syrië gaan voor de jihad, kunnen misschien wel beter jihad voeren in Marokko tegen het koningshuis?

Waar zijn al die schijnheilige moslims die anderen afdanken maar de Koningshuis op handen dragen! Is dit de Islam?

Op de vele heuvels in Marokko staat geschreven Allah, Al watan en al Malik zetten! Mag dit van de Islam?
Ja mijn broeders en zusters Marokkanen moeten werkelijk waar ophouden met andere zwart te maken.
Begin bij jezelf!

22-07-2014, 06:48
Too long, didn't read!

22-07-2014, 06:50
Zoals een echte turk doet is dat hij gelijk weer gaat ontkenen , jij moet gewoon op je eigen land letten waar de fitna een hooggehalte heeft en zeker hoger dan Marokko.

22-07-2014, 06:57


Tens of thousands of people took to the streets of Istanbul on Sunday for the city's Gay Pride parade, an event that has taken on added political significance a year on from massive anti-government protests.

The crowd marched with a show of brightly coloured flags along Istiklal Avenue, a main pedestrian street in the city, under the watchful eye of a large number of police.

While Turkey's lesbian, gay, bi and transgender (LGBT) community enjoy better rights than in most Muslim countries, many see the event as a chance to be themselves without fear of reproach.

"I have not 'come out' yet to my father, my mother or my friends," protester Senef Cakmak told AFP. "Today is the only time of year that I am myself. I don't have to hide from anyone."

Homosexuality is not a crime in Turkey, but homophobia is widespread and often accompanied by violence.

One person who knows that more than most is Michelle Demishevich, a transgender journalist who recently saw through the conviction of a woman who assaulted her - a first for Turkey.

People hold a giant rainbow flag during a gay pride parade on Istiklal Street, Istanbul's main s …

"We have to constantly fight against the lifestyle and the rules that are imposed on us and teach tolerance in our society," she said.

But intolerance is commonplace even among the country's leaders.

In 2010, Selma Aliye Kavaf, a member of Prime Minister Recep Tayyip Erdogan's party and then the Minister for Family and Women, sparked outcry in the gay community when she called homosexuality a "disease" that "needs to be treated."

The fight for LGBT rights was not the only thing that brought crowds out on Sunday. Many were also there to voice their opposition to Erdogan.

LGBT organisations played a key role in the 2013 Gezi Park protests against Erdogan's rule, a movement that took issue with the perceived authoritarian nature of his administration.

"In Turkey, we all have difficulty exercising our rights," said Aykut Yanak, a participant in the march. "This is why we must fight and why we all walk together today." http://news.yahoo.com/tens-thousands-turn-istanbul-gay-pride-parade-191402197.html Ga je maar lekker druk maken om dit of is dit niet haram ??

22-07-2014, 07:23
Ik ontken niet dat er gayparade is geweest in Istanbul!
Maar ga is naar Marrakach op t plein en zie daar dagelijks ook vele gays die paraderen!
Op de boulevards van Casablanca de hoeren die paraderen!

In de Amsterdamse gayscene zijn Marokkanen algemeen bekend!

Wie kent de Marokkaanse Arabische Gaycafe Habibi Ena?!

Wie neukte met Pim Fortuin?
Marokkanen die zo homofoob zijn moeten is eerst maar kijken hoeveel gays er in hun gemeenschap bevindt!

Weten jullie nog die Marokkaanse imam uit Utrecht?!
Triest triest en nog is triest!!!

22-07-2014, 07:25
Het was geen Imaam, darn. Altijd die verhaal erbij halen. Dat is pas triest.

Pagina's : [1] 2 3