Bekijk volle/desktop versie : Het is je niet gegund vs



22-07-2014, 01:28
het is niet jouw mektab..waar wordt die lijn getrokken?


Shoot.

22-07-2014, 01:34


Het is mij niet gegund binnen een halal relatie? Get over it, he is mine.
Niet mijn mektab? Direct een lijn.

22-07-2014, 01:37
Als Allah subhana wa ta3ala iets voor Zijn dienaar in petto heeft dan zal het hoe dan ook gebeuren. Al gunt de hele wereld het je niet bij wijze van...Verricht sebab en leg je vertrouwen in Allah. Je kunt niet zeggen 'het is me niet gegund'. Het was je mektab gewoon niet.

22-07-2014, 01:41

Citaat door -Frappuccino:
Het is mij niet gegund binnen een halal relatie? Get over it, he is mine.
Niet mijn mektab? Direct een lijn.
Ging niet om een relatie eigenlijk maar goed, misschien beter dat je het aankaart want ben onlangs verbannen.

22-07-2014, 01:41


Het is je niet gegund:
= als andere mensen in je wegstaan, of stoken..

Het is geen makteb= god's wil

22-07-2014, 01:46

Citaat door controversy:
Ging niet om een relatie eigenlijk maar goed, misschien beter dat je het aankaart want ben onlangs verbannen.
Ook voor niet relaties geldt het zelfde, ik maak me niet druk om wat andere mensen mij niet gunnen.. En als het geen mektab is voor mij om hetgeen te behalen of bezitten dan houdt het op..

22-07-2014, 01:47
Datgene wat niet voor je bestemd is zal je niet krijgen ook al is het je gegund.
Datgene wat je niet gegund wordt maar wel voorbestemd is zal je krijgen.

Maktab wilt zeggen, dat de goede intentie of kwade intentie van een ander datgene wat Allah al reed voor je heeft bepaald nooit kan veranderen.
Misgunnen heeft te maken met afgunst en is een ernstige ziekte in iemands hart. Iemand kan je hiermee treffen met de boze oog en derhalve wordt ons aangeraden om ons met smeekgebeden hiertegen te wapenen.

22-07-2014, 01:58

Citaat door Hanane_17:
Het is je niet gegund:
= als andere mensen in je wegstaan, of stoken..

Het is geen makteb= god's wil
En soms kunnen ze overeen komen?

22-07-2014, 02:29

Citaat door controversy:
het is niet jouw mektab..waar wordt die lijn getrokken?


Shoot.


Hoe kan een (ongelovige) niet-Marokkaan jouw mektab zijn? Heeft shitan je dat doen denken?

22-07-2014, 04:44

Citaat door Leraresje:
Als Allah subhana wa ta3ala iets voor Zijn dienaar in petto heeft dan zal het hoe dan ook gebeuren. Al gunt de hele wereld het je niet bij wijze van...Verricht sebab en leg je vertrouwen in Allah. Je kunt niet zeggen 'het is me niet gegund'. Het was je mektab gewoon niet.

Dit dus.
Snap niet dat mensen niet snappen dat alles in de handen van Allah ligt. Dat Hij bepaald wat er gebeurt.