Bekijk volle/desktop versie : De Marokkaanse man en het kiezen van zijn bruid



Pagina's : [1] 2 3 4

21-07-2014, 21:00
Ook deze gaat natuurlijk niet over alle mannen maar heel veel maken zich er schuldig aan,


Zullen we hem maar gewoon weer "said" noemen

Said is een jongeman in de bloei van zijn leven, de laatste tijd denkt hij steeds vaker aan trouwen. Maar waar moet ik beginnen? Waar vind ik een leuke goede vrouw? In zijn hoofd stelt hij alvast een lijst aan eisen vast. Want said wil een leuke vrouw. Oké wat gaat mij een gelukkige getrouwde man maken? Wat wil ik vraagt hij zich af terwijl hij met z'n handen door zijn haren gaat en behoorlijk moeilijk kijkt.

- ze moet mooi zijn
-slank zijn
-mooie ogen hebben
- niet te kort zijn
-mensen moeten kapot gaan van binnen als ze me zien met mijn mooie vrouwtje.

Said denk nog even na, want nog meer? Na 2min denken sluit hij z'n lijstje af. Dit moet wel goed zijn denkt hij. (Zucht)
Hier en daar geeft hij aan te willen trouwen, en niet veel later ziet hij haar geheel onverwacht langslopen met haar gezicht letterlijk in haar Blackberry. Terwijl z'n mond openvalt denkt hij woww tbarkAllah, zal ik het proberen?
Snel loopt hij niet al te opvallend achter haar aan. Hij probeert snel een manier te vinden om haar aan te spreken, dus snel voordat zijn kans weg is loopt hij naast haar en zegt:
So tbarkAllah. Toen Allah swt schoonheid uitdeelde zat jij zeker voorin de zaal?
Heel even kijkt ze op en zegt ze oh jongen die is echt "oud" waarop hij weer zegt ja wolah ik zeg het nooit alleen tegen jou omdat dat het eerste was wat bij me opkwam toen ik je zag. Waarop Fatima (laten we haar voormeet gemak maar ook even Fatima noemen) lacht en zegt ja ja zal wel, wat wil je. Waarop hij weer zegt ik wil je leren kennen, ik wil serieus trouwen. Op haar beurt zegt Fatima weer ja dat zeggen ze allemaal. Ondanks haar poging hard to get spelen geeft Fatima al snel toe en geeft ze haar nummer aan said.

Niet lang daarna spreken ze af, als Fatima binnenloopt zit said al te wachten, woww denkt hij als hij jaar aankijkt, haar mooie krullen van de vorige keer heeft ze vandaag vervangen met mooie gestileerde haren. Haar mooie ogen heeft ze mooie en dik opgemaakt. En haar gezicht straalt, Alsof ze in een grote bak met foundation is gevallen. Een ware schoonheid. En dan niet te spreken over haar 2014 kleding Style, zoals ik het noem een gizo broek (wortel broek)mmet daarboven op van die laarzen alsof je wil gaan paard rijden. en dan nog haar geurtje die rook je op afstand alsof ze zo Douglas' is uitgerold.

Mohiem, we gaan verder, voor said is het duidelijk, dit word zijn vrouw. Wat een geluk heeft hij dat zo een mooie vrouw de Zijne word. Tijden hun afspraken word er over van alles en nog wat gepraat behalve de belangrijke dingen zoals wat verwacht jij van mij? En hoe wil je leven etc etc.

Said besluit Fatima's handjes te gaan vragen, en al snel volgt de bruiloft, ze gooien er nog even 8dagen Malaise bij zodat de harten van alle ongetrouwde nichtjes , buurmeisjes en vriendinnen gaan krimpen. Ergens denkt said eigenlijk kan ik dit niet betalen, maar alles voor m'n schone bruid. Lang leven rood staan bij de ING.

De volgende ochtend na hun bruiloft merkt said al meteen dat Fatima's schoonheid dus niet van Allah swt kwam maar van oa. De kruidvat, Etos, en ander make up winkeltjes. En ook haar mooie gestijleerde haren had ze ook te danken aan de stijltang die ze gekocht heeft. En eneco natuurlijk die al die overuren mogelijk maakt, met grote ergernissen van haar vader die opdraait voor de jaar afrekkening.

Als ze terug komen gaat said weer aan het werk en Fatima ook.
Said komt thuis na een lange werkdag en heeft best wel honger. Onderweg naar huis denkt hij al wat zal m'n schone Fatima hebben gekookt.
Echter als hij thuis komt zit Fatima op de bank met een bestel folder in haar hand, sorry schat, m'n rijst was aangebrand, is een beetje mislukt. Dus we bestellen even wat. Oké denkt said.
Na een tijdje begint said zich vreselijk te irriteren, Fatima staan gemiddeld wel dag wel 2uur voor de spiegel voor ze de douche uitkomt of de deur uitgaat.
Daarna nog even 2uur der haartjes stileren, van koken komt het niet. Hij leeft ondanks dat hij getrouwd is nog steeds op halal frikadellen en frietjes.
Dan komt ook bij said het besef, uhmm Fatima is veranderd??
Nee said ze is niet veranderd, zo is Fatima altijd geweest. Zo heeft haar vader inmiddels trouma's met eneco jaarafrekeningen.
Said kijkt even terug naar zijn eisenlijst en komt tot het besef dat schoonheid (in dit geval schoonheid uit een potje) zijn maag niet zal vullen en hem zeker geen gelukkige getrouwde man maakt.

Mijn advies voor de mannen, kies een vrouw uit die je op elke vlak gelukkig zal maken, niet alleen schoonheid, kijk naar geloof, en het hart van een vrouw. Want geloof me hoe mooie en leuk iemand ook is, na een tijdje zie je geen schoonheid meer, maar een verrotte innerlijk.

22-07-2014, 00:52



Citaat door Mustaeenah:
Upp
Bedankt voor je up

22-07-2014, 01:04
Said besluit Fatima's handjes te gaan vragen, en al snel volgt de bruiloft, ze gooien er nog even 8dagen Malaise bij zodat de harten van alle ongetrouwde nichtjes , buurmeisjes en vriendinnen gaan krimpen. Ergens denkt said eigenlijk kan ik dit niet betalen, maar alles voor m'n schone bruid. Lang leven rood staan bij de ING.

De volgende ochtend na hun bruiloft merkt said al meteen dat Fatima's schoonheid dus niet van Allah swt kwam maar van oa. De kruidvat, Etos, en ander make up winkeltjes. En ook haar mooie gestijleerde haren had ze ook te danken aan de stijltang die ze gekocht heeft. En eneco natuurlijk die al die overuren mogelijk maakt, met grote ergernissen van haar vader die opdraait voor de jaar afrekkening.



22-07-2014, 01:05
hahah je schrijft leuk, simpele verhaaltjes, maar wel met een moraal. Ga zeker verder schrijven!

22-07-2014, 01:06


Ik heb het niet gelezen maar 50% kans dat je gelijk hebt en 50% niet.

Wij Oezbeken doen het anders!

22-07-2014, 01:06
ik val op bescheiden rustige dames daar voel ik mij beste bij en op uiterlijk vlak zelfde bescheiden en niet overdreven opgemaakt zou als meeste lekker bescheiden

22-07-2014, 01:07

Citaat door Monarch:
Said besluit Fatima's handjes te gaan vragen, en al snel volgt de bruiloft, ze gooien er nog even 8dagen Malaise bij zodat de harten van alle ongetrouwde nichtjes , buurmeisjes en vriendinnen gaan krimpen. Ergens denkt said eigenlijk kan ik dit niet betalen, maar alles voor m'n schone bruid. Lang leven rood staan bij de ING.

De volgende ochtend na hun bruiloft merkt said al meteen dat Fatima's schoonheid dus niet van Allah swt kwam maar van oa. De kruidvat, Etos, en ander make up winkeltjes. En ook haar mooie gestijleerde haren had ze ook te danken aan de stijltang die ze gekocht heeft. En eneco natuurlijk die al die overuren mogelijk maakt, met grote ergernissen van haar vader die opdraait voor de jaar afrekkening.




Hoe vaak ga je dit herhalen/plaatsen?

22-07-2014, 01:08

Citaat door Me25:
ik val op bescheiden rustige dames daar voel ik mij beste bij en op uiterlijk vlak zelfde bescheiden en niet overdreven opgemaakt zou als meeste lekker bescheiden
Goed zo, moge Allah swt jou een vrome vrouw schenken en jullie huwelijk zeggen met heel veel geluk, liefde, gezondheid en kindjes Inshallah. Amin

22-07-2014, 01:09

Citaat door BlackCrow:
hahah je schrijft leuk, simpele verhaaltjes, maar wel met een moraal. Ga zeker verder schrijven!
Schoukran.

22-07-2014, 01:09
Goeie tekst! Het Klopt he. Uiterlijk is inderdaad niet het belangrijkste.

Was ook z'n filmpje van z'n sheikh waarin hij vertelde dat een man, zijn vrouw lelijk vond, maar naarmate, begon hij haar meer te waarderen om
Haar innerlijk( wekte hem
Voor fadjr gebed, was geduldig etc) en waardoor hij echt een prachtige vrouw ging vinden.

Iemand die weet welke ik bedoel! Was een YouTube filmpje en is een bekende sheikh met witte baard.

22-07-2014, 01:11
Mannen worden wel eerder en valer verliefd op vrouwen met een opvallend uiterlijk al beweren ze vaak van niet....

22-07-2014, 01:11

Citaat door Quelle:
Goeie tekst! Het Klopt he. Uiterlijk is inderdaad niet het belangrijkste.

Was ook z'n filmpje van z'n sheikh waarin hij vertelde dat een man, zijn vrouw lelijk vond, maar naarmate, begon hij haar meer te waarderen om
Haar innerlijk( wekte hem
Voor fadjr gebed, was geduldig etc) en waardoor hij echt een prachtige vrouw ging vinden.

Iemand die weet welke ik bedoel! Was een YouTube filmpje en is een bekende sheikh met witte baard.
Geloof me het komt vaker voor dan we denken.

22-07-2014, 01:12



Citaat door Quelle:
Mannen worden wel eerder en valer verliefd op zulke "typetjes"....
8 van de 10 keer.

22-07-2014, 01:16

Citaat door Advies2627:
Goed zo, moge Allah swt jou een vrome vrouw schenken en jullie huwelijk zeggen met heel veel geluk, liefde, gezondheid en kindjes Inshallah. Amin
amien wens jou zelfde

22-07-2014, 01:29
Net als wat een neefje van mij zegt huw een meisje die je ziet op de dag wanneer iemand dood is niet die je op een bruiloft ziet.

Pagina's : [1] 2 3 4