Bekijk volle/desktop versie : Het beeld van Marokkaanse meisjes over het huwelijk (LEES: NIET ALLE MEIDEN)



Pagina's : [1] 2

21-07-2014, 20:56
Dit gaat natuurlijk niet over alle dames, maar vele maken zich er wel schuldig aan. Mannen versie komt er ook aan.


8 van de 10 keer word er na de bruiloft zowel door de man als door de vrouw gezegd "hij is veranderd" "zij is veranderd"

Wat mij opvalt is dan meiden nu steeds jonger trouwen, ik keur dit niet altijd af want elke meisje is anders. De een is op haar 18e al volwassen terwijl de andere pas midden 20 enige tekens van volwassenheid vertoont.
We weten allemaal dat vrouwen sneller verliefd worden dan mannen, vrouwen zijn vaak naïever dan mannen en geloven alles wat hun beloofd word.
Laten ik even een voorbeeld noemen van wat er in werkelijkheid nog maar al te vaak voor komt.
Ik noem mijn voorbeeld voor het gemak maar even "karima"

Karima heeft sinds kort de liefde van haar leven leren kennen, ze is tot over haar oren verliefd. Ze weet het zeker, dit word haar man en de vader van haar kinderen. Hij is perfect, romantische, lief en ook nog eens zorgzaam.
Tijden "het leren kennen fase" gaat alles goed. Ze spreekt haar geliefde elke dag en als ze beiden tijd hebben om af te spreken dan verrast haar geliefde haar altijd, om te beginnen met een liefdevolle sms'jes in de ochtend.. Dat hij niet kan wachten haar te zien en bla bla. Karima staat op met een brede glimlach, snelt zich naar de douche, maakt zich klaar, eet nog snel even wat en vertrekt dan richting haar geliefde.

Als ze aankomt op de afgesproken plek staat haar geliefde al te wachten, in z'n rechterhand heeft hij een bosje bloemen en met zin linkerhand heeft hij in zijn perfect gestreken broekzak zitten. Zijn gezicht klaart op als hij haar ziet. Ze hebben elkaar duidelijk gemist. Samen gaan ze ergens iets drinken en kletsen even bij. Er vallen ontelbare beloftes zowel van karima als van haar geliefde. Na het drinken besluiten ze nog even een filmpje te pakken. Tijdens de film heeft karima moeite om net niet te kwijlen bij de romantische scènes die voorbij vliegen, zo word mijn huwelijk ook denkt ze stiekem.
Na de film neemt karima afscheid van haar geliefde en gaat voldaan naar huis. Enkele maanden gaan voorbij en eindelijk breekt de dag aan dat haar geliefde haar verteld dat het tijd word dat hij langs komt bij papa. Om een stel handjes te vragen. Zo gezegd zo gedaan. Laten we de geliefde van karima "said" noemen. Karima is In De 7de hemel ze gaat eindelijk trouwen met de liefde van haar leven.
De maanden voor de bruiloft zijn net sprookjes, de ene verassing volgt de ander, de ene liefdes sms'jes volgt de andere.
Beiden kunnen ze niet meer wachten tot ze hun leven samen kunnen delen.
En dan dan al die tijd breekt de wedding aan.
Prachtige bruiloft met alles erop en eraan. Bruidspaar gaat aan het einde van de avond gelukkig en voldaan naar huis.
De eerste weken na de bruiloft waren nog beter dan karima zich ooit heeft durven voorstellen. Haar dagen waren gevuld met een portie romantiek.

Tja en dan begint het echte leven. Said moet weer gaan werken, karima moet weer naar school. Naast school heeft ze ook een huishouden, haar man, familie en schoonfamilie die ze moet onderhouden.
Na een tijdje beginnen er irritaties te komen, met af en toe een heftige ruzie. De ene keer gaat het over de rekeningen, dan over said omdat hij te moe is om mee te gaan wat leuks doen en de andere keer gaat het nergens over, dan zijn het gewoon de frustraties die eruit moeten. Kortom said is niet meer elke dag zo lief en romantische. (Wat ook wel normaal is, het huwelijk is geen spel)
Hij is veranderd denkt karima, dit is NIET de said die ik leerde kennen.
Jawel lieve schat, dat is wel said. Alleen je leert hem nu pas kennen.
En ik zal je vertellen waarom karima denkt dat said veranderd is.

Tijden hun relatie hadden zij geen verantwoordelijkheid voor elkaar. Ze spraken af, aten buiten en miste elkaar te erg om ruzie te maken.
Maar na de bruiloft kreeg karima wel verantwoordelijkheid namelijk:

- Als said naar haar toe kwam zag hij er alltijd tip top uit. Kleren schoon en gewassen. Lang leven zijn moeder.
Maar ja nu moet karima dat zelf doen, die kleren ruimen zichzelf niet op. Als dat niet gebeurd komen er irritaties en ruzies.

-daarnaast krijgt karima geen sms'jes meer die vonken van liefde. Hij ziet hij immers elke dag, waarom zou hij?? En ja ook dat brengt flinke irritaties.
Ze wonen in inmiddels al samen en zijn elke dag samen, die verliefdheid en romantiek blijf niet. Het word vanzelfsprekend. Said hoeft geen moeite meer te doen om je hart te veroveren, want hij heeft je al. Dat is gewoon een feit.
En dat is dan het moment waarop karima zegt "hij is veranderd" nee lieverd hij is niet veranderd. Hij is altijd al zo geweest. Alleen je leert hem nu pas echt kennen. Dat is dan ook het moment dat ze beseft dat het huwelijk helemaal geen Hollywood film is. En dat het keihard werken is. Dat het huwelijk meer inhoud dan romantische op de bang hangen.
Een huwelijk is keihard werken, vertrouwen, wederzijds respect en een hele grote portie geduld.
Welkom in de echte wereld karima.

Mijn advies aan alle dames, denk goed na, trouwen betekend meer dan alleen 2dagen feest.

21-07-2014, 21:16


Mooi. Up voor jou

21-07-2014, 23:57
Klopt helemaal.

22-07-2014, 00:03
Als said naar haar toe kwam zag hij er alltijd tip top uit. Kleren schoon en gewassen. Lang leven zijn moeder.
Maar ja nu moet karima dat zelf doen, die kleren ruimen zichzelf niet op. Als dat niet gebeurd komen er irritaties en ruzies.


22-07-2014, 00:07


Nou, de relaties van tegenwoordig gaan er echt niet zo aan toe als ik alle verhalen mag geloven Dus ook dit is een beetje te geromantiseerd. Verder begin ik de uitspraak; 'het huwelijk is geen rozengeur en maneschijn' erg cliché te vinden.

Snap wel dat dit niet voor alle meiden is bedoeld. Maar men moet ook niet gaan denken dat het huwelijk niet mooi kan zijn. Het is gewoon keihard werken en niet te hoge verwachtingen stellen aan de ander. Het is beter om er niet veel van te verwachten en minder teleurgesteld (misschien zelfs verrast) worden dan er teveel van te verwachten en dan tja dan komt het als een klap aan ja.

22-07-2014, 00:22
Heel goed gezegd! Top

22-07-2014, 00:45

Citaat door Marokkaantje001:
Niet zo rollen met je ogen. Ga je scheel van kijken

22-07-2014, 01:00
Kwam dit verhaal niet van een salahedinne pagina ofzo?

22-07-2014, 01:05

Citaat door Monarch:
Kwam dit verhaal niet van een salahedinne pagina ofzo?
Nee van chhiwat bladi. (Ik heb het zelf geschreven)

22-07-2014, 01:10

Citaat door Unfeated:
Heel goed gezegd! Top
Bedankt voor je puntje. Check terug

22-07-2014, 01:13

Citaat door Advies2627:
Nee van chhiwat bladi. (Ik heb het zelf geschreven)
Hij blijft wel goed

22-07-2014, 01:15

Citaat door Monarch:
Hij blijft wel goed
Ik had die tijd ook op chhiwat bladi echt veel positieve reacties hihihi

22-07-2014, 01:19




Dus kortom beter geen relatie nemen voor het huwelijk.

22-07-2014, 01:23

Citaat door meisjes-:


Dus kortom beter geen relatie nemen voor het huwelijk.
Hahah ja. Gewoon goed voorbereiden en de juiste intenties dan komt het goed Inshallah. Maar onderschat het vooral niet.

Voor de mannen heb ik er ook een geschreven hihi

22-07-2014, 01:36

Citaat door Advies2627:
Hahah ja. Gewoon goed voorbereiden en de juiste intenties dan komt het goed Inshallah. Maar onderschat het vooral niet.

Voor de mannen heb ik er ook een geschreven hihi
Haha die ga ik ook lezen.
Maar de meeste hebben ook geen sbar en geven te snel op. Meteen ow hij is veranderd:; terwijl er ergere dingen zijn.

Pagina's : [1] 2