Bekijk volle/desktop versie : Geen kinderen willen...



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

20-07-2014, 17:40
Wie heeft wel de wens om te huwen maar zonder kinderen als gevolg? En anders hooguit 1 kind? Wanneer de partner daarop aandringt ofzo.

Ben benieuwd of ik de enige ben die max. 1 kind op de wereld wil zetten. De wereld is een focked up place geworden de laatste decennia . Zie niet in waarom ik mijn bloedeigen kind hierop wil zetten. Daarnaast zijn er zat kinderen die wees zijn en verlangen naar een vader of moederfiguur. Die zou ik wel willen opvoeden.

Wie denkt er hetzelfde over of juist helemaal niet en vind mijn gedachte hierover onzin?

20-07-2014, 17:42


Ik denk er precies zo over.

20-07-2014, 17:45
Aan de ene kant heb je gelijk: deze wereld is op dit moment niet echt een wereld waar je jouw kinderen zou willen opvoeden...
Echter, ik vind kinderen een verrijking, als het aan mij lag zou ik zoveel kinderen willen als Allah mij zou willen schenken...
Ik kan me dan ook een leven zonder kinderen niet voorstellen...

Jouw argument om andere kinderen op te voeden is ook wel een goed punt, echter een kind van jezelf lijkt mij toch iets heel anders..../

20-07-2014, 17:46

Citaat door Edelmoedig:
Ik denk er precies zo over.
Je doet je nick eer aan.

Nice o.t.


Citaat door Neda:
Aan de ene kant heb je gelijk: deze wereld is op dit moment niet echt een wereld waar je jouw kinderen zou willen opvoeden...
Echter, ik vind kinderen een verrijking, als het aan mij lag zou ik zoveel kinderen willen als Allah mij zou willen schenken...
Ik kan me dan ook een leven zonder kinderen niet voorstellen...

Jouw argument om andere kinderen op te voeden is ook wel een goed punt, echter een kind van jezelf lijkt mij toch iets heel anders..../
Vind ik ook, het is dubbel. Kinderen beschouw ik ook als een verrijking, ze kunnen iets moois toevoegen aan je leven of gewoon iets moois zijn. Afhankelijk van de opvoeding etc. Maar dit is naar mijn idee een vrij egoïstische gedachte. Kinderen nemen omdat ze een verrijking vormen. Dat doen we dan voor onszelf. Maar wat hebben wij in deze tijd aan hen te bieden?

Dat zal ook ongetwijfeld zo zijn. Je herkent jezelf er qua uiterlijk niet in, het was niet gemaakt met jouw eicel maar dat van een ander, met idem DNA, maar het innerlijk kun je grotendeels zelf vormen tot iets moois.

20-07-2014, 17:47



Citaat door Sweet_Sour:
Je doet je nick eer aan.

Nice o.t.
Eigenlijk niet. Eigenlijk doe ik mijn nick geen eer aan.

Thanks.

20-07-2014, 17:50
Waneer je opgroeid zul je het leven begrijpen

20-07-2014, 17:52

Citaat door LouisvanGaal:
Ulama hebben gesproken over je idiote denkwijze. Lezen jullie weleens boeken?
De mens is verplicht om zich te vermenigvuldigen.....

20-07-2014, 17:53

Citaat door LouisvanGaal:
Ulama hebben gesproken over je idiote denkwijze. Lezen jullie weleens boeken?
Kalm aan.

20-07-2014, 17:53
Er zijn momenten dak denk geen kinderen te willen (/kunnen) opvoeden maar dat komt vnl. door egoïstische redenen.
De reden die jij opnoemt als fucked up world lijkt mij eerder een drogreden.

20-07-2014, 17:59
Kan ik me niets bij voorstellen, je moet het eerst zelf ervaren..

20-07-2014, 18:00

Citaat door Edelmoedig:
Eigenlijk niet. Eigenlijk doe ik mijn nick geen eer aan.

Thanks.

Ok, ik ken je ook niet persoonlijk. Ik heb alleen je reactie als referentiekader.

Citaat door youssri112:
Waneer je opgroeid zul je het leven begrijpen

Ik ben bang dat ik het leven beter begrijp als jij, gebaseerd op jouw inhoudsloze reactie.

Citaat door LouisvanGaal:
Ulama hebben gesproken over je idiote denkwijze. Lezen jullie weleens boeken?
Uhm, wat Ulama denken deert mij niet. Een Ulama is een sterveling net als jij en ik, wat hij bestudeerd heeft kan ik ook. En ik geloof dat het opvoeden van een weeskind tot één van de grootste daden behoort die de meeste hassanaats oplevert. Dus, ja..lees jij weleens boeken?

20-07-2014, 18:02

Citaat door Noor__tje:
Kan ik me niets bij voorstellen, je moet het eerst zelf ervaren..

Begrijpelijk.

Citaat door crazy_lina:
Er zijn momenten dak denk geen kinderen te willen (/kunnen) opvoeden maar dat komt vnl. door egoïstische redenen.
De reden die jij opnoemt als fucked up world lijkt mij eerder een drogreden.

Waarom lijkt het jou een drogreden en geen reden gebaseerd op waarheid?


Citaat door LouisvanGaal:
Even serieus, lezen de mensen tegenwoordig wel?
De verplichting om je te vermenigvuldigen is voor mij niet genoeg reden om dat ook te doen. Als het vermenigvuldigen gepaard moet gaan met financiële instabiliteit of geestelijke instabiliteit dan mag je toch wel enigzins je kritiek uiten op de manier waarop. Kijk om je heen en je zult weten waar ik het over heb. Ik had het alleen over het minimaliseren van het aantal kinderen, maar daar tegenover staat het willen opvoeden van bijvoorbeeld weeskinderen. Die kinderen zijn er al, van vlees en bloed, ook met behoeftes zoals jij en ik, waarom zou ik dan zo egoïstisch moeten zijn om zelf een elftal neer te zetten maar geen fuck te geven om de rest?

20-07-2014, 18:03


Allah Sheffiek

20-07-2014, 18:05

Citaat door LouisvanGaal:
Even serieus, lezen de mensen tegenwoordig wel?
Nee, ik denk dat boeken lezen echt aan het afsterven is.....
Een enkeling houdt van lezen, maar die zijn echt op 1 hand te tellen......

20-07-2014, 18:07

Citaat door LouisvanGaal:
A. De Ummah vermenigvuldigen is een plicht.
B. De Ulama zijn de dragers van kennis. De kennis die zij in 40/50 jaar intensieve kennis hebben opgedaan zullen wij allen niet bij in de buurt komen. Maar gezien je topic kan ik wel begrijpen dat je te dom bent dat je jezelf vergelijkt met een 3alim.
C. De islaam zegt niet, adopteer en maak zelf geen kinderen.
D. Meer dan jij kan ik je verzekeren.
Ik snap niet waarom je nog discussieert met dit soort mensen,
Heeft geen nut.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11