Bekijk volle/desktop versie : Wat zijn eigenlijk de rechten van een vrouw op de man!



20-07-2014, 12:44

Citaat door Hero_:
Vaak wanneer het gaat over het huwen van een "tweede vrouw", dan komen de vrouwen met de excuus dat de man niet in staat zou zijn om twee vrouwen hun rechten te geven en te onderhouden, maar wat zijn de de rechten van een vrouw eigenlijk op de man. In de islaam dan.


Citaat:
Jaabir’s (radia Allahoe 3anhoe) heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei:

“Zij (jullie vrouwen) hebben een recht op jullie;dat jullie hun voorzien van voedsel en
kleding op de juiste manier.” Verzameld door Muslim en Abu Dawud.

Citaat:
Mu’aawiyah Bin Haydah al-Qushayri (radia Allahoe 3anhoe) heeft overgeleverd dat Profeet (vrede zij met hem) zei:

“Een vrouw’s recht op haar man is dat hij har voedt wanneer hij eet,
haar kleedt wanneer hij zichzelf kleedt,voorkomt om in haar gezicht te slaan, voorkomt om haar te verachten (met woorden en daden),en voorkomt om haar in de steek te
laten, behalve in hetzelfde huis.”

Verzameld door at-Tabaraani.Sahih verklaard door al-Albaani

Citaat:

In een overlevering zegt Mu’aawiyah (radia Allahoe 3nahoe) dat hij de Profeet (vrede zij met hem) vroeg:

“Wat is het recht dat zijn vrouw op hem heeft?” Hij antwoordde:
“(Haar recht op jou is) dat je haar voedt wanneer je jezelf voedt, kleedt wanneer je jezelf
kleedt, voorkomt om haar in het gezicht te straffen,voorkomt om haar te slaan,en voorkomt
om haar in de steek te laten, behalve binnenin hetzelfde huis- vooral omdat jullie zo intiem
met elkaar zijn geworden- behalve wanneer het om dingen gaat waarbij het toegestaan is
om haar te straffen.”
Verzameld door Ahmad, Abu Dawud en Ibn Maajah. Sahih verklaard
door al-Albani.
.

20-07-2014, 12:49


..."voorkomt om in haar gezicht te slaan, voorkomt om haar te verachten (met woorden en daden)..."

Die zie je jammer genoeg nog wel gebeuren , Allah yehdi ma khlek

20-07-2014, 12:54
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het huwen van een tweede vrouw niet voor problemen heeft gezorgd.

20-07-2014, 12:58
Ik heb geen excuus. Ik weet dat het toegestaan is voor een man meerdere vrouwen te hebben. Maar ik persoonlijk zou dat nooit accepteren. Ook een vrouw heeft het recht hier niet mee in te stemmen. Als hij een 2e vrouw wil gun ik hem dat, maar niet met mij erbij. Als hij wil hertrouwen met een 2e vrouw dan scheid ik van hem, ookal hebben we kinderen samen. Sorry een man deel ik niet.

20-07-2014, 13:10


Straffen? Wat moet ik daaronder verstaan.

20-07-2014, 13:13

Citaat door INFINITYLOVE:
Straffen? Wat moet ik daaronder verstaan.
Negeren of corrigerende tik.

20-07-2014, 13:17

Citaat door Bloem.:
Negeren of corrigerende tik.
Seriously?

20-07-2014, 13:36

Citaat door kristaltje111:
Marokkaanse meiden weigeren het om tweede vrouw te zijn maar accepteren het wel om de zoveelste te zijn van een man of het tweede/honderdste vriendinnetje te zijn van een man naast zijn vaste vriendin. Triest!
dat is zeker zo ja daarom voor mij alleen een maagd

20-07-2014, 19:57
Voor de vrouwen die gaan weigeren jullie daden worden vruchteloos