Bekijk volle/desktop versie : Een zeer belangrijke herinnering omwille van Allah.



19-07-2014, 14:55
Wat hebben de afgelopen dagen van de ramadan voor jou betekent? Heb jij jezelf kunnen versterken en ben jij verandert ten opzichte van de vorige ramadan? Hoeveel gebeden heb jij bijgewoond in de moskee?
Ga me niet vertellen dat je deze maand alleen hebt benut aan wereldse zaken want wallahi dan heb je tot nu toe gefaald. Maar alhamdoulillah er is nog hoop voor je met de wil van Allah, je kunt er nog wat van maken maar dan moet je het echt willen. De waarde van de laatste tien nachten, Deze tien nachten hebben een grote verdienste bij Allah de meest Verhevene.

Het was de gewoonte van onze nobele profeet salallaaho 'alayhi wa sallem om de laatste tien dagen, en met name de nachten, van deze gezegende maand extra goed te benutten.

'Aicha radia Allaho 'anhaa overlevert dat de profeet salallaaho 'alayhi wa sallem zich in de laatste tien dagen van de Ramadan meer inspande voor de aanbidding dan in andere dagen. [Sahih Moslim]

Hij was gewoon om als de laatste tien nachten aanbraken, zijn vrouwen wakker te maken zodat ook zij deze gezegende nachten in aanbidding door brachten. Dit geeft des te meer aan hoe groot de verdienste van deze nachten is.

Lailatoelqadr

In deze laatste tien dagen bevindt zich een nacht die beter is dan duizend maanden! Deze nacht is Lailatoelqadr.

Allah zegt:

Voorwaar, Wij hebben hem (de Qoraan) neer gezonden in de Waardevolle nacht (Lailatoelqadr). En wat doet jullie weten wat de Waardevolle Nacht is? De Waardevolle nacht is beter dan duizend maanden. [97:1-3]

Taraweeh

De profeet salallaaho 'alayhi wa sallem zegt: "Wie Lailatoelqadr staat (in gebed), diens voorgaande zonden worden vergeven." [al-Boecharie]

Ontneem jezelf deze grote beloning niet door een Taraweeh gebed te missen in deze laatste tien nachten.

Gedenken van Allah

'Aicha radia Allaho 'anhaa vroeg de profeet salallaaho 'alayhi wa sallem: Als ik wist welke nacht Lailatoelqadr zou zijn, wat dien ik dan te zeggen? De profeet antwoordde, zeg: "O Allah U bent Vergevensgezind en houdt van vergeven, vergeef mij." [Ibn Maajah]

De smeekbede in het Arabisch:

اللَّهُمَّ إِنَّكَ عَفُوٌّ تُحِبُّ الْعَفْوَ فَاعْفُ عَنِّي

(Allahomma innaka ‘afowwon tohibbo al-‘afwa fa’fo ‘annie)

Wij dienen deze smeekbede vaak te herhalen in deze gezegende nachten, in navolging van het advies van onze nobele profeet salallaaho 'alayhi wa sallem. En hopend op Allah's vergiffenis.

19-07-2014, 15:20


De volledige versie

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5065315

19-07-2014, 15:22
Allahoema bareek

19-07-2014, 16:33
Ik kreeg eerste deel via app de andere deel niet barak allah oe fiek

19-07-2014, 16:39



Citaat door Bnt_ness:
Ik kreeg eerste deel via app de andere deel niet barak allah oe fiek
Wa fiekoem baraka

19-07-2014, 16:47
Baraka Allahou feek. Taqabala Allaah minna wa minkom..

19-07-2014, 16:55

Citaat door -Frappuccino:
Baraka Allahou feek. Taqabala minna wa minkom..
Wa fiekoem baraka, ameen jarab

19-07-2014, 17:01

Citaat door Muhajier:
Wa fiekoem baraka, ameen jarab
Ameen..

'Feekom' is meervoud.
Enkelvoud vrouwelijk is: Feeki
Enkelvoud mannelijk is: Feek

Tenzij je het met intentie zei dat mijn familieleden er ook profijt uit kunnen halen.
=D

19-07-2014, 17:08

Citaat door -Frappuccino:
Ameen..

'Feekom' is meervoud.
Enkelvoud vrouwelijk is: Feeki
Enkelvoud mannelijk is: Feek

Tenzij je het met intentie zei dat mijn familieleden er ook profijt uit kunnen halen.
=D
Ik begrijp de termen alhamdoulillah maar wil meer dan één persoon erbij betrekken.

19-07-2014, 17:15

Citaat door Muhajier:
Ik begrijp de termen alhamdoulillah maar wil meer dan één persoon erbij betrekken.
Oh oke, my bad! Dacht ik vermeld het toch voor de zekerheid erbij..

19-07-2014, 17:16

Citaat door -Frappuccino:
Oh oke, my bad! Dacht ik vermeld het toch voor de zekerheid erbij..
Moge Allah je hiervoor belonen

19-07-2014, 17:20

Citaat door Muhajier:
Moge Allah je hiervoor belonen
Ameen..