Bekijk volle/desktop versie : Wat zouden jullie doen en ga jullie hier mee om.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

18-07-2014, 20:27

Citaat door Hero_:
Over familiebanden is geen twijfel, die moet je onderhouden. Maar stel dat dat niet gaat.

Om het kort te houden, die gasten zijn hoogopgeleid (HBO) en dienen geen tegenspraak, tenzij je ook hoogopgeleid bent. Dus één van hen werkt bij Delta Lloyd en altijd begint hij erover. Praten we over voetbal bijvoorbeeld dan komt hij ineens met Delta Lloyd wordt sponsor ofso. Praten we over geloof, dan komt Delta Lloyd weer te sprake, om een voorbeeld te geven, hij heeft een collega die niet-moslim is, dus zegt hij van als hij een goed persoon is met een goed hart, gaat hij dan naar het Paradijs. Dus ik met wat ik weer, heb ik "Nee" geantwoord en enkel Moslim komen in het Paradijs heb ik hem toen gezegd. En boos was die op mij, maar wat kan ik anders zeggen.

Daarnaast bekritiseren zij de Marokkanen die in hun wijk wonen en praten respectloos en denigerend over Marokko en de Marokkanen, waar ik dus niet tegen kan. Op een gegeven moment heb ik gewoon afstand genomen van ze en enkel bij sterf gevallen ga ik langs. Ik heb en voel niets meer met die mensen.
.

18-07-2014, 20:30


Ik heb een hekel aan zulke hoogmoedige mensen.

Zulke mensen hebben enkel oog voor je als je het in hun ogen gemaakt hebt. En anders besta je gewoon niet.

18-07-2014, 20:30
Afstand nemen is het beste wat je kan doen, maar "neutraal" afstand nemen dus geen ruzie maken eerst ofz.. En dan nog probeer moeite te doen met el eid en geboorte en trouwfeesten meer niet. Dus enkel bij gelegenheden een paar uurkes op je tanden bijten.

18-07-2014, 20:35
Jammer. Afstand houden inderdaad.
Moge Allah hun hart zuiveren en hen op het rechte pad leiden.

18-07-2014, 20:43


De truc is om niet in discussie met ze te gaan, maar om jezelf de bewapenen met de meest stekende woorden. In jouw geval zou ik bijvoorbeeld gaan voor:

- Jij bent verliefd op dunya
- Geld zit in jou hart, waar het hoort in je hand
- Jij zou je familie verkopen voor Delta Lloyd
- Mensen lachen met je, maar niemand mag jou. Don't shoot the messenger.

Dat soort dingetjes werken altijd goed.

En wil je ze echt klemmen, doe onderzoek over wat de profeet SAWS of Allaah SWT in de Koran heeft gezegd over mensen die Kibr hebben, of mensen die te veel geld hebben, mensen die roddelen, enz enz.

18-07-2014, 20:50

Citaat door Hero_:
Precies, alleen wilde ik dat niet in mijn topic aangeven, anders krijg ik weer het verwijt dat ik jaloers op ze ben. Terwijl ik ze het gun, want ze zijn echt slim en dat is een Gunst van Allah, maar zij overdrijven echt.
Ik ken het. Ik heb dat een keer meegemaakt. Waren dames uit Casablanca. Ze gaven les aan een universiteit en liepen altijd met geplamuurde gezichten en strak in pak rond. Toen ze van mij hoorden, waren ze een beetje lacherig. Ik zou zeker een boerin zijn, omdat ik Berbers ben. Tot ze hoorden dat ik goed opgeleid ben en een goede baan heb enzo. Toen waren ze opeens heel positief over mij. Maar ik negeerde ze daarna volkomen. Zulke mensen zijn je aandacht en tijd niet waard. Ze kijken alleen naar wat je bereikt hebt en niet naar jou als persoon.

18-07-2014, 20:51

Citaat door kwekezitsaafin:
De truc is om niet in discussie met ze te gaan, maar om jezelf de bewapenen met de meest stekende woorden. In jouw geval zou ik bijvoorbeeld gaan voor:

- Jij bent verliefd op dunya
- Geld zit in jou hart, waar het hoort in je hand
- Jij zou je familie verkopen voor Delta Lloyd
- Mensen lachen met je, maar niemand mag jou. Don't shoot the messenger.

Dat soort dingetjes werken altijd goed.

En wil je ze echt klemmen, doe onderzoek over wat de profeet SAWS of Allaah SWT in de Koran heeft gezegd over mensen die Kibr hebben, of mensen die te veel geld hebben, mensen die roddelen, enz enz.
Juist niet.

Zulke mensen moet je negeren en niet serieus nemen. Dat maakt ze kapot!

18-07-2014, 20:52

Citaat door Barato:
en o ja HBO is niet hoogopgeleid alleen omdat er een H van Hoger in staat. Ook al proberen alle marokkaanse hbo-ers zichzelf dat wijs te maken

Hoogopgeleid is meerdere universitaire studies.
Haha, inderdaad. Ik wilde al reageren.

18-07-2014, 20:56
Alleen Marokkanen denken dat ze met een HBO hoogopgeleid zijn, lachwekkend gewoon.

18-07-2014, 21:01
Ik vind jou echt een loser, met zwart maak methodes van ja die gene is geen moslim dus gaat hij naar de hel.
Je beseft niet dat je jou eigen familie zwart maakt een heel gezin die het wel met elkaar kan vinden,
Maar blijkbaar niet met jou. Ik twijfel hierbij aan jou pschygische gesteldheid.

18-07-2014, 21:01

Citaat door Barato:
he wat is er trouwens met die imaam uit utrecht gebeurt dan?


Hij was geen Imaam.

Citaat door Hero_:
Daar ben ik ook benieuwd naar en ik heb dat filmpje nog niet eens gezien.
Dat filmpje wil je niet zien.

18-07-2014, 21:06

Citaat door Barato:
ja volgens iedereen wel.

Ik heb gehoord hij pakt microfoon na het bidden en gaat vertellen dat het bewerkt is en dat hij dat niet is. En nog veel meer indianenverhalen

ewa iemand?
Wie is iedereen? Jij en die iedereen zijn allemaal een pot nat en verspreiden enkel verderf. Laat die man met rust, het zijn tenslotte zijn fouten en daarnaast doe je niemand een plezier door dit onderwerp op te rakelen. Of wil je hem even uitlachen en je eigen zonden vergeten?

18-07-2014, 21:10



Citaat door Hero_:
Rare mensen, ze nemen niet eens de moeite om iemand te leren kennen voor ze een oordeel hebben over een persoon.
Vond ik ook raar.

Maar goed, zulke mensen heb je dus ook gewoon rondlopen.

18-07-2014, 21:11

Citaat door Soulsnatcher:
Sterker nog, ben niet verder gekomen dan de tweede jaar van MBO detailhandel.

18-07-2014, 21:11

Citaat door Barato:
nee ik wil gewoon weten of er nog een deel 2 en 3 komen of wat


Je bent ziek in je hoofd.

Citaat door Hero_:
Precies.
Net kon je er wel om lachen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8