Bekijk volle/desktop versie : Wanneer Gewone melk geven aan baby?



17-07-2014, 20:06
salam alaykom dames,

Wanneer zijn jullie gewone melk gaan geven aan jullie baby? En was het volle en halfvolle melk.

Mijn kleine is bijna 11 maanden en weet niet wanneer ik moet overstappen naar gewone melk.

17-07-2014, 20:42


Het "mag" al vanaf 10 maanden (als je fv geeft)
Wel afbouwen en laten wennen.. hoe dit precies in z'n werk gaat moet je ff googlen

18-07-2014, 11:19
Ooh ik dacht dat het te vroeg was 10 maanden. Maar welke soort melk geef jij halfvolle of volle, weet niet welke goed zou zijn.

18-07-2014, 11:44
Cb adviseert dan half volle melk. Bevat namelijk minder zouten en vetten die nu nog niet goed zijn voor een kind onder de 1 jaar.


Sent from my iPhone using Tapatalk

18-07-2014, 17:57



Citaat door miss_recht:
Cb adviseert dan half volle melk. Bevat namelijk minder zouten en vetten die nu nog niet goed zijn voor een kind onder de 1 jaar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
dit klopt (niet) meer. Ze kijken naar het kind en bij kinderen met een "normaal" gewicht word volle melk geadviseerd juist omdat ze die vetten nodig hebben. Bij wat zwaardere kinderen wel halfvolle melk. Maar zie nu dat je zeg tm 1 jaar, dan zou het goed kunnen alleen halfvolle melk. Weet dat ze vanaf 1 jaar naar je kind kijken

18-07-2014, 18:17

Citaat door dimachamalia:
salam alaykom dames,

Wanneer zijn jullie gewone melk gaan geven aan jullie baby? En was het volle en halfvolle melk.

Mijn kleine is bijna 11 maanden en weet niet wanneer ik moet overstappen naar gewone melk.
Wa alajkum assalam, mijn zoontje is nu 11 maanden en geef hem nutrilon, ik denk dat ik vanaf 1 jaar overstap naar gewone melk, dat is volgens mij ook de algemene richtlijn.

Persoonlijk zou ik dan voor halfvolle melk gaan...

18-07-2014, 22:08

Citaat door Djennah2012:
Wa alajkum assalam, mijn zoontje is nu 11 maanden en geef hem nutrilon, ik denk dat ik vanaf 1 jaar overstap naar gewone melk, dat is volgens mij ook de algemene richtlijn.

Persoonlijk zou ik dan voor halfvolle melk gaan...
Het is wel aan te raden langzaam af te bouwen dus niet in 1x over op koemelk

18-07-2014, 22:43

Citaat door zwanger2012:
Het is wel aan te raden langzaam af te bouwen dus niet in 1x over op koemelk
Ooh oké, shoukran voor advies. Maar hij heeft zoiezo tot n maand geleden alleen bv gedronken...

18-07-2014, 22:50

Citaat door Djennah2012:
Ooh oké, shoukran voor advies. Maar hij heeft zoiezo tot n maand geleden alleen bv gedronken...
Die van mij krijgt nu nog 1 fles opvolgmelk per dag
Met anderhalf wil ik er helemaal mee gestopt zijn

19-07-2014, 00:08
Dank je wel voor jullie advies dames.
Ik wacht ook tot ze gewoon 1 jaar is.en dan afbouwen. Ik ben van plan om dan de fles van overdag door gewone melk te vervangen.
Toevallig was ik vandaag bij me schoonzus haar kind is net een jaar en zij is in een keer overgestapt naar gewone melk , haar kind wou het dus helemaal niet drinken en ze spuugt het eruit hahaha.