Bekijk volle/desktop versie : Vijf maanden cel voor Marokkaan voor eten tijdens ramadan

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

17-07-2014, 16:13
Een jongeman moet vijf maanden celstraf uitzitten voor het niet meedoen aan de ramadan.

In Marokko is dat zonder geldige reden strafbaar. Volgens EFE kwam de man voor de rechter, die besloot vijf maanden cel op te leggen. Toen agenten de jongeman zagen eten grepen ze in. Toen de rechter hem vroeg of hij wist dat eten in het openbaar verboden is antwoordde hij gepikeerd. 'Doe je werk en laat me met rust', beet hij de rechter toe. Daarna hoorde hij het vonnis.

Hij kreeg een maand minder dan de maximale straf van zes maanden. Moslims kunnen deze straf krijgen zodra ze betrapt worden op het eten of drinken tijdens de ramadan in het openbaar. Toeristen of buitenlanders die in Marokko werken vallen niet onder deze wet. Begin juli kreeg een groepje van vijf Marokkaanse jongeren zes maanden cel opgelegd voor openbare dronkenschap en het eten tijdens de ramadan.

Verschillende organisaties proberen de autoriteiten onder druk te zetten om de wet te herzien.

17-07-2014, 16:15

mooi. laat hem zn dagen daar maar lekker vastend doorbrengen

17-07-2014, 17:13
"Een jongeman moet vijf maanden celstraf uitzitten voor het niet meedoen aan de ramadan.

In Marokko is dat zonder geldige reden strafbaar."

Volgens mij is het feit dat hij blijkbaar geen moslim is een hele geldige reden.

17-07-2014, 17:16
hier in Nederland zie je genoeg in de avond of overdag stiekem broodjes doner eten en dan maar zeggen oh ik ben ongesteld oh ik ben ziek tazzzz

17-07-2014, 17:31

Marokko is een islamitische land dus terecht. De wet hierin is duidelijk en die hoor je te accepteren punt.
Als je in Nederland de dodenherdenking verstoort (al is het maar een schreeuw) staat er ook een straf op dus niets vreemds wat hier gebeurd is of ga je me nu weer vertellen dat dat wel mag en wat Marokko hierin doet niet mag....

17-07-2014, 17:47
En door dit soort absurde straffen denken niet-moslims dat moslims gewoon een stel domme mongolen zijn. Geloof dat op deze manier wordt opgedrongen door anderen is geen geloof maar een dictatuur. Het niet aan ons om te oordelen of gelovigen zich wel netjes hebben gedragen. Dat gebeurt wel in het hiernamaals.
Laat ze eerst eens wat aan de echte criminelen doen. Mensen moeten het met hun eigen geweten uitvechten of ze de regels van Ramadan wel of niet opvolgen.
-
En nee. De dodenherdenking verstoren is op zich niet strafbaar, alleen vervelend. De damschreeuwer veroorzaakte echter massale paniek vergelijkbaar met iemand die "Brand!" roept in een volle bioscoop. Daardoor heeft hij mensen in gevaar gebracht en mensen in gevaar brengen is wel strafbaar.
Deze knul die eet tijdens Ramadan brengt alleen zichzelf in het hiernamaals in gevaar. Dat moet kunnen.

17-07-2014, 18:28

Citaat:
En door dit soort absurde straffen denken niet-moslims dat moslims gewoon een stel domme mongolen zijn. Geloof dat op deze manier wordt opgedrongen door anderen is geen geloof maar een dictatuur. Het niet aan ons om te oordelen of gelovigen zich wel netjes hebben gedragen. Dat gebeurt wel in het hiernamaals.
Laat ze eerst eens wat aan de echte criminelen doen. Mensen moeten het met hun eigen geweten uitvechten of ze de regels van Ramadan wel of niet opvolgen.
Volgens mij snap jij de regels binnen de islam niet vandaar dat je dit zegt. Dit is niet opdringen maar een regel en wet waar je je aan moet houden. WIl je dat niet dan moet je thuis gaan eten waar niemand je ziet en of naar een niet-islamitische land zoals Nederland. Dan zal je niemand horen!
Daarnaast vergis je je dat je zegt dat wij niet mogen oordelen over onze broeders (in dit geval de moslims). Want het is een PLICHT voor elke moslim een andere moslim te wijzen op zijn fouten en te adviseren wat wel en niet goed is. Natuurlijk is het zo dat oordelen en wijzen op fouten een verschil kent maar het principe is in deze hetzelfde. Advies is wet hierin.Niets mis mee.
-

Citaat:
En nee. De dodenherdenking verstoren is op zich niet strafbaar, alleen vervelend. De damschreeuwer veroorzaakte echter massale paniek vergelijkbaar met iemand die "Brand!" roept in een volle bioscoop. Daardoor heeft hij mensen in gevaar gebracht en mensen in gevaar brengen is wel strafbaar.
Deze knul die eet tijdens Ramadan brengt alleen zichzelf in het hiernamaals in gevaar. Dat moet kunnen.
Het is wel degelijk strafbaar om een herdenking te verstoren want er moet eerst een verstoring zijn alvorens er paniek is en niet omgekeerd.

17-07-2014, 19:05
Ik vind het raar dat het strafbaar is, ze moeten het toch zelf weten. En als hij nou geen moslim is?

Alsof Marokko een moslimland is met hun discotheken, prostituees en alcohol en nog veel meer.

17-07-2014, 19:13

Citaat door mysterieman:
Volgens mij snap jij de regels binnen de islam niet vandaar dat je dit zegt. Dit is niet opdringen maar een regel en wet waar je je aan moet houden. WIl je dat niet dan moet je thuis gaan eten waar niemand je ziet en of naar een niet-islamitische land zoals Nederland. Dan zal je niemand horen!
Daarnaast vergis je je dat je zegt dat wij niet mogen oordelen over onze broeders (in dit geval de moslims).
Het zijn je broeders helemaal niet. Als moslims zich werkelijk als broeders en zusters gedroegen, dan waren de islamitische landen wereldleiders, lichtende voorbeelden van menselijkheid en rechtvaardigheid. In werkelijkheid bestrijden ze elkaar.

17-07-2014, 19:13
Debiel kut regime!

17-07-2014, 19:21

Citaat door mysterieman:
Daarnaast vergis je je dat je zegt dat wij niet mogen oordelen over onze broeders (in dit geval de moslims). Want het is een PLICHT voor elke moslim een andere moslim te wijzen op zijn fouten en te adviseren wat wel en niet goed is. Natuurlijk is het zo dat oordelen en wijzen op fouten een verschil kent maar het principe is in deze hetzelfde. Advies is wet hierin.Niets mis mee.
-

Het is wel degelijk strafbaar om een herdenking te verstoren want er moet eerst een verstoring zijn alvorens er paniek is en niet omgekeerd.

Waar het om gaat. Er wordt bij wet niet-gelovigen/niet-moslims gedwongen te leven na leefregels van de islam.

Het mooie van een land als NL; geloven, geloof belijden MAG, maar MOET niet; wordt niet bij wet opgelegd.

17-07-2014, 20:21
wat een ridicuul systeem
5 maanden om een broodje...
zolang moslims het vasten afdwingen blijven ze achter. Als ze zich storen aan mensen die buiten eten, dan is dat een teken dat ze zwak staan in hun geloof. Dwang werkt niet.

Elk individu moet kunnen doen wat hij / zij wenst... daarom biedt enkel een seculiere staat garantie

17-07-2014, 20:22

Citaat door Leonidas:
Waar het om gaat. Er wordt bij wet niet-gelovigen/niet-moslims gedwongen te leven na leefregels van de islam.

Het mooie van een land als NL; geloven, geloof belijden MAG, maar MOET niet; wordt niet bij wet opgelegd.
daarom is NL een paradijs op dit punt

17-07-2014, 21:23
Hoe godelijk ben je zelf eigenlijk als je anderen gaat dwingen hetgeen waarvan jij overtuigd van bent, te geloven? En hoe goddelijk ben je als regime, wanneer je pubers die een broodje eten in de gevangenis gooit? is dit de manier hoe de islam groot is geworden? is dit de manier om de islam te verspreiden? lijkt me sterk dat mijn voorouders moslim zijn geworden na dwang van de arabieren.. ik zou juist mijn middelvinger hebben opgestoken!

17-07-2014, 23:32
kut zooi die marokkanen zij gek mensen hebben diabetis suiker ziekte of andere klachten weet je hoe erg dat is ik ben zelf ook diabtis patient /nier patient weet je erg dat is en als je niks in je lichaam hebt aan voedings stoffen valllen je organen uit of loop je de kans op een beroerte of hart aan val bazz halaal basarr ik doe geen ramadan ben echt ziek en als mensen mij vragen geef ik ze geen antwoord het is mijn lichaam dus tussen mij en allah en me zelf ook echt raar laat mensen in hun waarden maar dat zal je nooit krijgen met een onder drukte leven vandaar dat die marokkanen ook criminelen zijn ze hebben nooiit iets gekregen van hun ouders en de meiden zijn hoertjes en hun ouders ook tazz halaaa gra del bevolking

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6