Bekijk volle/desktop versie : huisje kopen of huren???



Pagina's : [1] 2 3 4

08-03-2005, 15:02
Hallo

Aanstaande bruidjes zijn jullie van plan om een huis
te kopen of te huren??

We zijn zelf van plan om een huis te kopen.

Nou ik ben benieuwd



palestijntje

08-03-2005, 15:05



Citaat door palestijntje:
Hallo

Aanstaande bruidjes zijn jullie van plan om een huis
te kopen of te huren??

We zijn zelf van plan om een huis te kopen.

Nou ik ben benieuwd



palestijntje
Wij wilden eerst ook een huis kopen maar omdat het Haram is hebben we dat toch maar niet gedaan. Tegenwoordig heb je ook hele mooie huurhuizen dus is het nergens voor nodig om een huis te kopen en in l'Haram te leven.


.:UcA:.

08-03-2005, 15:06
hey mijn verloofde wil ook meteen een huis kopen ikzelf ben nog niet zo zeker ik weet niet waarom ik twijfel maar heb je al iets op het hoog en hoeveel is je budget heb je aan alles al gedacht of heb je er al één

08-03-2005, 15:10

Citaat door UndercoverAngel:
Wij wilden eerst ook een huis kopen maar omdat het Haram is hebben we dat toch maar niet gedaan. Tegenwoordig heb je ook hele mooie huurhuizen dus is het nergens voor nodig om een huis te kopen en in l'Haram te leven.


.:UcA:.
Please explain.

Gegroet,

Saïd.

08-03-2005, 15:14


Wij gaan gaan inschAllah een huisje huren en eentje in Marokko kopen..

Thalla

08-03-2005, 15:16
Ik heb een huis hier gekocht en in marokko laten bouwen

08-03-2005, 15:19

Citaat door noara65:
hey mijn verloofde wil ook meteen een huis kopen ikzelf ben nog niet zo zeker ik weet niet waarom ik twijfel maar heb je al iets op het hoog en hoeveel is je budget heb je aan alles al gedacht of heb je er al één
Ja we hebben wel een huisje op het oog. We willen niet meer dan 150.000 betalen voor een huis. Dus dat bedrag is het maximum. Want het inrichten moet ook gebeuren.

08-03-2005, 15:20

Citaat door Zina_Chaima:
Wij gaan gaan inschAllah een huisje huren en eentje in Marokko kopen..

Thalla
Dat kan ook

08-03-2005, 15:21

Citaat door mounir_77:
Ik heb een huis hier gekocht en in marokko laten bouwen

08-03-2005, 15:27

Citaat door palestijntje:

08-03-2005, 15:28

Citaat door IlLeGal_NaDoR:
Please explain.

Gegroet,

Saïd.
Wat moet ik uitleggen? Waarom het Haram is? Het is Haram omdat je rente moet betalen en dat mag niet in de Islam.


.:UcA:.

08-03-2005, 15:33
Mijn man en ik hebben ook een huis gekocht, en zijn van plan er eentje te laten bouwen in marokko.
Dus het kan best hoor.

08-03-2005, 15:34



Citaat door UndercoverAngel:
Wat moet ik uitleggen? Waarom het Haram is? Het is Haram omdat je rente moet betalen en dat mag niet in de Islam.


.:UcA:.
Zou je daarvoor een bron kunnen tonen(hadith / sourra), alleen van rente betalen, over het ontvangen weet ik wel.

Bij voorbaat dank,

Gegroet,

Saïd.

08-03-2005, 15:44

Citaat door IlLeGal_NaDoR:
Zou je daarvoor een bron kunnen tonen(hadith / sourra), alleen van rente betalen, over het ontvangen weet ik wel.

Bij voorbaat dank,

Gegroet,

Saïd.
Ik heb even snel gekeken of ik iets kon vinden en onderstaand is wat ik heb gevonden. Ben zo klaar met werken dus geen tijd om iets specifiekers te zoeken.


(0061) Is een hyoptheek halaal en mag een vrouw werken?



Vraag: Ik had 2 vragen waar ik meezit.

1) Is een hypotheek afsluiten om een huis te kopen halal/haram als je vindt dat een huis huren verspilling(alfasad) is?
2) Is het toegestaan voor een vrouw om te werken? B.v als arts of speeljuffrouw van kinderen. Of mag het helemaal niet? (dan bedoel ik niet in tijd van nood, want dan mag het wel)



Antwoord:

Bismillah wa salatoe wa salaamoe 'ala rasoelillah,

De eerste vraag:

Allah heeft zowel geboden als verboden, Allah heeft niet zomaar iets verboden zonder wijsheid. Eén van die verboden daden is rente oftewel woekergeld. Allah zegt in de volgende vers: "Degenen die van de rente eten zullen niet anders opstaan als degene die opstaat en door de satan tot bezetenheid is geslagen. Dat is omdat zij zeggen: "De handel is te vergelijken met rente." Maar Allah heeft de handel toegestaan en de rente verboden. En wie nadat de vermaning van zijn Heer heeft, zijn zaak is aan Allah, maar wie het herhaalt: zij zijn de bewoners van de hel, zij zijn daarin eeuwig levenden'. (soerat Al baqara aya 275).

In dit vers is duidelijk te lezen dat rente ontvangen haram is, maar hoe zit het met rente betalen. De grote islamitische geleerden van ons natie zijn het overeens dat zowel rente betalen als ontvangen haram zijn. Als je rente betaalt help je in feite de bank om mensen krediet te verstrekken, en zo heb je zonde begaan. De reden die u geeft dat het alfasad is om huur te betalen is geen reden (voor de geleerden) om daar een uitzondering van te maken. Geloof me zulke redenen zijn van de duivel, hij fluistert in uw oor en zegt: je gaat toch niet je hele leven huur betalen aan de ongelovigen, koop een huis en je bent over paar jaar van hen af.

Djabir (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd:"De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft degene die rente eet, geeft, opschrijft en degene die er getuige van is vervloekt. En hij zei: ze zijn gelijk wat betreft de zonde" Moesliem 1598

Hoop dat dit goed genoeg is.. l'Ghaire Insha Allah..


.:UcA:.

08-03-2005, 15:51
En als je in noodsituatie zit. Is het dan zo haram om een huis te kopen?

Pagina's : [1] 2 3 4