Bekijk volle/desktop versie : Bedroevend beeld: hoe Arabierenhaat zich in Israëlische tieners heeft genesteld



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

16-07-2014, 01:07

Citaat:
De situatie in de Gazastrook escaleert. Hamas en het leger van Israël beschieten elkaar sinds drie Israëlische jongens twee weken geleden vermoord zijn teruggevonden op de Westelijke Jordaanoever - zelfs onschuldige koeien worden niet ontzien.

Na vele decennia van spanningen en conflicten zit de haat nog altijd diep. Ook bij de Israëlische jongeren die zijn opgegroeid met het doordringende geloei van het luchtalarm in de oren is het effect merkbaar, constateerden we eerder al in relatie tot het uitgaansleven van Tel Aviv.

David Sheen, journalist bij de links-liberale Israëlische krant Haaretz, bekeek online wat er zoal werd gepost tijdens de nieuwste escalatie van het Israël-Palestina conflict. Hij zal even hebben moeten slikken nadat hij op twitter als zoekterm ‘ARAVIM’ (Hebreeuws voor ‘Arabieren&rsquo intikte. Opvallend veel jonge Israëlische meiden maken via social media in niet mis te verstane bewoordingen duidelijk dat ze de buren niet erg hoog hebben zitten.

Sheen vertaalde hun berichten en en publiceert ze op zijn twitteraccount. Mét profielfoto van de jeugdige auteurs. Het resultaat is een foto-essay dat je met een ongemakkelijk gevoel achterlaat. Sheens fotoserie laat zien hoe een conflict zich al vroeg heeft geworteld in een generatie Israëliërs die tussen nu en een paar jaar hun dienstplicht in het leger zal gaan vervullen. Na het zien van de foto’s met bijbehorende tweets van ‘gewone’ Israëlische meisjes lijkt een oplossing verder weg dan ooit.
Bron met beelden: http://www.hpdetijd.nl/2014-07-14/bedroevend-beeld-hoe-arabierenhaat-zich-in-israelische-tieners-heeft-genesteld/

16-07-2014, 01:16


[video]https://www.youtube.com/watch?v=MvNKKRDU9WQ[/video]

16-07-2014, 01:20
Palestijnse kinderen docu.

16-07-2014, 01:36
http://www.hpdetijd.nl/2014-07-14/bedroevend-beeld-hoe-arabierenhaat-zich-in-israelische-tieners-heeft-genesteld/

Zie hier het huidige en toekomstige "vredelievende" en "democratische" Israel (een vb voor de omringende landen wordt er altijd verteld?! .....)
en dan verwacht men dat je niet kritisch mag zijn over de Zionistische Joden en de Israëlische staat???

Kunnen de haattokkies mij dit uitleggen? Of geldt hier ook de 2 maten wet?

Ben benieuwd welk "kronkel" goedpraat antwoord ik nu weer zal krijgen...

16-07-2014, 02:54


http://https://www.youtube.com/watch?v=aU8juA3pflQ

16-07-2014, 08:33

Citaat door SidiAbid:


Op hen rust duidelijk de eeuwige vloek van Allah swt! En dit zal tot de eind der tijden ook zo blijven.
De feiten liegen er nu eenmaal niet om!
Dan moet je me toch eens uitleggen dat leven onder de eeuwige vloek van Allah betekent dat het in Israël welvarend en rijk is, terwijl alle landen die tegen Israël zijn leven in de ellende en armoe. Doe mij ook zo'n vloek.

16-07-2014, 09:12

Citaat door Julius:
Dan moet je me toch eens uitleggen dat leven onder de eeuwige vloek van Allah betekent dat het in Israël welvarend en rijk is, terwijl alle landen die tegen Israël zijn leven in de ellende en armoe. Doe mij ook zo'n vloek.
Cry me a river.

16-07-2014, 09:20

Citaat door MijnUsername:
Het wordt steeds duidelijker wat Hitler precies bedoelde...
Dan zal je het mij eens moeten uitleggen.

16-07-2014, 09:49

Citaat door fritskaptijn:
De topic titel kan ook zijn:

Bedroevend beeld: hoeJodenhaat zich in Arabische tieners heeft genesteld
ja rara hoe zou dat nu komen.

16-07-2014, 09:50

Citaat door Gair_inschaAlah:
Cry me a river.
Goede uitleg, bedankt.

Mij boeit het voor geen meter hoor, wat men gelooft over de vloek van Allah en weet ik veel wat. In de praktijk blijkt echter eerder het tegendeel. Dat vind ik opvallend.

16-07-2014, 09:50

Citaat door AirbusA380:
Dan zal je het mij eens moeten uitleggen.
ga hem niet uitlokken tot het doen van uitspraken die normaal gesproken onder vrijheid van meningsuiting vallen maar in Nederland door de zionistische houding verboden zijn.

16-07-2014, 09:51

Citaat door Triangle:
ja rara hoe zou dat nu komen.
Dat kan je ook zeggen voor de kinderen in Israël. En zo is het cirkeltje weer rond.

16-07-2014, 09:52


Tegenover iedere haat tekst van de een, kan een haat tekst van de ander worden geplaatst. Wat dat betreft doet men niet voor elkaar onder.

16-07-2014, 09:53

Citaat door Triangle:
ga hem niet uitlokken tot het doen van uitspraken die normaal gesproken onder vrijheid van meningsuiting vallen maar in Nederland door de zionistische houding verboden zijn.
Het doodwensen en bedreigen van mensen valt niet onder de vrijheid van meningsuiting. Wanneer ga je dat een keer in je botte harses krijgen?

Maak een leuke tekening over de joodse god. Dat valt wel onder de vrijheid van meningsuiting. Of is dat niet kwetsend genoeg?

16-07-2014, 09:53

Citaat door Julius:
Dat kan je ook zeggen voor de kinderen in Israël. En zo is het cirkeltje weer rond.
nee hoor een circel begint altijd ergens, en dat ergens heeft te maken met een bezetter. Maar zoals gewoonlijk zijn jullie op dit gebied doof , stom en blind.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6