Bekijk volle/desktop versie : Alle mensen die geëmigreerd zijn naar Belgie melden!



14-07-2014, 20:43
Wie kan me helpen en info geven over hoe ik dit moet aanpakken.
ik woon momenteel in nl met mn twee kinderen en wil emigreren naar belgie.
Ik werk niet dus heb geen inkomen.

Wat is dan de stappenplan en hoe werkt het daar?

15-07-2014, 11:44


Wat ga je hier komen doen? Werken? Studeren? Of met behoudt van je uitkering van NL?

Met geen inkomen wordt je hier niet ingeschreven bij de gemeente hoor.

15-07-2014, 11:48

Citaat door verhaalmaakster:
Wat ga je hier komen doen? Werken? Studeren? Of met behoudt van je uitkering van NL?

Met geen inkomen wordt je hier niet ingeschreven bij de gemeente hoor.
Werken en of studeren wil ik
Ik heb geen uitkering hier, kan ik dat niet daar dan aanvragen?

Weet eff niet wat de stappenplan s als je daar zou willen wonen

15-07-2014, 11:51

Citaat door Moi88:
Werken en of studeren wil ik
Ik heb geen uitkering hier, kan ik dat niet daar dan aanvragen?

Weet eff niet wat de stappenplan s als je daar zou willen wonen
Als je wilt werken of studeren moet je dat eerst in orde brengen. Dus zoek een baan/studie en daarna een huisje zoeken (huizen/appartementen zijn hier heel schaars xvooral zonder inkomenx dus ik zou nu al beginnen zoeken).
En als je een huisje hebt gevonden daarna inschrijven bij de gemeente.

15-07-2014, 12:14


Ja het belangrijkste is eigenlijk een huisje vinden, dus in welke regio wil je wonen?
Zelf zit ik nu alweer 4 jaar in Antwerpen en dat bevalt mij prima.

Als je een huisje hebt dan is het een kwestie van inschrijven, studie kiezen of een baan zoeken.
Ik denk niet dat ze je heel snel een uitkering gaan geven maar dat kan je altijd navragen bij het OCMW, dat is t zelfde als de sociale dienst.

Mocht je nog meer vragen hebben kan je me altijd pmen

15-07-2014, 12:34
Uitkering zal moeilijk zijn.

18-07-2014, 14:00

Citaat door verhaalmaakster:
Als je wilt werken of studeren moet je dat eerst in orde brengen. Dus zoek een baan/studie en daarna een huisje zoeken (huizen/appartementen zijn hier heel schaars xvooral zonder inkomenx dus ik zou nu al beginnen zoeken).
En als je een huisje hebt gevonden daarna inschrijven bij de gemeente.
Ja hoorde zoiets van anderen choekran voor de info x

Citaat door LadyGuinevere:
Ja het belangrijkste is eigenlijk een huisje vinden, dus in welke regio wil je wonen?
Zelf zit ik nu alweer 4 jaar in Antwerpen en dat bevalt mij prima.

Als je een huisje hebt dan is het een kwestie van inschrijven, studie kiezen of een baan zoeken.
Ik denk niet dat ze je heel snel een uitkering gaan geven maar dat kan je altijd navragen bij het OCMW, dat is t zelfde als de sociale dienst.

Mocht je nog meer vragen hebben kan je me altijd pmen
Ik ga je even pmen

18-07-2014, 14:09
Ja in belgie krijg je bij je inschrijving meteen een uitkering
Ik zou blijven waar je zit meid, niet negatief bedoeld, maar het zal een hele lange ellendige proces worden, tegenwoordig moet je eerst werk hebben voordat je be3da ingeschreven word, je kunt niet hier naar toe komen zonder eerst vaste inkomen te hebben, daarbij is particulier huren een ellende hier en de prijzen vallen heel hoog, ik zou het jezelf n je kids niet aan doen.

18-07-2014, 14:20

Citaat door BSG_:
Ja in belgie krijg je bij je inschrijving meteen een uitkering
Ik zou blijven waar je zit meid, niet negatief bedoeld, maar het zal een hele lange ellendige proces worden, tegenwoordig moet je eerst werk hebben voordat je be3da ingeschreven word, je kunt niet hier naar toe komen zonder eerst vaste inkomen te hebben, daarbij is particulier huren een ellende hier en de prijzen vallen heel hoog, ik zou het jezelf n je kids niet aan doen.
Uitkering is al sinds tijdje ingang gezet, maar het duurt even dus op dit moment hebben we geen inkomen. Ik wil niet alleen daarheen, maar samen met mijn partner. Hij kan op dit moment niet werken ivm zijn gezondheid. Voorheen werkte hij als ZZPer. Mijn vraag was wat de stappenplan is om daarheen te kunnen verhuizen.
De een zegt nee eerst huis en daarna werk zoeken, de ander zegt nee eerst werk en daarna huis zoeken vandaar dat ik deze topic.

18-07-2014, 14:23
Je moet beide hebben inkomen en woonst, hoe ga je je anders kunnen inschrijven als je geen woning hebt,
Ik zou eerst goed nadenken ennverder kijk op http://www.buitenlandsepartner.nl daar staat alles in over de belgie route.