Bekijk volle/desktop versie : Slaapprobleem baby.



Pagina's : [1] 2

14-07-2014, 13:20

Citaat door perfume:
Mama's ik heb hulp nodig.

Mijn baby slaapt s'nachts goed maar overdag is het een ramp. Ze slaapt alleen in mijn armen als ik haar lang in mijn armen wieg. Pijn in mijn armen en rug! Nog erger vind ik dat als ik haar neerleg ze gelijk wakker wordt of hooguit 10 min slaapt en daarna weer krijsend wakker wordt. Ze krijgt haar nodige slaapjes zo niet te pakken.

Cb zegt dat ik haar moet laten huilen.
Draagzak gebruik ik inmiddels, maar ik vraag me af hoelang ik haar moet dragen? Komt er een moment dat ze opeens zelf gaat slapen in bed of moet ik haar nu altijd dragen tot ze 2 is of toch maar op een harde manier laten huilen

Erg onzeker
.

14-07-2014, 13:54


Als je de eerste slaap signalen ziet, gelijk in bed leggen. Zo heeft het bij mij geholpen. Me man heeft ons zoontje ook in slaap wiegen aangeleerd. Eerste paar keren wilde hij niet in slaap vallen maar na paar keer is het toch wel gelukt.
Laten huilen had ik ook gedaan, hoe zwaar het ook is. Maar wanneer hij echt gaat krijsen ging ik m wel gewoon troosten.

Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk

14-07-2014, 13:55
Mijn dochter is 3 maanden en vertikt het om overdag te slapen. Tijdens het voeden aan de borst valt ze in slaap. Ik sta op en loop weg en binnen 20 minuten is ze wakker . Uit zichzelf in slaap vallen lukt haar niet. Ze blijft jengelen maar kan niet in slaap vallen. Ik heb haar 1 keer 45 minuten laten huilen omdat ik het helemaal zat was. Ik trof haar in haar wiegje badend in het zweet. Sindsdien heb ik het nooit meer gedaan. Iedereen zegt tegen me het is een fase, straks als ze wat ouder is kan ze zelf in slaap vallen.

14-07-2014, 14:14
Wat mevrouwtje20 over slaapsignalen zegt heeft bij ons ook geholpen, verder rond de eeste 3 maanden legde ik haar standaard nadat ze 1,5uur op was weer op bed. Dit werkte heel goed hier, zo was ze niet te moe en overprikkeld.

14-07-2014, 19:51


Been there. Eerste 6 wkn sliep ze als een roos. Daarna nagenoeg niet overdag, heel veel korte slaapjes. En wat jij zegt, na 10 minuten weer klaarwakker. Alle tips geprobeerd. Uiteindelijk geaccepteerd dat het overdag, 's nachts ging goed, een wakker diertje was. Maar, ze oogde tevreden. Dronk uitstekend en groeide als kool. Ergens rond de drie maanden ging ze ineens vanzelf langere dutjes doen. En nog steeds is het niet de beste slaper overdag, maar twee lange slaapjes overdag en 's nachts bijna klokje rond.

Elke baby heeft een ander slaapgedrag. Ben er wel achter dat, vaak onterecht, gedacht wordt dat baby's de hele dag door slapen. Ik maak het i.i.g. weinig mee om me heen.

Komt inshallah goed, meid. Sbar.

14-07-2014, 20:51
Oh meid, ik herken het zo erg!
Mijn zoontje, eerste 2 maanden goede slaper overdag en savonds (standaard baby elke-3 uur wakker, maar wel weer 2-3 uur slspen weer). En daarna was het pats boem weg.
Overdag hazeslaapjes van max. 30 minuten, snachts iers langer maar max 3 uur.
Ik werd echt gek en ik was zo moe, niemand die me hielp (moeder was in marokko, schoonma kwam niet -weet niet waarom-).
In April -toen 4 maanden- begon hij snachts wel door te slapen hamdolillah, maar overdag nog steeds een ramp!
Eind mei kwam mijn moeder een weekje logeren en helpen, en subhanAllah, ineens een omslag.
Sindsdien slaapt hij elke 2-3 uur ongeveer 1 tot 2 uur. Snachts een goede doorslasper.

14-07-2014, 20:54
Oh, mijn zoontje valt in slaap als hij bijna klaar is met zijn.fles.
Als ik hem overdag in bed zet adhv slaapsignalen dan slaapt hij niet, hij vertikt het gewoon.
Maar in de avond doet hij het wel, heel vreemd.

15-07-2014, 08:42

Citaat door perfume:
Verschilt enorm pwr kind blijkbaar. Eerste was geen probleem tweede lukt het niet. Ook met inbakeren niet.
En ik was zo trots dat ik het goed deed bij mijn eerste. Weet nu beter dat het een zeer makkelijke baby was!
Klopt elke baby is anders, maar het is wel zwaar van inprincipe hebben ze die slaapjes echt nodig, mijn dochter heeft een hele lange tijd standaard dat ze savonds niet ging slapen, behalve in mn armen.
Frustreerde me zo erg, maar ze had dit echt nodig. En ik probeerde haar elke keer in der bedje te leggen, maar haalde haar er ook snel weer uit omdat ze gewoon niet ging slapen en zodra ik haar vast had sliep ze. Kon haar dan ook echt niet weg leggen.
Maar dit was echt van de een op andere dag over, heel raar. Dus zou het zeker blijven proberen, hopelijk vind ze snel haar rust in haar eigen bedje maar voor nu heeft ze blijkbaar echt behoefte aan jou.

15-07-2014, 09:53
Laten huilen hielp bij mij ook niet. Kon daar ook heel slecht tegen. Ik sta dan ook totaal niet achter de huilmethode. Je baby wil blijkbaar bij je zijn en heeft die geborgenheid nodig. Ga erin mee, op een dag komt er een ommekeer.

De mijne slaapt nu in haar eigen bedje. Zonder te wiegen. Beetje aaien, speentje, minuutje jengelen en weg is ze.
Ghair inshallah.

15-07-2014, 10:58

Citaat door perfume:
Ik vind het ook vreselijk heb het gedaan met de gedachte dat het voor haar beter is, zodat ze lekker haar slaap kan pakken. Maar nee, lukt niet.

Wanneer ging je kindje in haar eigen bedje slapen?
Bij mij riep iedereen, laten huilen. Ze wil aandacht, je verwent haar. Dat soort onzin. Maar, ze wilde gewoon bij mama zijn. De ene baby heeft dat sterker dan de andere. Niks mis mee, weet ik nu achteraf. Dus ben erin meegegaan, ook voor mijn eigen gemoedstoestand. Want liep de eerste twee weken echt als een zombie rond van het getob. En rond de drie maanden heb ik haar na een paar dagen bij mijn moeder te hebben gelogeerd, in haar ledikantje gelegd (wel op mijn kamer). En ze sliep! Zonder mokken, geen gekrijs.

Blijf positief. Heb gemerkt dat zo'n kleintje alles voelt, dus ook die stress van mama.
Klink als een pro, maar is gewoon mijn ervaring hoor. Ik weet hoe het is. Leef met je mee.

15-07-2014, 12:17

Citaat door perfume:
Ze is inmiddels 2 maanden oud en ik hoor dus ook van alle kanten dat ze niet verwend kan worden maar zeker wel wennen aan een patroon. Dus ik zag het al helemaal voor me, ik of mijn man elke keer een uur lang een zwaar kind tot 1 jaar wiegen.

Ik hoop dat het ook voor mijn baby is weggelegd dat ze straks opeens lekker in haar bedje gaat slapen. Ik ervaar idd veel stress.
Behalve bij mezelf, familie en vrienden en natuurlijk de verhalen van de mama's hier, komt het uiteindelijk goed! Het is gewoon een ander kindje dan je gewend bent, maar zeker niet abnormaal. Believe me.

15-07-2014, 12:27
Mijn zoontje slaapt vanaf dag 1 al in zijn eigen bed op onze kamer.
Na 4 maanden heb ik hem op zijn eigen kamer gedaan.
Daarna kreeg ik logeergasten dus kwam zijn bedje na 2 maanden weer op onze kamer, en nog steeds niey naar zijn kamer gedaan.

Ik merk dat het makkelijker voor mij is, ik hoor hem gelijk en kan dan ingrijpen (bv fles geven of naar beneden trekken -mijn zoon kruipt rond in zijn slaap-) ik hof dan niet naar de andere kamer te lopen.

Pagina's : [1] 2