Bekijk volle/desktop versie : Slapen in aparte bedden



Pagina's : [1] 2

13-07-2014, 17:30
[video]https://www.youtube.com/watch?v=afDt0Zd1t7Q[/video]

13-07-2014, 17:55


Subhan Allah dit wist ik niet. Dus het is beter om in aparte bedden te slapen, maar je mag wel samen slapen?

13-07-2014, 18:45
In 1 bed samen met je echtgenoot slapen is niet verboden anders had de shaykh dit wel verteld, maar het 'samenslapen' is blijkbaar iets dat ons heeft bereikt van het westen en niet van de Salaf. In de uitspraken uit de Sunnah zoals: "Als een man zijn echtgenote uitnodigt naar zijn bed"

Kunnen we opmerken dat er staat: 'Uitnodigen' naar zijn bed. Ze sliepen dus apart. Allaahu a'lam.

Heeft vele voordelen, zoals:
- Je mist elkaar
- Je bespaart elkaar gênante momenten tijdens het slapen, zoals windjes, nare mond geur, slijm uit de mond enz.
- Je kunt het lucht zijn gang laten gaan zonder je partner te irriteren met een nare geur, of dat hij/zij een afkeer van je krijgt hierdoor.
- Je hecht meer waarde aan het samen zijn en je denkt meer aan elkaar
- Je partner ziet jou niet on-opgemaakt, zodat hij,/zij als hij/zij jou ziet, jij aan hem/haar fris en schoon verschijnt. Dit zal hem/haar verblijden.


Heeft vele voordelen die je zelf kunt bedenken. En als een man meerdere vrouwen heeft, dan is het niet meer dan rechtvaardig dat hij apart slaapt en zijn vrouwen ook.

Het is daadwerkelijk het beste om apart te slapen. Want het samen slapen (indien je enig vorm van schaamte hebt) belemmerd je om je lucht vrij te laten want het binnenhouden van lucht is niet gezond. Je ziet je man of vrouw niet fris, wellicht naar ruikend en zwetend enz.

Het heeft vele voordelen en Allaah weet het beste.

13-07-2014, 18:55

Citaat door A_bdars:
In 1 bed samen met je echtgenoot slapen is niet verboden anders had de shaykh dit wel verteld, maar het het 'samenslapen' is blijkbaar iets dat ons heeft bereikt van het westen en niet van de Salaf. In de uitspraken uit de Sunnah zoals: "Als een man zijn echtgenote uitnodigt naar zijn bed"

Kunnen we opmerken dat er staat: 'Uitnodigen' naar zijn bed. Ze sliepen dus apart. Allaahu a'lam.

Heeft vele voordelen, zoals:
- Je mist elkaar
- Je bespaart elkaar gênante momenten tijdens het slapen, zoals windjes, nare mond geur, slijm uit de mond enz.
- Je kunt het lucht zijn gang laten gaan zonder je partner te irriteren met een nare geur, of dat hij/zij een afkeer van je krijgt hierdoor.
- Je hecht meer waarde aan het samen zijn en je denkt meer aan elkaar
- Je partner ziet jou niet on-opgemaakt, zodat hij,/zij als hij/zij jou ziet, jij aan hem/haar fris en schoon verschijnt. Dit zal hem/haar verblijden.


Heeft vele voordelen die je zelf kunt bedenken. En als een man meerdere vrouwen heeft, dan is het niet meer dan rechtvaardig dat hij apart slaapt en zijn vrouwen ook.

Het is daadwerkelijk het beste om apart te slapen. Want het samen slapen (indien je enig vorm van schaamte hebt) belemmerd je om je lucht vrij vrij te laten want het binnenhouden van lucht is niet gezond. Je ziet je man of vrouw niet fris, wellicht naar ruikend en zwetend enz.

Het heeft vele voordelen en Allaah weet het beste.
Ma cha Allah, heel duidelijk en goed beschreven akhi.
Moge Allah jou belonen!

13-07-2014, 18:59



Citaat door Closer_:
Ma cha Allah, heel duidelijk en goed beschreven akhi.
Moge Allah jou belonen!
Amien en jou ook.

13-07-2014, 20:30
ik ben hier ook geen fan van... en nog nooooooooooooooit geweest ook!!!!

14-07-2014, 00:57
Dit heeft niks met westerse ideeën te maken.
Echtparen slapen al sinds jaar en dag samen en toen waren er nog geen westerse invloeden (media, emigratie etc..)

14-07-2014, 01:09

Citaat door MissTarguist:
Dit heeft niks met westerse ideeën te maken.
Echtparen slapen al sinds jaar en dag samen en toen waren er nog geen westerse invloeden (media, emigratie etc..)
dat is niet waar... sinds de jaren 50 is men begonnen om in 1 bed te slapen... getrouwde stellen sliepen altijd al in aparte bedden eigenlijk sinds de komst van de tv door films waar koppels samen sliepen in 1 bed is de gewone mens dat ook gaan doen check google

14-07-2014, 01:12
interessant

14-07-2014, 01:17
en by the way, de aristocraten en koningshuizen schijnen tegenwoordig nog steeds apart te slapen.. de wife's bedroom en de husband bedroom noemen ze dat

maar ja die kunnen dat ook veroorloven gezien hun grote landhuizen, en paleizen

17-07-2014, 21:20
Assalamoe alikom,

Lang leven mijn eenpersoonsbed!

Fi amani Allah,

17-07-2014, 21:30
Klopt, maar ik ben een schijterd. Ik slaap niet graag alleen, vooral niet als ik een man heb.

17-07-2014, 23:03



Citaat door onlyhere:
Er zijn genoeg bewijzen in de uitleg van de hadith van de geleerden van de selef en van deze generatie die er op duiden dat er wel gewoon samen werd geslapen in één bed.

Ik vind deze uitspraak dan ook zwak als je gaat kijken wat o.a. Shaykh Albaani, Annawawi, Abdulmohsin al 'Abbaad en 'Uthaymeen hier over zeggen. ( dus tegenovergestelde van wat hierboven wordt gezegd.)
Breng de uitspraken met de bronnen van deze kibaar 'ulama. Miss heb je gelijk en miss niet.

18-07-2014, 00:20

Citaat door onlyhere:
Zal ik doen in shaa Allaah, ik moet ze bij elkaar verzamelen dus straks als ik terug kom van de moskee bi idhni Allaah.
In shaa Allaah.

Pagina's : [1] 2