Bekijk volle/desktop versie : "Als je geen takfier op hem doet ben je zelf vervallen in kufr"



Pagina's : [1] 2

12-07-2014, 16:34
Shaykh Mohammad Ammaan Aljaamie zegt dat wanneer iemand geen takfier doet op een individu die in een duidelijke kufr is vervallen, zoals Ashirk, dat hij zelf vervalt in kufr. Dit in zijn uitleg van het verschil tussen individuele takfier en takfier almutlaq:

http://www.youtube.com/watch?v=9TNQ9lnCzaM

25-07-2014, 04:22


[video]https://www.youtube.com/watch?v=wXWd95q8jHU[/video]

25-07-2014, 05:28
Akhi, misschien een rare vraag...

Waarom is dit onderwerp plots zo actueel terwijl het kort geleden nog taboe was om het woord "koefr" uit te spreken?

Je kent wellicht Abu Maryam Abdur-Rahman al-mukhlif (kuweiti), wiens da3wah enkele jaren geleden uitsluitend over deze onderwerpen ging. Wallahi ik heb nooit een groep gekend die harder werd aangevallen dan hij en wie het met hem eens was.

Nu lijkt het alsof sommigen het warm water hebben uitgevonden, net omdat bepaalde "eigen" shuyookh een tegengestelde mening hebben.

Verwarrend allemaal

25-07-2014, 05:42

Citaat door abu_aasia:
Akhi, misschien een rare vraag...

Waarom is dit onderwerp plots zo actueel terwijl het kort geleden nog taboe was om het woord "koefr" uit te spreken?

Je kent wellicht Abu Maryam Abdur-Rahman al-mukhlif (kuweiti), wiens da3wah enkele jaren geleden uitsluitend over deze onderwerpen ging. Wallahi ik heb nooit een groep gekend die harder werd aangevallen dan hij en wie het met hem eens was.

Nu lijkt het alsof sommigen het warm water hebben uitgevonden, net omdat bepaalde "eigen" shuyookh een tegengestelde mening hebben.


Verwarrend allemaal
Uppp

25-07-2014, 11:41



Citaat door abu_aasia:
Akhi, misschien een rare vraag...

Waarom is dit onderwerp plots zo actueel terwijl het kort geleden nog taboe was om het woord "koefr" uit te spreken?

Je kent wellicht Abu Maryam Abdur-Rahman al-mukhlif (kuweiti), wiens da3wah enkele jaren geleden uitsluitend over deze onderwerpen ging. Wallahi ik heb nooit een groep gekend die harder werd aangevallen dan hij en wie het met hem eens was.

Nu lijkt het alsof sommigen het warm water hebben uitgevonden, net omdat bepaalde "eigen" shuyookh een tegengestelde mening hebben.

Verwarrend allemaal
Het is actueel omdat het tajdied nodig heeft. Heel veel du3aat die zichzelf toeschrijven aan Assalafiyyah leggen de zaken anders uit dan hoe het is gekomen in de quraan en sunnah, waar de sahaabah een consensus over hadden en wat door eeuwen heen is uitgelegd door geleerden.

Het feit dat ik persoonlijk veel uitspraken erbij haal van geleerden en met name almu3aasirien is om aan mensen duidelijk te make dat dit niet een madhab is die shaadh (afwijkend) is maar juist over het algemeen door de geleerden zo wordt uitgelegd. Wat er over het algemeen wordt gedoceert in instituten en moskeeën die zichzelf aan deze da3wah toeschrijven is juist afwijkend. Ze spelen met vuur wanneer zij zaken van imaan en kufr zo uitleggen. Ik heb zelf met name geleden in het verleden onder de verdraaiingen van deze ghulaat almurjia, wat mij extra kracht geeft om deze boodschap nu uit te vaardigen.

Abu maryem ken ik voor de rest niet, dus ik kan er weinig over zeggen.

02-08-2014, 00:42

Citaat door abu_aasia:
Akhi, misschien een rare vraag...

Waarom is dit onderwerp plots zo actueel terwijl het kort geleden nog taboe was om het woord "koefr" uit te spreken?

Je kent wellicht Abu Maryam Abdur-Rahman al-mukhlif (kuweiti), wiens da3wah enkele jaren geleden uitsluitend over deze onderwerpen ging. Wallahi ik heb nooit een groep gekend die harder werd aangevallen dan hij en wie het met hem eens was.

Nu lijkt het alsof sommigen het warm water hebben uitgevonden, net omdat bepaalde "eigen" shuyookh een tegengestelde mening hebben.

Verwarrend allemaal
Klopt inderdaad, en dit was niet het enige wat Abu Maryam al-Mukhlif destijds predikte en ervoor werd gehaat en nu wordt het door deze zelfde mensen gepropageerd ( denk fouten van dhawahiri, takfir op rawafid etc)

01-09-2014, 21:43
Wanneer je het met je eigen ogen hebt gezien en niet ik heb gehoord of die fulaan heeft het gezegd

02-09-2014, 20:23

Citaat door muwahid-1:
als ik het goed heb had jij les grvolgd bij ivoe?
Nee nooit.

03-09-2014, 09:15
Pas op met spreken over takfir o jij die zich sjeikhalbani noemt. Albani staat ver van deze aqeeda. Het is inderdaad vreemd dat sommigen die in het verleden anderen takfiris noemden die niet verexcusseerden bij shirk nu opeens hetZelfde doen doch shirk at tahakum negeren. Frappant allemaal hoor...

03-09-2014, 11:34
[video=youtube_share;v8dGTeHU2Pc]http://youtu.be/v8dGTeHU2Pc[/video]

03-09-2014, 13:36
sommige mensen zijn echt lachwekend, ze plaatsen maar wat...

03-09-2014, 13:37

Citaat door azizou27:
Pas op met spreken over takfir o jij die zich sjeikhalbani noemt. Albani staat ver van deze aqeeda. Het is inderdaad vreemd dat sommigen die in het verleden anderen takfiris noemden die niet verexcusseerden bij shirk nu opeens hetZelfde doen doch shirk at tahakum negeren. Frappant allemaal hoor...
misschien kun je dit onderbouwen met koran en sunnah????

03-09-2014, 14:02



Citaat door Abu_Dhar:
sommige mensen zijn echt lachwekend, ze plaatsen maar wat...
je bedoelt lachwekkend

03-09-2014, 14:04

Citaat door Pappi:
je bedoelt lachwekkend
ja precies

25-02-2015, 14:57

Citaat door sheikhalalbani:
Shaykh Mohammad Ammaan Aljaamie zegt dat wanneer iemand geen takfier doet op een individu die in een duidelijke kufr is vervallen, zoals Ashirk, dat hij zelf vervalt in kufr. Dit in zijn uitleg van het verschil tussen individuele takfier en takfier almutlaq:

http://www.youtube.com/watch?v=9TNQ9lnCzaM
Up!

Pagina's : [1] 2